Ik kan er nog niet veel over zeggen want wij zijn nog geen twee weken verder met onze geadopteerde asielhond. In de zoektocht ben ik heel kritisch geweest met het karakter, aangezien ik geen ervaring had met het hebben van een hond (mijn vriend wel). Wanneer er sprake was van gedragsproblemen, maakte ik ĂŒberhaupt geen afspraak om te komen kijken, want ik voelde me daar niet zeker genoeg voor. Daardoor vielen er bij de asiels al veel honden af, maar er zitten ook wel regelmatig âmakkelijkeâ honden tussen die zijn afgestaan door een verhuizing of gezinsuitbreiding. Mijn tip is om gewoon elke dag te kijken op ikzoekbaas, en niet te filteren op nieuwe honden, want die functie doet het niet. Gewoon alles elke dag even doorlopen.
Het enige wat ik nu erover kan zeggen is dat ik het misschien een klein beetje onderschat had qua investering. We wilden juist geen puppy omdat dat heel tijdrovend is en we een oudere hond een nieuwe kans wilden geven, maar ook het laten wennen van onze hond en het aanpassen van onze levensstijl kost veel energie en geduld. Ik had er ook niet aan gedacht dat mijn vriend en ik daardoor zoveel minder tijd voor elkaar zouden hebben, dat vind ik tot nu toe eigenlijk het lastigst en mijn vriend ook. Maar verder gaat ze godzijdank supergoed en is ze tot nu toe heel makkelijk.
@Vaiana Wat rot, hopelijk voelt hij zich snel beter.
@Taartje Hoe gaat het nu bij jou?