Wtf??? Bij alles waar ze het erger konden maken hebben ze dat dan ook wel gedaan zeg…
Dus nu staat hij op ander voer en dan nog de castratie als hij weer hersteld is?
Wtf??? Bij alles waar ze het erger konden maken hebben ze dat dan ook wel gedaan zeg…
Dus nu staat hij op ander voer en dan nog de castratie als hij weer hersteld is?
Ja snap ik… Je hart breekt echt als je hem zo moet zien. Hopelijk vinden jullie een andere goede kliniek, zou fijn zijn als je er misschien van te voren al een paar keer binnen kunnen lopen en dat er dan niets gebeurt, gewoon even rond snuffelen en weer gaan. Veel sterkte en dikke knuffel!
Kan me op basis van je beschrijving eigenlijk niet voorstellen dat het agressief gedrag is, dat zou ik best gek vinden als ie dat vertoont in een situatie waarin ie zich duidelijk totaal niet op zijn gemak voelt. Misschien eerder overprikkeling of niet goed weten hoe zich te gedragen in een nieuwe omgeving?
Vind je het wel een fijne daycare? Kan natuurlijk alleen baseren op jouw verhaal, maar ik vind die updates en meteen het castratie advies bij zo’n jonge hond, best wel gek overkomen…
Castreren veranderd niet per se gedrag en dit lijkt er eerder op dat jouw hond niet bij hun groep past?
Ik ben trouwens geen voorstander van castreren om gedrag, dus mijn mening is wel gekleurd in dat opzicht.
Edit; rijen word vaak gezien als dominantie maar echter doen honden dat eerder uit stress dan iets anders. Alle signalen zijn dat je hond daar niet op z’n gemak is lijkt…
Er is maar 1 bal ingedaald bij mijn hondje. Nu wil de dierenarts hem castreren maar ik zou eigenlijk alleen het balletje dat niet is ingedaald weg willen halen en de ander laten zitten zodat hij niet volledig gecastreerd is? Mijn hond is best snel angstig en in mijn hoofd zal dat beetje testosteron hem misschien wel helpen? De dierenarts vond het volgens mij een raar voorstel
En dan valt me dus op, dat ik soms wel twee ballen lijk te zien… alleen zitten die dan meteen naast zijn penis en niet in de balzak. Heel raar??
En dan heeft hij ook nog een dubbele rij tanden die eruit moeten
Ik heb het bonnetje iig niet meer dus kan hem niet meer ruilen
Ja ze ging het zelf even navragen of dat wel eens gedaan werd! Dus ben benieuwd. En bedankt! Was al bang dat hij dadelijk 3 ballen had
Ik heb het even opgezocht en het zouden zwellichamen zijn?
Nee bulbussen denk ik! Gelukkig maar dat ze zo groot zijn, kan ie die lekker nog lekker showen
Ja ik vind ook wel beetje beschamend hoe weinig ik weet over anatomie van een hond of kat ben blij dat ik hier eerst gevraagd heb ipv aan de dierenarts.
En wat heftig dat je dat zelf bij je hond moest doen! Vind ik bij mensen op mn werk al heftig, laat staan bij een hond. Voor mensen zijn die ook wel ongeveer zo lang.
Mijn hond heeft dit ‘s morgens ook haha Ik dacht dus eigenlijk dat het zijn blaas was?
Oh en ik vraag me af of castratie van slechts 1 bal kan… maar je zou tzt chemische castratie kunnen proberen eerst? Dan kun je in ieder geval al een soort van testen wat het effect is. Maar zou sowieso nog wachten totdat die minimaal 1 jaar is en je goed inlezen!
Ik heb persoonlijk veel aan een rasgroep op Facebook, dus een besloten groep met allemaal mensen die ook een poedel hebben. Heel fijn, je kunt er ook in terugzoeken naar eerder gestelde vragen etc. Misschien hebben ze zo iets ook voor het ras van jouw hond?
Edit: ik heb de hond trouwens vrijdag laten castreren. Vond het heel spannend en voelde me heeeel schuldig. Maar de chemische castratie liet destijds wel echt een goed effect zien. En ook hier zit ik met de opvang en loopse teefjes… Ik hoop dus dat de echte castratie uiteindelijk hetzelfde effect laat zien maar dat is nog afwachten.
Hij is er 2/3 dagen wat naar van geweest maar nu gelukkig weer zo goed als de oude, mocht iemand benieuwd zijn naar hoe lang het duurt bij hem
Hahaha om even in dit thema te blijven, je wil niet weten hoe vaak mensen in paniek binnen komen met hun hond/kat omdat ze een teek hebben, blijkt het gewoon een tepel te zijn
Haha ik was vandaag dus bij de dierenarts en mijn hond had al een tijd een soort van wondje leek het. Zo’n streepje, heel gek. Op zijn buik, echt zo net voor zijn piemel.
Maar dat bleek dus zijn navel te zijn die af en toe vies was hahaha
Ook honden hebben dus vieze navels
(Was overigens voor iets anders bij de dierenarts maar dacht, vraag dit ook meteen even)
Om heel eerlijk te zijn word ik zelf ook altijd een beetje zenuwachtig van (grote) honden die gaan liggen of sluipen. Ja ik heb een kleine hond, en liggen/sluipen betekent vaak ineens opstaan en heel hard op mijn hond afrennen. Die daar niet van gediend is, wat weer voor angstgedrag zorgt bij hem. (En ja ik corrigeer mijn kleine hond uiteraard wel als dat nodig is )
Kun je het niet afleren door hem iets lekkers aan te bieden. Op sta hoogte zeg maar en dan hem mee te nemen, dus dat hij volgt, totdat je bij de andere hond bent aangekomen. Hem dan belonen uiteraard.
Misschien gaat het gedrag er dan uit?
Klinkt eerder alsof hij onzeker is.
Ik heb geen tips, maar ik vind jouw hond zooo mooi.
Mijn hond doet precies hetzelfde!
Maar hij is klein, dus dat ziet er eerder heel schattig uit. Hij sluipt dan soms echt van molshoop tot molshoop. En omdat hij dan niets ziet, denkt hij dat ze hem ook niet zien haha.
Maar ik heb het idee dat het eerder gezonde spanning/enthousiasme is, dan echt onzekerheid. Ook inderdaad soms blijven liggen of soms opeens er naartoe rennen. Ik kan mij wel voorstellen dat het bij een grotere hond intimiderender overkomt.
Doet hij het ook bij honden die hij leuk vindt/goed kent? Die van mij namelijk wel, en dus ook bij vreemde honden.
Oh wat tof!!! Heb je misschien een linkje?
Heeft iemand hier tips voor een hondenzorgverzekering? Mijn ouders hebben Reaal, nu overgenomen door Ohra. Die ziet er wel goed uit, hebben jullie hier ervaring mee?