Lekker beneden bij hem slapen ja! Jezus wat heftig zeg. Sterkte
Godver, wat ontzettend klote. Arme lieve hond en arme jullie ook. Ik hoop heel hard mee dat hij snel goed herstelt en dat de (mentale) schade beperkt blijft. Arm ding dit kon ie echt niet gebruiken hè
heel veel liefs en sterkte
Wat een ellende zeg! Zo stom en zo zielig
Wat vreselijk, sterkte!
Sorry, kom ik het topic weer binnenvallen, maar zou ik met iemand mogen bellen qua gedragsdeskundige? Ik loop nu jankend buiten vanwege de hond van mijn overleden vader, zij is dit weekend bij familie in huis genomen en het leek goed te gaan, maar is nu blijkbaar omgeslagen qua gedrag bij het uitlaten. Binnen is er niks aan de hand maar haar gedrag buiten is totaal niet wat ik van haar gewend ben…
Ik zit in midden Nederland, zij heeft vlakbij schagen gewoond en nu zit ze vlakbij Haarlem
Je vriend is ook gewond toch, dat veranderd gewoon de zaak al…? Je kan aangifte doen, maar het is omslachtig en snap dat je hoofd er niet naar staat.
Wij hebben het toen wel gedaan toen onze hond (toen nog pup) gepakt werd door 2 vechthonden, daar is toen de wijk-agent en dierenpolitie veelvuldig heen geweest en die dieren zijn uit huis geplaatst (nadat er niet werd geluisterd naar een muilkorfplicht).
Al denk ik dat het lastig is ook als het directere buren zijn, maar het lijkt me heel onveilig gevoel geven…
@Surprise_ei ik heb zelf een border collie, misschien kan ik helpen, je mag me pm sturen (bellen ben ik niet zo van), woon zelf wel niet in de buurt helaas.
Als ze een aansprakelijkheidsverzekering kunnen ze misschien daarmee de kosten vergoeden? Wij hebben er juist op gelet dat schade die onze hond aanricht ook vergoed is.
Muilkorf is vaak wel moeilijk aan te leren op latere leeftijd.
Volgens mij kunnen ze pas een consequentie opdragen na 3 meldingen.
Jaa, snap ik echt. Maar muilkorven is echt moeilijk, ons is het ook niet gelukt. Mijn hond is ook gebeten als puppy, door 2 verschillende honden. Ben er ook nog steeds woest over want wij zitten dus nu met een hond die niet met andere honden kan. We hebben we gedragstherapie enzo gehad, maarja het beestje kan nooit meer los lopen.
@Bertha Ik zou geen aangifte doen, maar wel een melding maken. Mocht deze hond nu vaker aggressief reageren dan kan er in de toekomst misschien wel iets gedaan worden.
Ja, die van ons ook. Liep altijd los en speelde met alle honden. Konden heerlijk met hem lopen. Toen hij volwassen was heeft hij nog de hond aangevallen die hem als puppy gebeten had. Sindsdien zit hij dus altijd aan de riem. Gedragstherapie heeft hier trouwens wel geholpen. Hij valt niet meer uit zichzelf uit en hij kan ook weer gewoon gepasseerd worden. Alleen als hij uitgedaagd word kan hij nog wel reageren, al wel een stuk minder heftig. Misschien dat jullie er ook baat bij kunnen hebben?
We hebben dat risico nooit durven nemen omdat wij dus ook zo een grote pittbullachtige hond hebben. Was in het begin wel echt heel kut. Want dan zit je met zo een beestje met gedragsproblemen die zo sterk is. Ben blij dat we met oefening het nou zo hebben dat hij niet meer zelf uitvalt. Maar af en toe is het wel nog moeilijk als andere mensen hun hond op hem laten af stormen. Want eerlijk is eerlijk de meeste mensen letten totaal niet op. Ze zien niet dat hij aangelijnd is en dat hij al zenuwachtig gedrag vertoont en het valt ze meestal ook niet op dat wij al oversteken of uitwijken.
Als hij dan dus aan de lijn zit en die andere honden die rennen dan keihard op hem af en weer weg en weer terug. En hij voelt zich dan heel angstig en hij schiet dan in de aanval. Meestal schrikken mensen dan en proberen ze hun hond te roepen maar die luister ook vaak voor geen meter en gaat gewoon verder. Ondertussen word mijn hond steeds maar banger dus gaat nog erger reageren. En als ze hun dan eindelijk vast hebben durven ze ook nog te zeggen oh ja agressieve hond heb jij hoor!
@Bertha jeetje wat een pech allemaal boven op elkaar. Hoop dat hij er een beetje boven op komtZ
Ik heb zelf helaas nog geen hond maar onze buurvrouw heeft 2 kleine hondjes en zodra onze voordeur open gaat beginnen ze te blaffen. De vorige bewoner had een labrador en denk dat die elkaar minder aardig vonden waardoor ze nu telkens aan slaan. Vind het wel interessant hoelang dat er in blijft zitten terwijl ik er al even woon
Aaah gossie, wel heel schattig die van mij was na 2/3 dagen wel echt weer de oude! Is gelukkig vrij kleine ingreep. Meeste last komt meestal van de narcose. Beterschap voor hem!
Ah arm pupje. Mijn hond was volgende dag weer bijna zichzelf na de castratie.
@Bertha Wat een ongelooflijke rotsituatie, voor zowel je hond als voor jullie. Zo zielig dat je eigen hond zo getraumatiseerd kan worden. Ik begrijp goed dat je daar weg wilt als je niet meer fatsoenlijk met hem kunt lopen daar. Ik vind het trouwens bizar dat de eigenaar nog geen muilkorf heeft gekocht?! Je bent toch als de dood dat je hond dat nog een keer doet, zeker als al is gebleken dat je niet sterk genoeg bent om hem bij je te houden.
En juist omdat dat het alleen maar erger wordt én omdat ze hem niet kunnen houden zou voor mij als eigenaar al een reden zijn om goed na te denken over wat het beste is voor de hond en wat realistisch is… ze hadden inderdaad minstens al direct de volgende dag een muilkorf moeten aanschaffen. Maar goed ik vind het lastig om daar vanaf een forum over te oordelen, maar ze moeten wel hun verantwoordelijkheid gaan nemen.
Ik vind het zo erg, juist omdat je hier altijd verteld hoe angstig Pixel is en hoe hard jullie daar al mee bezig zijn geweest
Er schiet me net ineens iets te binnen. Kunnen jullie elkaars huis zien als je binnen bent, of eventueel vanaf de voordeur ofzo?
Een vriendin van mijn moeder had een hond die sleen paar keer is aangevallen door een hond verderop in de straat. Soms kwamen ze elkaar in de straat tegen, soms tijdens hun rondje.
Uiteindelijk ging het echt niet meer en hebben ze afgesproken alle twee zo’n fietsvlag te kopen, die kinderen vroeger op hun fiets hadden. Als een van hun dan naar buiten ging staken ze de vlag in de heg, zodat de ander kon zien dat ze buiten waren. Dan bleven ze wachten tot de vlag weer naar beneden ging, en dan kon de ander naar buiten. Misschien kan je zo iets voorstellen?
Vind sowieso dat die hond een muilkorf om moet hoor, maar dit zou een extra maatregel kunnen zijn.