Ik woon in X ja, klopt dat? het was in dit geval een shiba inu, heel typisch weer dat er daarvan 3 in onze wijk lopen. Een mooi hondje zonder te beseffen wat voor karakter erachter zit. Ik verwachtte nog dat zij zelf in zou grijpen maar dat gebeurde maar niet. Ik zei steeds ‘haal ‘m weg haal ‘m weg’, omdat ik mijn hond er niet uit kreeg. Toen heb ik zelf ingegrepen. Ze sprak Engels en zei iets van ‘no…no… not fighting’ en was ze volgens mij beledigd dat ik haar hond wegsleurde. Toen werd ik zo kwaad, terwijl ik weg liep heb ik geschreeuwd dat ze gek was. De volgende hond die we tegenkwamen ging hij direct vanouds vrolijk naartoe, dus daar was ik heel blij mee. En dat was een prima geval oude hond heeft geen zin om te spelen > mijn hond accepteert dat. 2 baasjes die verder gaan.
Ik heb hierdoor echt geleerd dat een hond hebben ook betekent om echt op te komen voor je hond, ook al kunnen ze dat zelf ook. Je vriend heeft dat ook echt knap gedaan dan! Onbegrijpelijk dat mensen denken dat alles maar moet kunnen.