Hondentopic

@ketel wij gaven eerst vers voer, persoonlijke vind ik dat de beste optie,maar onze hond is waarschijnlijk allergisch voor een bepaald dierlijk eiwit dus nu brokken van farmfoods met rijst en schaap en losse snackjes zoals kippennekken, schapen ribben, varkens oren enz

Pixel doet echt zo raar de afgelopen dagen. Ineens mega druk: rennen, blaffen, schuren met zn kop voer t vloerkleed. Geen idee of hij nou pijn heeft of wat er aan de hand is. Maandag laten we foto’s maken van zn achterkant, hij kreeg al een tijdje pijnstillers om te kijken of dat positief zou werken op zijn angstigheid, en dat leek wel wat te doen. Deden een eliminatiedieet, kreeg alleen maar paard… dachten nu misschien dat dat niet lekker gaat dus vandaag maar eend gegeven. Hij lijkt nu ook best wel down en wil maar twee keer per dag wandelen. Gisteren had hij tijdens het lopen ineens een zeer pootje en is mijn vriend ons op komen halen dus ik laat Pixel maar helemaal bepalen wat en of we wat doen nu. Geen idee of dat met het pootje nou toeval is of al langer speelt. Waarom kan hij nou niet praten. :woman_shrugging:t3: Ook geen idee wat we nu met voer moeten doen.

Zo kut is dat. Misschien alleen maar plantaardig dan?
Ben wel benieuwd wat eruit de foto’s gaan komen dan!

Ja het is zo stom want hij had wel altijd al snel last van de darmen wn voer was altijd al lastig… maar door de fluoxetine stopte hij ongeveer met eten. Dus dachten we nou dan toch maar KVV en koudgeperste brokken afwisselen. Het goede nieuws was dat hij wel weer ging eten… maar sindsdien heeft hij zn hele poten kapot gekauwd. Ook met zn oude brokken bleef hij kauwen. Heeft hij nooit eerder gedaan. :woman_shrugging:t3: En nu gaat het dus gewoon op alle vlakken kut

Ik dacht nog even misschien moet hij meer uitdaging hebben maar sindsdien wil hij nog maar 2 x per dag wandelen.

Ja als het immuunsysteem alweer zo getriggerd is, kunnen die reacties zich weer uitbreiden helaas… :frowning:

Wat zou jij doen? Plantaardige brokken? Zo mega irritant dat ze bij dierenzaken vaak ook geen fatsoenlijke brokken hebben. Kunnen wel naar de jumper vanavond maar zoveel hebben die ook niet

We hadden nu dus eigenlijk door moeten gaan met t paard dat deden we nu 2,5 week ofzo maar hij is zo sneu en vh padje af dat dat ook niet goed voelde, maar we weten t ook gewoon echt niet meer. Misschien is het wel dom dan we nu wat anders hebben gegeven. Misschien wel niet :woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3:

Ik durf het zo niet te zeggen. Heb wel wat positieve verhalen daarover gehoord, maar verder niet echt in verdiept nog. Heb je verder alles geëlimineerd? En anallergenic van Royal Canin?

Konijn gedaan en dat ging niet, nu dus bezig geweest met paard! Ik was net ook aan het kijken voor allergievoeding van RC. Maar weet niet wat daarvan allemaal gewoon in zaken te koop is, of via DA gaan. Onze dierenarts zit ruim een half uur rijden vanaf ons, en heeft geen voer’deal’ met een bekende aanbieder.

Bij mijn dierenarts verkochten we het inderdaad. Mensen kregen hier ook een spaarkaart van royalcanin zelf mee, kon je na een aantal zakken korting krijgen geloof ik

Volgens mij was er op het EGF een forummer met een hondje die allergisch was voor echt van alles, maar die bleek het uiteindelijk heel goed te doen op vis. (Ik hoop dat ik dit goed heb onthouden)

Denk dat dat @Mayou was :stuck_out_tongue_winking_eye:

De dlg brokken waar haar hond toen nog tegen kon zijn niet zo zuiver… wij hebben die ocean ook een tijd gevoerd maar zat regelmatig een high protein brokje bij, vond dat echt een afknapper op het merk.

Dacht dat pixel wel tegen zalm kon maar ja dacht ook dat hij tegen paard kon. Zn lijf lujkt nu ’gewoon’ over de zeik maar misschien is dat ook wel gewoon een pijn reactie. Maar voel weinig voor nu een nieuwe diersoort proberen, ga dan liever voor zo’n brok met gehydroliseerde toestanden

Denk indd dat ik dit ben ja haha. Goed onthouden wel!

Helaas gaat vis tegenwoordig ook fout en doet meneer het alleen nog maar goed op medicatie + veganistisch voer en alleen dan kunnen we hem dagelijks een kluifje en een koekje geven om het leuk te houden :sweat_smile: Maar zo lang dat goed gaat is dat alleen maar fijn natuurlijk!

Welk merk geef je nu ook alweer?

Green Petfood Veggiedog, en ben nu sinds een paar dagen Lukullus Veggie aan het proberen om te kijken of ik daar straks mee af kan wisselen. Anders wordt het ook zo eentonig.

Beetje jammer alleen dat z’n medicatie niet goed werkt nu hij pijnstilling krijgt, dus eigenlijk is er weinig proberen aan nu maarja. Hij vind het iig lekker dus dat is mooi😅

Ja achja heeft hij iig een traktatie. Boven de dierenzaak zit een dierenarts waar we royal canin kunnen halen dus we gaan dat maar proberen. Blijkbaar geven we 40 euro per week uit aan hondenvoer tegenwoordig :neutral_face:

Pffff, wat een geld hè? Gedoe joh. Wij hadden voorheen ook weleens maanden waarop hij mega slecht reageerde op een super dure zak voer waar we dan meteen mee moesten stoppen. Weer 80 euro weggegooid :sob:

Wij zitten nu op zo’n 70 euro in de maand geloof ik en dat vind ik wel prima. Grote honden eten veel, dus tja.

Welke Royal Canin ga je proberen? Ben zelf nog steeds benieuwd naar Anallergenic!

Ja, anallergenic
Ik ben nu aan het janken van opluchting want die vrouw vroeg heel veel en dacht mee en zei ja klinkt alsof hij jeuk aan zijn slijmvliezen heeft en dat zou gewoon zoveel verklaren. Ik was al zo bang dat hij kanker had ofzo en daarom zo superraar deed, maar jeuk en dan vooral in de mond zou zoveel verklaren :cry:

Aaaah wat kan je jezelf gek zitten maken dan hè. Snap het wel heel goed hoor. En dan is het achteraf gelukkig iets heel onschuldigs. Hoop dat het snel zakt iig!

Ben wel heel benieuwd wat jij van Anallergenic vind. Ondanks dat we nu een goede combi met medicatie + voer hebben, ben ik nog altijd wel benieuwd of we iets kunnen vinden waarbij het misschien zonder of met minder pillen kan :roll_eyes: