Hondentopic

Mijn honden zijn eigenlijk juist gek op hun bench! Als ik ze zo in huis loslaat als ik weg ben zijn ze heel onrustig en blaffen ze veel. In de bench liggen ze altijd heel snel te slapen (het liefst met hun buik in de lucht😂) en komen ze helemaal tot rust.
Ze zijn het ook van puppy af aan gewend en krijgen altijd een snoepje als ze in de bench gaan, daardoor stormen ze er ook altijd op af als ik ‘in de bench’ zeg :joy:

2 likes

Geen zin in de hitte die eraan komt ivm de hond. En mijn hond had net op ons nieuwe gras gepoept! Normaal doet hij dat nooit in de tuin. Hopelijk was het eenmalig ivm noodzaak. We hebben ook niet zien doen. Hij was wel even alleen in de tuin.

Wat een schatje! Bij ons werkte de bench prima met de deur open, maar zodra het deurtje dicht ging was altijd piepen in de eerste weken.

We hebben van alles geprobeerd, soms dan werkte het wel want dan was hij gewoon moe, soms dan lieten we hem maar even piepen. Het is echt even doorzetten en trainen, zeker als ze zo klein zijn dan breekt het je hart met die lieve oogjes in die bench.

Onze lab groeide als kool, dus we zijn snel van een puppy bench naar een grote gegaan. Dat bleek voor ons de oplossing, hij kon liggen en draaien en meer bewegen. Ineens nooit meer problemen gehad.

Het is even hard werken met een pup in het begin, maar alles komt goed en het is zo de moeite waard :slightly_smiling_face:

Wat een heerlijk beest, en Jones… gewellllldige naam! :smiling_face_with_three_hearts:

Mijn vriend en ik zijn ook sinds kort uit elkaar en ik ben nu ook alleen met George. In het begin vond ik het ook eng, maar aan de andere kant is het zo fijn dat hij er is en je nooit echt alleen bent. Je zal wel compromissen moeten maken (bijvoorbeeld na 4 uurtjes in de stad echt naar huis) maar verder heb ik weinig last ondervonden aan het niet samen opvoeden.

2 likes

7 likes

Vandaag zijn we erachter gekomen dat onze iep opgezette klieren heeft. DA heeft biopt afgenomen en dinsdag krijgen we de uitslag. Onze da gaf al aan dat het er niet goed uitzag en we rekening moeten houden met het ergste. Ik ben zo gestrest dat ik maar weer een pakje sigaretten heb gehaald. We hebben zoveel pech gehad met onze vorige hond - in moeten laten slapen door acute nierfalen- en nu met haar ook
Ze heeft al behoorlijke pech met haar lijf waaronder patella en hd. Ik ben zo pissig op de fokster ookal weet ik dat een stamboom hond je niet van een kankervrije hond garandeert. Ik wil dr helemaal niet missen ze is amper 4 jaar…
:disappointed_relieved::disappointed_relieved:

Thnx en doe ik zeker.

1 like

Oh nee wat heftig :cold_sweat: sterkte, ik hoop dat het meevalt!

1 like

Wat heftig, heel veel sterkte! Hopelijk valt de uitslag mee!

1 like

Pff, sterkte, ik ga duimen dinsdag!

De mijne wordt dinsdag geopereerd dus ook al stress. :frowning:

Pfff, echt vreselijk als er iets met je dier is. Waar wordt jouw hond aan geopereerd?

Klein gezwelletje aan zijn nek, dus halen ze weg. Blijkbaar soort huidkanker, wel nog stadium 1 (zouden er 4 zijn).
Ik heb zoveel bang dat het terug komt.
Volgens de dierenarts is het lokaal,goed weg te nemen en zijn we er snel bij. In mijn hoofd zijn er al 100 verschillende scenario’s voorbij gekomen.

Ja, idd, vreselijk. :frowning: Zijn lange dagen he, dat afwachten…

Heftig hoor…

Ik heb liever zelf wat dan dat mijn hond iets heeft. Laatst is onze kat aan ouderdom overleden, en daar heb ik vrede mee, maar dit soort dingen bij jonge honden…bah bah. Ik huil ook al bijna de hele dag tranen met tuiten want ze loopt ook echt met haar hart onder haal ziel. Ik wil dr helemaal niet missen, zit thuis omdat ik ben afgekeurd en haal nu alle doemsenarios naar voren in mijn hoofd. Ben ook zo boos op de fokster -wellicht onterecht- dat ze nu dit weer heeft… Pfff.

Sterkte voor jullie ook

We kunnen niks anders dan duimen dat het hierbij blijft!

Ouderdom is idd een ander verhaal, de mijne is 8 en moet nog heel wat jaren mee. Net zoals bij jou, 4 is ook veeeeel te jong.

Ik snap je hoor, ik kan ook zo in huilen uitbarsten, zit ook gewoon constant in je achterhoofd dit. En als je hem ziet rondlopen, hij weet van niks, heeft gelukkig nergens last van, maar ik vind het gewoon zielig.
Ik zou het ook zo overnemen hoor, met plezier zelfs, als hij maar ok is!
Hier is trouwens maandag een biopt genomen en dinsdagavond wist ik het, duurt lang bij jou.

Heeft ze er zelf last van nu?

Ik ga in ieder geval duimen voor jullie!
Als je iets kwijt wilt, stuur gerust iets, ik weet helaas hoe je je voelt!

Donderdag heeft de da biopt afgenomen en dinsdag krijgen we de uitslag. Ze is vooral erg moe slaapt veel. Ze staat gelukkig nog wel op voor kaas. Nog twee spannende dagen hier. Ik duim ook voor jou en als jij je ei kwijt wil…

Even wat pens bijvoeren helpt vaak goed tegen diarree!

Als mijn hond buikpijn heeft strekt/ buigt hij veel.

Misschien iets verkeerd gegeten, virusje, zal vast onschuldig zijn idd!

Zeker in de gaten houden dat hij goed eet en drinkt!

Anders maar laten nakijken, al is het maar om jezelf wat gerust te stellen.

@Tjoep @NoTime Uitslag van ivy gehad. De lymfeknopen waren schoon van kanker. Dat is dus goed nieuws. Wel zagen ze dat haar lichaam erg hard aan het werk is en hiervoor wil de DA bloed afnemen om te checken op witte en rode bloedlichaampjes. Het kan een zware infectie zijn of een autoinuum zijn. We hebben nu ook nog een zware prednisonkuur gekregen omdat ze hoge koorts blijft houden en echt niet fit is. We zijn een beetje geruststellend, maar zorgvrij nog niet

Hoe gaat met jouw hond operatie goed gegaan troep?

Haha, hoe blij een mens kan zijn met een drol! :grin:
Super dat het beter is!

@Bellaciao
Toch wel al positief dat het niet is wat ze dachten!
Hopelijk zijn jullie er snel achter wat het is en helpen de medicijnen! Niet fijn om te zien dat ze er last van heeft.

De mijne vanmorgen idd binnen gedaan, janken hoor… :frowning:
Hij lag een uur geleden nog te slapen, zal wel stilaan wakker aan het worden zijn.
Ik zal blij zijn dat hij thuis is en dat dit erop zit.
Vreselijke stress hiervan.

1 like

Zo herkenbaar. Normaal ben ik een harde met als het om iep gaat huil ik als een kleine baby. Geef de jouwe een dikke knuffel van me.