Hondentopic

Haha, hoe blij een mens kan zijn met een drol! :grin:
Super dat het beter is!

@Bellaciao
Toch wel al positief dat het niet is wat ze dachten!
Hopelijk zijn jullie er snel achter wat het is en helpen de medicijnen! Niet fijn om te zien dat ze er last van heeft.

De mijne vanmorgen idd binnen gedaan, janken hoor… :frowning:
Hij lag een uur geleden nog te slapen, zal wel stilaan wakker aan het worden zijn.
Ik zal blij zijn dat hij thuis is en dat dit erop zit.
Vreselijke stress hiervan.

1 like

Zo herkenbaar. Normaal ben ik een harde met als het om iep gaat huil ik als een kleine baby. Geef de jouwe een dikke knuffel van me.

Verschrikkelijk hoe slecht je er zelf van kan zijn he.
Doe ik zeker! Veel beterschap voor Iep en ik hoop dat ze zich snel wat beter voelt!

Als ze goed zindelijk is en niet de neiging heeft om te slopen, zou ik haar uit de bench laten snachts.

2 likes

De chemische castratie van onze lab lijkt uit te werken. Mijn hemel wat een energie komt er vrij… hij weet zelf niet wat hij ermee aan moet. Lopen is nu weer ouderwets trekken aan de lijn, piepen binnen als hij niet na 2 uur weer naar buiten mag… pff. Lijkt wel alsof hij weer puppy is. Helemaal niet handig want ik kan steeds minder lang lopen (en een stuk trager) door mijn zwangerschap en dat vind ik zo zielig voor hem nu :-(:worried:

Net de hond opgehaald van de dierenarts, hij is gecastreerd. Ligt sufjes op de grond, maar piept een beetje. Ik denk dat dit wel normaal is toch, verwarring nog van de ingreep en narcose? Heb wel een pijnstiller mee gekregen, maar die is voor morgen. Wil hem het liefste alleen maar aaien en knuffelen, maar misschien maak ik het alleen maar erger dan?

Ja dat piepen is normaal blijkbaar. De mijne is ook een maand geleden gesteriliseerd en ze was heel de dag aan het piepen, zo sneu. Mij werd verteld dat het niet de pijn is, maar de verwarring inderdaad de reden is dat ze piepen. Ik vond haar die dag ook wel heel grappig, alsof ze mega stoned was haha. Even doorbijten, morgen is het hopelijk voorbij.

1 like

Gelukkig. Raakte al gelijk een beetje in de stress!

Ik heb sinds 1.5 maand twee honden bijna alleen. Mijn ex en ik hebben met enige moeite een soort co-ouderschap afgesproken. Hij heeft ze ca 8 dagen per maand op flexibele basis. Ik heb de resterende dagen de zorg.

Ohhh, zou ik je wat mogen vragen dan?

In welke regio woon je?
Ken je de app doggydate? Daar kun je losloop gebieden zien door heel Nederland, vind ik erg handig als ik ergens ben waar ik normaal nooit kom.

Ah toevallig ik loop daar ook vaak!
Ik hou zelf het meeste van het bos en dat mis ik heel erg in Rotterdam.
Bij Hilversum heb je een prachtig gebied de Hoorneboegse heide, daar loopt een route door het bos en over de hei.
Verder hou ik super erg van de Veluwe, bij Nunspeet heb je een mooi bos, maar ook meer in de buurt van Apeldoorn zijn leuke routes!

Wij liepen vaak met de hond in het Baarnsche Bos (bij de Naald en tegenover paleis Soestdijk) & het Maraschaussee Bos (tenminste zo noemden wij het) naast paleis Soestdijk.

1 like

Ik moet morgen weer beginnen met werken en ik ben best zenuwachtig voor hoe Jones dat gaat doen, hij is nu bijna 15 weken en heb hem al wel regelmatig 1-2 uurtjes alleen gelaten en als jk boodschappen ga doen enzo, dan piept hij altijd wel eventjes maar gaat uiteindelijk lekker slapen. Afgelopen dagen was ik op vakantie en is hij bij mijn ouders elke dag 4 uur alleen geweest, maar zij hebben wel nog twee andere honden. Ik kan tussendoor gelukkig naar huis en werk maar 3 dagen, morgen 3 uurtjes en dan kan ik hem gaan ophalen en even meenemen naar werk (school, zijn nog geen leerlingen). Vrijdag ochtend neem ik hem ook mee denk ik, hebben in de middag nog een team uitje dus dat zou andere een hele lange dag alleen zijn. Nu alleen van 14.00-17.00 als ik hem in de ochtend dus even meeneem. Hoe doen jullie dat met jullie honden? En Jones moet nu wel nog in zijn bench, anders sloopt hij van alles haha, maar wil hem uiteindelijk gewoon lekker los in huis hebben als ik weg ben.

Ik heb de mijne vanaf zestien weken alleen gelaten ivm werk. Ik heb toen nog een maand halve dagen gewerkt en haar tussendoor uitgelaten. Dus twee uur werken, uurtje pauze en op en neer voor wandeling en dan weer twee uur werken. Mijn pup kon het toen nog geen vier uur ophouden ook, gaat dat bij Jones wel goed al? Ik liet haar in de hal waar ze niks kon slopen, de bench heeft ze nooit een fijne rustplaats gevonden helaas. Als hij het vier uur kan ophouden en je weet dat hij op zich op z’n gemak is, dan moet het wel goedkomen…

Ja hij is vanaf nacht 1 gewoon de hele nacht al droog, heb hem nu overdag als ik thuis ben soms al wel 3-4 uur in de bench gedaan om te kijken hoe dat gaat en dan plast hij gewoon wanneer ik hem er uit laat, dus echt niet in de bench! Dus dat is wel heel fijn :slight_smile:

2 likes

Ah dat is wel echt fijn dat je zo’n opvang mogelijkheden hebt. Ik woon op 5 min fietsen van werk, dus ga de eerste periode in mijn pauze even op en neer naar huis om hem snel uit te laten en eten te geven. En ben om 14.15 klaar met lesgeven dus ga dan meteen weer naar huis om hem op te halen, en dat dan 3 dagen. Mijn ouders wonen ver weg en kennissen/vriendinnen hier werken allemaal full time helaas. Honden opvang is er wel eentje hier, maar dat is ruim 8 km en ik heb dus geen auto. Maar hoop dat dit gewoon prima gaat zo, over het algemeen slaapt hij bijna de hele dag. Dus laat hem voor werk uitgebreid uit, tussen de middag even snel en dan eten geven en dan haal ik hem 1,5 uur na zijn lunch en korte uitlaat momentje meteen op.

OK ik heb tips nodig. Ik heb een Rhodesian Ridgeback van 3 jaar die een hekel heeft aan nagels knippen. Het is echt onmogelijk maar die nagels zijn zo lang dat het tijd wordt om ze te knippen. Bij de dierenarts is ook geen optie want het maakt niet uit wie het doet, ze raakt helemaal in paniek. Dus tips zijn welkom :grin:

Ha nou die van mij is 1x onder narcose geweest en toen vocht ze zo hard dat ze na 5 minuten weer bij was dus was er geen tijd voor. Heb net een elektrische nagelvijl besteld. Hopelijk geeft dat iets meer rust.

Bij mij terror teckel lukte het alleen als we het met zijn 3en deden: 1 iemand die er koekjes in propt, een iemand die hem goed vast houdt en iemand die knipt. Na een paar keer blijft hij er nu goed voor liggen en hoef ik hem bijna niet meer vast te houden. Je kan haar het beste op haar zij neerleggen en dan de onderste poten vasthouden zodat ze zich niet om kan rollen. Heeeel veel oefenen en belonen

Nou heeft een ridgeback natuurlijk wel net iets meer kracht dan een teckel :joy:

1 like