Hondentopic

Ja snap wel dat jij eerder bang bent dat er iets gebeurd want jij hebt een tekkel, is wat kwetsbaarder dan mijn 43 kilo haha. Moet zeggen mijn hond is nog nooit uitgevallen of lelijk gewest tegen een kleinere of zwakkere hond. Hij heeft stuk of 4 keer ruzie gehad en was altijd een hond van zijn eigen grote gelukkig. Zou het echt vreselijk vinden als ie kleine honden zou aanvallen. Maar die kunnen eigk alles maken en gaan regelmatig te keer als ze angstig zijn , hij is zelfs gebeten in z’n neus door een hondje en deed niks terug. Dit incident was een rare samenloop van omstandigheden er was net een klein hondje voorbij gelopen die piepte. Niemand zag waarom maar mijn hond is wel het type wat ruziënde honden uit elkaar wilt halen dus misschien dat die rottweiler lelijk deed tegen die kleine ofzo

Als je het maar toevoegd aan de gebruiksaanwijzing van je hond! zodat je het een volgende keer misschien sneller herkent en kan voorkomen. Je weet iig niet wat t andere baasje/hond al heeft meegemaakt dus hoe t zal gaan, jouw hond ken je wel dus kun je nou eenmaal beter peilen. Mijn hond kan heel goed snauwen om takjes, grassprietjes en koekjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha ja mijne om z’n bal! Ach een hond is echt nog veel meer werk, tijd en dus soms ook stress als mensen denken, zijn net kinderen :joy:

Mijn arme hond was zo ziek vannacht, zoveel buikpijn en steeds diarree. Nu lijkt het ergste voorbij en ligt hij uitgeteld te slapen. Ik moet nu gaan werken en moet m’n krullenbol een paar uurtjes alleen laten voordat m’n moeder komt. Bah dit wordt een rotdag, hopen dat ie opknapt.

Aaaach zielig. Iets verkeerds gegeten?

Zou kunnen. Maar er blijken meer honden in de buurt niet lekker te zijn, dus het zou ook een virus of zoiets kunnen zijn. Hij is goed opgeknapt opgeknapt nu!

Kan helpen een jas bijvoorbeeld over het hoofd van de hond te doen. Onze vorige hond is een keer aangevallen en dit heb ik gedaan bij de hond die vast had.

@Mayou Hoe gaat tie nu?

Ja wel redelijk! Uitslag van kweek gehad en de antibiotica die we geven blijkt gelukkig goed te zijn. 87 (geen grap) pillen erbij gehaald en moeten nu tot half januari ongeveer doorgaan ermee. Dan gaan ze weer foto’s maken en als er geen vocht in z’n knie te zien is mogen we stoppen met de antibiotica en dan is het heeeeeel hard duimen dat het niet opnieuw opspeelt. Dus eigenlijk weten we over een paar weken pas of hij nog een keer geopereerd moet, maar voor nu loopt hij in principe goed, geen koorts en is hij vrolijk. Het blijft wel echt alleen bij even heen en weer naar het veld, want een blokje om is teveel en dan loopt hij meteen moeilijk ‘s avonds. Dus we doen maar heel veel zoekspelletjes thuis. Wel leuk, want hij is er daardoor echt supergoed in geworden haha.

Hoe is het bij jullie nu? Heeft hij nog jeuk/last?

Vooralsnog lijkt het iig goed, dat is een begin. Leuk dat hij al zo’n puzzel fanaat is geworden!! Het lopen lijkt me ook wel normaal dat dat nog lastig is, als mens loop je dan vast ook weken op krukken en probeer je het niet te veel te belasten. Een hond doet maar wat :stuck_out_tongue_winking_eye:

Gaat goed! Ben stiekem wel begonnen met wat vis in de oven als beloning. Hij nam buiten helemaal geen beloning (of afleiding)!meer aan en met een hond die voor zoveel dingen bang is is dat niet zo handig. Dus had kabeljauw gehaald en uit elkaar geplukt en dat dan op bakpapier wat droger laten worden (misschien moet ik eindelijk eens een voedseldroger kopen…) en dat dan met wandelen geven. Eergisteren mee begonnen en lijkt goed te gaan. Dacht dat is ook wel een goede test om te kijken of de brokken die @Loxodonta zei een optie kunnen zijn. Ik weet dat het niet de bedoeling is dat we dit nu al doen dus hopelijk krijgen we er geen spijt van maar voor nu ben ik juist blij dat we een beloning hebben

Ja zo leuk, dat puzzelen! Ik verstop hele kleine snoepjes door de hele woonkamer en keuken heen, in allemaal hoekjes en dingetjes. En dan is hij gerust 15-20 minuten bezig om met die grote neus overal alles tussenuit te krijgen. Hij blijft ook zo braaf zitten wachten en verveeld om zich heen kijken tot ik ‘zoeken’ roep haha. Dat vind ik nog het leukst. Maar inderdaad, het is een begin en het lijkt (fingers crossed) voor nu goed te gaan!

Wel fijn dat het bij jullie ook goed gaat zeg! Snap wel dat je iets wilt hebben om te belonen. Gewone brokjes onderweg om te belonen wil hij niet? Achja, zolang je alleen de vis geeft en niks anders, weet je snel genoeg of het goed gaat of niet. Als hij weer last krijgt, weet je dat het daar aan ligt. Voedseldroger is wel een aanrader hoor! Ik ben nog steeds heel blij met de onze.

Wij hebben sinds een maandje een labrador en het is zo’n schatje! Maar hij wordt zo snel groot, ik zat net foto’s te kijken van toen we hem pas hadden en als ik dan nu naar hem kijk :cry: M’n baby wordt groot haha

Ahhh zoet!

Nee hij neemt het soms wel aan (beleefde hond is het :stuck_out_tongue_winking_eye:) maar laat het dan gewoon vallen. Ja ik dacht ook het is iig heel puur enz. Was gisteren meteen een stuk leuker lopen weer. Kwamen een spannende hond tegen en was gewoon geen enkel probleem dankzij de vis :ok_hand:t3:

Aaaah ja, heb je een foto? :heart_eyes:

Jaa omggg dat had/heb ik ook nog steeds bij George. Soms zie ik hem gewoon “per dag” groter worden. Kan toch nieeeet.
Die labjes groeien echt als kool. En dan is George nog best klein voor zn leeftijd/ras.

Ja vergeet het niet vast te leggen, want die tijd gaat zo snel voorbij! Ik vind het zo leuk om die foto’s en filmpjes terug te kijken van mijn labrador pup van een paar maanden geleden.

Ik zal binnenkort even foto’s op mn laptop zetten en dan deel ik eentje hier :smiley:

@Flexican Ja niet normaal! hij lijkt ook echt per dag wat groter te worden, z’n mand wordt ook steeds meer ‘gevuld’ met hemzelf ipv dat het echt zo’n mini was in de grote mand haha

@Cajun-moon Ja inderdaad! Ik maak elke dag zoveel foto’s m’n mobiel is nu ook helemaal vol :see_no_evil: Maar zo leuk om nu al foto’s van een maand terug te zien, hij is daar zo mini vergeleken met nu haha

Mweeeeh, een van mijn takkies heeft en allergie. Vermoedde het al door het overmatig krabben, aan haar pootjes likken en de schilfers op haar vacht.
Vandaag lekker gewassen met speciale shampoo en gaat over naar anallergenic. Hoop dat dit voldoende is want apoquel werkt goed, maar zit wel een prijskaartje aan. En ik denk dat onze Bizzy zich snel beter gaat voelen zonder al die jeuk!

Mijn monster