Hondentopic (Deel 1)

Hahaha leuk mijne heeft ook insta en is jouw hond net gaan volgen :smile:

Mijn hond (@Luccadelagotto) is je ook gaan volgen!

Ze heeft voor de tweede keer geen diploma gekregen bij de cursus :sweat:. We hadden graag doorgewild naar de vervolgtraining die op een chillere tijd is en iets uitdagender qua oefeningen maar de juf vindt haar er nog niet klaar voor. Toch wel een beetje een tegenvaller ook al hoeft ze van mij echt niet alle kunstjes te kunnen. Het is puur dat ze soms heel angstig is en de les niet mee doet want als ze een goede bui heeft doet ze de oefeningen zo goed!

1 like

Het ging hier laatst over het knippen van nagels van honden. Kijk wat een drama deze hond ervan maakt, ik moest er hard om lachen…

4 likes

Hahaha geniaal!

1 like

Kom binnenvallen hoor maar misschien heeft iemand tips. Onze hond heeft een ontsteking aan dr kruisband aan de achterpoot en moet rust houden. Heeft ook een pilletje tegen pijn en ontsteking. Ze loopt vooral op 3 benen en steunt soms wel op het zere been.
We wonen 3 hoog en moet dr nu steeds tillen want ze mag niet afzeggen maar ze weegt 22,4kg dus dat is niet niks. Ze moet ook 2kg afvallen… lastig als je niet mag bewegen.
Zo sneu om dr pijn te zien hebben :frowning: Iemand dit al eens meegemaakt?

Baal er inderdaad wel van, het zou dezelfde reeks lessen (zijn er 5 in ons geval) zijn voor de 3e keer. Ze heeft nog genoeg te leren en ze passen de cursus wel aan op het niveau van je hond maar ik baal dat we nog steeds niet verder mogen. We hebben haar niet als pup gekregen en ze heeft nogal wat angsten dus daarom zitten we in een speciale les. Probleem is alleen dat ze met allemaal honden zit met andere gedragsproblemen… Misschien is een andere hondenschool misschien een optie ja!

Wat jammer dat jouw cursus niet aansloot op jouw wensen, daar is het eigenlijk te duur voor! Een training in een restaurant zou voor onze hond perfect zijn, kunstjes gaan prima maar het sociale aspect van de cursus is de uitdaging bij ons. Maar het samen oefenen en je hond steeds meer commando’s leren is juist leuk aan de training, jammer dat ze dat niet deden. Wil je wel verder trainen?

Ze is 5 dus nog best jong ja. Gelukkig lijkt ze al een stuk beter! Loopt weer goed en trekt dr poot niet meer omhoog. Gisteren laatste pulletje gehad dus hoop dat het na vandaag ook goed blijft gaan.

Hopelijk is je hond snel beter!!

1 like

Waarom zit ze niet meer in de bench? Ik zou haar er zeker nog een paar maanden in laten tot ze helemaal zindelijk is en niets meer sloopt enzo. Zodat ze leert dat ze snachts moet slapen. Mijn hond heb ik tot ongeveer 10 maanden in de bench gehad, ook overdag als er niemand thuis was.

Misschien kun je proberen haar pas rond 8/9u eten te geven. Want als ze altijd rond 4u begon te huilen, kan ze het misschien toch nog niet zolang ophouden snachts. Wel moeilijk hoor, er kunnen zoveel oorzaken zijn. Misschien is het ook gewoon een fase. 7/8 maanden is vaak een moeilijke leeftijd.

1 like

Ik heb hier al eerder gepost over mijn buren die vrij ondoordacht een jonge hond hebben genomen.

Hij is inmiddels lekker aan het puberen (alhoewel dat niet zo is volgens de buurvrouw, al die termen had je vroeger niet voor honden) maar ze heeft hem nu totaal niet meer onder controle.

Nu was ik helemaal blij want ze had toch bedacht op puppycursus te gaan. Volgens haar mocht dit met haar al oudere hond. Echter is het de eerste les zo erg uit de hand gelopen dat ze niet meer met hem naar de cursus mag komen (te druk) en heeft ze hem per direct laten castreren. Volgens mij heeft ze het idee dat als ze der hond laat castreren hij gelijk al de basiscomando’s kent en heel rustig is… Nu is het de dag na de castratie uit de hand gelopen. Hij werd helemaal gek zei ze ze kon hem niet meer houden (het klonk mij als de dolle vijf minuten) verteld ze tot mijn grote verbazing dat ze hierover contact heeft opgenomen met de dierenarts en die kalmeringstabletten voor de hond heeft voorgeschreven?! De eerste keer heeft hij hele dag en nacht voor pampus gelegen.

Ik heb zo te doen met de hond. En ben ook zo boos dat mensen als de dierenarts en trainer van de cursus haar niet tot de orde roepen maar de meest rare beslissingen nemen. Ik ben in staat om naar de dierenarts te gaan en te vragen wat ze in godsnaam bezielde kalmeringsmiddelen voor te schrijven.

Het beste is om de hond weg te doen, want hij wordt nog sterker en groter en de acties die zorgen er allemaal niet voor dat hij wordt opgevoed. Ik heb vannacht gewoon wakker gelegen van de situatie.

Jeetje wat een ingewikkelde situatie, welk ras is het? Lijkt me naar om zo toe te moeten kijken en verder niet veel te kunnen doen :disappointed:

Het is een labrador en ook echt een flinke en ik heb sterk het vermoeden uit de broodfok.

Ik doe mijn best met ze tips te geven over clicker training, trainingsboeken en denkspeelgoed etc. Maar het heeft weinig zin.

Neee godver wat zielig voor de hond :frowning: zit je dan met een baasje dat niet begrijpt hoe ze met je om moet gaan.

Pfff ze blijven hem nu blijkbaar kalmeringstabletten geven. Ik had besloten om met de hond te gaan trainen, maar hij is zo versuft dat het gewoon geen zin heeft. Kan echt wel janken. Ben ook zo boos op de dierenarts die dit bedacht heeft en het goed vindt zo. Wat ben je dan voor dierenarts?

Misschien baseert hij zich op andere info dan die jij hebt. Ofwel heeft ze het misschien anders beschreven dan aan jou/dan de werkelijkheid.

1 like

Over twee weken komt mijn puppy bij mij wonen.
En ik ben mij wat aan het oriënteren op voer.
Ik wil sowieso graan vrije brokken en het liefst geperste brokken.
Wat voor brokken geven jullie en van welk merk?

16 likes

Sorry, wat is dit voor schatje? Hij lijkt op mijn laatste hond, een schapendoes. En gezien je forumnaam…?

Klopt is een schapendoes! Wat leuk dat jij ook een schapendoes hebt gehad.
Vind het een erg leuk ras

1 like

Voor altijd verliefd op dat ras! Als ik ooit weer een hond kan nemen, wordt het zo een! Plaats je af en toe een foto? Oh… ik ben jaloers.

Bestaan hondeneierstokken? Nu ik dit topic ontdekt heb wil ik nog maar één ding. :heart_eyes:

2 likes