Hondentopic

Onze hond is ontzettend bang voor vuurwerk, hij wil eigenlijk niet eens meer naar buiten nu…
Iemand ervaring hiermee?

De dierenarts kan wat voorschrijven! Is je dierenarts morgen nog open?

Onze vorige hond ook. Google is op sjaal omkopen bij hond, dit deden wij met hem. De sjaal wordt op een speciale manier om zijn lijf geknoopt en zit dan op drukpunten van de hond waardoor ze rustiger kunnen worden.

Oja goeie, thundershirt is ook zoiets!

Ja dat thundershirt heeft dr hond van m’n schoonouders ook en dat werkt voor hem echt top! @Vans, zeker de moeite waard om eens te proberen.

Plus het staat mega schattig want de hondjes worden net een burrito :blush:

Mijn hond is ook zo! Ik ga nu heel vroeg naar een rustig bos dat ie even kan rennen en spelen. Verder geef ik hem aprazolam en gaat hij morgen naar een vuurwerkvrij pension.
In de middag en avond rij ik met de auto naar een stukje gras in de buurt zodat ie niet al helemaal bang is bij aankomst van het parkje. Dan doet ie een plasje en dan weer snel terug naar huis.

Edit: de medicatie is top, binnen is hij nu rustig en geeft geen bal om de knallen terwijl hij anders nu al bibberend in een hoek lag.

Op dit soort momenten ben ik toch wel blij dat ik op de 15e verdieping woon, haha.
Niet dat het George ook maar iets boeit. Gister werd er echt vlak blij ons vuurpijlen afgestoken toen we buiten liepen en toen had ie wel zoiets van hee herrie, irritant snel naar binnen. Maar echt stress volgens mij niet.
Jullie mogen allemaal hier schuilen hoor met de hondjes! :hugs: zal George ook errrrg gezellig vinden.

Super bedankt voor alle tips! Gaan morgen de dierenarts nog even bellen. Die sjaal wil ik ook proberen :slight_smile: En houden hem in zn vertrouwde omgeving.

nog een tip: toen mijn hond nog niet doof was (komt heel goed uit nu haha) gingen we altijd naar een bos net buiten het dorp. Daar hoor je geen knallen en kon hij rustig even plassen enzo. Niet loslaten want je weet maar nooit!

Wij kwamen vandaag per ongeluk op een uitstrooiterrein terecht. Daar was t ook rustig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik was met Kerst bij mijn ouders en had voor onze hond een xl tennisbal gekocht omdat ze zo gek is op tennisballen, maar ze ging er al mee vandoor voor hij ook maar was uitgepakt :joy: Kon ook geen mooie foto maken omdat ze zo enthousiast was

Agossss :pensive::broken_heart::broken_heart:
Jullie zijn nog steeds welkom hoor! Nog 23 minuten! :hugs:
George ligt lekker te snurken.

Ik had dit jaar een vuurwerkdoos voor de hond gemaakt. Was een groot succes. Rond 23:45 aan hem gegeven.

Ook een thundershirt gekocht. Niet het idee dat het echt iets deed, maar hij wilde hem wel aan, dat is op zich al heel bijzonder voor mijn hond.

Voor de liefhebbers:

Ik zat net te denken hoe een typische dag van George eruit ziet. Misschien leuk om hier eens te delen? Ben benieuwd in hoeverre het overeen komt tussen de hondjes.

Natuurlijk is geen dag hetzelfde en een weekenddag is natuurlijk weer heel anders als een doordeweekse dag, maar goed over het algemeen gezien zien de meeste dagen er voor George zo uit:

7:30 wordt wakker, wacht ongeduldig tot er iemand naar de woonkamer komt. Begroet vervolgens heel enthausiast degene en gaat meteen opzoek naar het tweede persoon. Deze vind ie dan in de slaapkamer, en begroet die ook extreem enthausiast.
8:00 zo’n 20 min wandelen, plassen poepen alles hoppaaaa.
8:30 ontbijten :cut_of_meat::meat_on_bone::poultry_leg:
8:35 spelen :tennis:
8:45 slapen tot 12:00 ongeveer
12:30 wandelen tot 13:00, meestal alleen plassen
13:00 snacktime :bone:
Dan een paar uurtje chillen / slapen / spelen, van alles door elkaar.
16:30 wandelen tot 17:00, alleen plassen
17:00 chillen, toekijken hoe er gekookt wordt.
18:00 eten :cut_of_meat::bacon: en toekijken hoe er gegeten wordt, misschien een beetje schooien​:smirk:.
Toekijken hoe het huis wordt opgeruimd en schoongemaakt enzo.
20:00 wandelen tot 20:30, plasje poepje alles. En dan mega veel energie en rondjes rennen enzo.
20:30 spelen, knuffel berijden :woman_shrugging:t4::see_no_evil:
21:00 naast het bed chillen, klein tukkie doen tot ik m’n tanden ga poetsen. Dan ga ik hem instoppen op de bank :joy: dekentje over hem heen, en dan gaat ie lekker slapen tot 7:30.

Ps. Dit is “toekijken hoe er gegeten wordt en misschien een beetje schooien”

Haha leuk!

Mijn hond:
8u-8:45 u : wandelen
8:45 u ontbijten
9u tot 12 u slapen / spelen
12u -13 u wandelen en snackjes of Brokjes
Daarna meestal wel even spelen
14 u - 17 u slapen want alleen thuis
17 u baas thuis jeeh even spelen
18 u -19 u of van 19 u tot 20 u grote wandeling met allebei de bazen in bos / strand
19u - 22 u slapen
22 u laatste plasje en Brokjes maaltijd
23 u slapen

Dit is hoe zijn dag eruit ziet als ik gewoon naar de uni moet.
6.45 gaat de wekker, Miko slaapt bij mij op bed dus dan snoozen we en knuffelen tot 7.00.
7.00 - 7.20 wandelen in het parkje naast mijn huis, meestal komen we dan ook z’n chickies tegen dus daar speelt hij dan even mee.
7.30 ontbijten.
7.30 - 8.00 beetje spelen terwijl ik me klaarmaak (ik schop tegen knuffeltjes en balletjes terwijl ik make-up op doe, echt een skill geworden.
8.00-12.00 slapen denk ik want dan ben ik naar de uni.
12.00 - 13.15 wandelen in het bos of op de hei, meestal samen met zijn een paar andere honden + vriendinnen van mij.
13.15 - 13.30 kauwbotje eten en knuffelen.
13.30 - 17.00 slapen want dan moet ik weer terug naar de uni.
17.15 - 17.45 wandelen, nu het donker is meestal gewoon een stuk aan de lijn maar als het nog licht is gaan we ook wel eens naar de weilanden om met een balletje te spelen nog.
18.00 diner
18.00-21.00 beetje spelen, knuffelen, speelgoed slopen.
21.15-21.30 laatste rondje plassen+poepen.
21.30 slapen.

Zijn jullie hondjes oud en nieuw een beetje doorgekomen?
Was voor mijn oude teckel het eerste jaar dat hij niet aan de pillen zat, omdat hij nu zo goed als doof is. Normaal zat hij een paar dagen van tevoren al te bibberen onder de tafel met elke klap. Maar nu dus geen pillen en het ging super, maar de echte harde klappen om 12 uur hoorde hij blijkbaar nog wel en hij was suuuuper bang

Ik werk 3 dagen overdag, en 2 dagen in de avond.

8:30 Mijn vriend laat hem uit voordat hij gaat werken: eerste plasje en poepje beneden bij ons appartement.

Als ik overdag werk dan loopt mijn vriend rond 8 uur even met hem.
Daarna lekker slapen. Ik ben dan tussen 14:00 en 15:30 terug. We gaan dan naar het park voor een wandeling van een uur en een balletje gooien.

Als ik thuis werk of s avond’s werk:

9:30- 10:30 Meneertje is ongeduldig, dus we gaan lekker samen op pad naar het park, lopen en met de bal spelen.
10:30 Ontbijt! :star_struck:
11:00 Dutje op de bank :sleeping:
Rond 14:00-14:30 Rondje lopen.
14:30 Binnen een beetje spelen met speelgoed en knuffelen. Slapen. Ligt eraan hoe laat ik naar mijn werk moet.

Rond 18:00 uur Meneertje zit te wachten op zijn andere baasje. Mijn vriend komt thuis, dan is het even stuiteren en springen en suuuuuper blij zijn. Even plassen buiten. :smiling_face_with_three_hearts:

18:30 Avondeten, dan even bij baasje proberen eten te scoren door grote ogen op te zetten. Opgeven als het niet lukt. :pleading_face:
19:30-21:00 Samen met mijn vriend een tukkie op de bank doen. Ze slapen altijd super schattig samen.
21:00 Balletje gooien buiten of een rondje lopen.
21:30 Kongetje brengen en smikkelen of een botje knauwen. Meestal kom ik tegen 22 uur weer thuis en dan spelen en knuffelen we nog even lekker samen.
23:00 Beneden plasje doen. Bedtijd! :sleeping:

Mijn teckel heeft echt schijt, is totaal niet bang maar vindt zichzelf wel de commissaris Rex van de wijk en heeft twee met vuurwerk klotende tieners schuimbekkend de straat uit gegromblaft.

Mijn andere hond is wel bang, maar het ging dit jaar redelijk goed. Dat was sowieso een best onzekere hond maar hij lijkt meer zelfverzekerd sinds we een kind hebben. Nu heeft hij een taak. :joy:

Mijn teckel is vanmiddag mee naar mijn werk, zo gezellig.