Hondentopic

Ik heb zo te zien echt een bank aardappel, die van mij word drie keer per dag uitgelaten van max trien minuten per keer. Daarna heeft mr. geen zin en loopt hij naar huis. Bijstopt zijn energie vooral in trucjes leren en doen, knuffels slopen en in mij bed slapen en mij aankijken van ik weet dat jij hier nu niet kan liggen dus ik gebruik je kussen even, oké?

Mijn hond heeft één van deze drie:

1. 07.30 opstaan, eten, wachten tot ik klaar ben, snel buiten plassen poepen en de auto in.
    08.00-17.30 los spelen met alle honden op de opvang.
    17.30-18.00 naar huis in de auto, thuis eten en daarna hele avond slapen. Voordat ik naar bed ga even plassen. (2x per week).

2. 08.30 wandelen klein halfuurtje
    09.00 eten en op de bank liggen slapen
    12.00 mij vervelen terwijl ik zit te werken
    13.00 uur a anderhalf uur naar het bos
    14.30 slapen
    17.30 kleine wandeling van kwartiertje, eten
    20.30 kleine wandeling van kwartiertje

3. 08.30 wandelen klein halfuurtje
    09.00 eten en op de bank liggen slapen
    11.30 naar het bos een uurtje
    12.45-17.15 alleen thuis blijven
    17.30 wandelen halfuurtje, eten
    20.30 kleine wandeling van een kwartiertje (2x per week)

Leuk om die dagindelingen te zien.

De dag van Moos ziet er in het algemeen zo uit:

7:30 - 7:45 piept Moos me wakker en gaan we vrijwel meteen naar buiten om een rondje te lopen.
8:30 Etenstijd!
8:45 - 10:45 gaat ze 2 uurtjes de bench in om uit te buiken.
12:00 - 12:45 weer naar buiten. Als mijn vriend er ook is gaan we naar het bos of de duinen. En over een paar maanden als ze iets ouder is dan mag ze ook lekker op het strand gaan dollen.
Dan beetje chillen, spelen, slapen en mij of mijn vriend vervelen.
17:30 - 18:00 halfuurtje wandelen in de buurt
19:00 Etenstijd!
19:15 - 21:15 weer 2 uurtjes verplichte benchtijd.
Daarna weer lekker hangen in huis.
22:00 - 22:15 nog een klein rondje lopen.
23:00 Slapen.

Tegenwoordig als ik tegen Moos ‘Oke bedtijd’ of ‘Weltrusten’ zeg, dan laat ze alles liggen waar ze mee bezig was (ook al was het iets heel erg leuks) en loopt ze regelrecht haar bench in haha. Dat is per ongeluk een commando geworden haha.

Onze eerste hond was niet bang voor vuurwerk (wel voor de stofzuiger, vuurwerk niet :joy:). Dit geleerd aan onze tweede hond, die is ook nooit bang geweest voor vuurwerk.
Onze eerste hond is inmiddels twee jaar geleden overleden, dus wij hebben sinds maart een nieuwe hond die 2 januari geboren is en dus nog nooit vuurwerk had meegemaakt. Hij is best wel aan bange poeperd soms, dus wij waren benieuwd hoe hij erop zou reageren (een aantal weken geleden was hij nog bang voor een grote hooibaal). Op het vuurwerk reageerde hij eigenlijk helemaal niet, het enige wat hij deed was soms naar het licht kijken van het vuurwerk of omkijken bij echt hele harde knallen. Gelukkig dus weer geluk met een hond die ook niet bang is.

Awww zo lief! :blush: super slim dat jullie dat doen, lekker even rust voor Moos na het wandelen. Alle prikkels verwerken.

Ik merk wel dat George een beetje een plekje mist dat alleen voor hem is zegmaar. Hij ligt altijd heeerlijk uitgebreid op de bank tussen ons in, maar soms gaat ie wel eens in de keuken liggen als wij op de bank zitten. Alsof ie zich even wilt terugtrekken. Het is dat zijn bench echt te klein was, en een grotere simpelweg niet past in onze woning, anders had dat wel lekker geweest.
Als we verhuizen krijgt ie n tipi :joy:

Wij hebben een stoffen bench, vind dat wel heel handig. En als je meer ruimte nodig hebt of je gaat op vakantie kan je m supermakkelijk opvouwen!

Ja, het is vooral na het eten dat ze even verplicht moet rusten. Want als het aan haar ligt vliegt ze weer rond als een stuiterbal na het eten en dat is niet zo goed ivm maagkanteling.

Hahaha een tipi, geweldig! Dat is echt leuk!

Erg leuk die dagindeling. Dit is die van Iep van een doordeweekse dag. Ik ben zelf hele dagen thuis. ( helaas volledig afgekeurd). Om die reden hebben wij ook een hond genomen.

6.45: opstaan wat drinken en gelijk een korte wandeling.
7.00: eten.
7.30-10.00: de boel terroriseren in huis.
10.00: grote wandeling.
10.30: slapen
13.00:wandelen
13.15-16.30: slapen, knuffelen, spelen, worst eten uit de kong
16.30:grote wandeling
17.00- 22.00: eten, spelen met mijn vriend, botje eten.
22.00: wandelen met mijn vriend en daarna slapen

Ik heb geen vaste dag indeling voor m’n hond. Mijn werktijden zijn super onregelmatig en soms werk ik thuis. Hij gaat in elk geval 3 of 4x naar buiten waarvan 1 lange wandeling in het bos is.

Voor de mensen die hun hond wel eens naar een dagopvang doen, hoeveel betalen jullie?

@Loxodonta bij ons betaal je 9 euro per keer, of je koopt een 10 dagenkaart die een jaar geldig is voor 85euro.
—————————

Ik heb echt buikpijn, morgen even overleggen met de dierenarts of er nog wat te doen is voor onze oude teckel. Lijf is op maar het koppie wil nog wel dat maakt de keuze zo lastig

Ik betaal €10 per keer. Geen korting als je vaker komt oid, het is heel kleinschalig. Ze doet het gewoon op het erf van haar boerderij, max 10 honden ofzo per keer.

@Helianthus @Rebus Oh dat zijn betere prijzen! Ik zie hier alleen 20 euro en 17.50 :frowning:

12,50. Best duur. Ik heb een 10 strippen kaart dus ik gebruik ze alleen als het echt niet anders kan. Verder heb ik ook via petbnb een vrouw die 1x per week mijn hond uitlaat voor 7 euro. Ze wandelt dan 1 of 2 uur met hem.

Woon je in de buurt van de randstad? Rond steden is het veel duurder, normale vakantie pension opvang ook. Is er een kleiner plaatsje in de buurt waar je kan kijken?

Ik doe het overigens structureel twee keer per week, al sinds ze een halfjaar oud is. Ook erg goed voor haar sociale skills. In welke omgeving zoek je?

Daar ben ik nog jaloers op, hier is het gewoon 60 dollar per keer :joy:

Hier ook 17,50 per keer. Als je hem vaker dan 4x per maand brengt is het een euro goedkoper, maarja dat gebeurd hier nooit eigenlijk.

Ik zou hem graag vaker erheen brengen omdat ie het zo leuk vindt, alleen het is buiten en alles is van zand/blubber dus ik moet hem daarna altijd wassen… en dat is me teveel werk/slecht voor zn huid :joy:

Ik was Pixel echt alleen als er iets met poep is. Valt zand enz bij hem dan niet gewoon vanzelf uit de vacht? Pixel gaat na t wandelen ergens liggen en dan staat hij op en ligt daar gewoon een berg zand.

60 dollar?! Krijgt dat beest er een manicure en massage bij of zo?