Hondentopic

Miko heeft kennelhoest. :disappointed_relieved: Gelukkig wilt hij nog wel wandelen, spelen en eten, maar bij opwinding en rennen moet hij heel erg hoesten. Sinds vandaag krijgt hij ook hoestdrank en dat helpt gelukkig goed! Vannacht schrok hij ook nog een paar keer wakker en moest toen heel hard hoesten, hij slaapt altijd naast me/tegen me aan dus ik schrok me ook iedere keer een ongeluk van zo’n blaffende zeehond naast m’n oor. :sweat_smile:

Ahh wat zielig. Beterschap voor Miko!

Sneu! Beterschap!!

Aww, dit heeft sip vorig jaar ook gehad. Ik heb 'm toen steeds maar aan de lijn uitgelaten want als hij ging rennen moest hij gelijk zo hoesten.
Echt zo zielig is dat, beterschap!

Ahw zielig, Artis heeft dat ook gehad… vond het zo zielig klinken! Gelukkig had hij er verder niet zoveel last van. Na een week was het bijna helemaal weg!

Spuit 11, maar wij hebben die ook en ik ben er zo blij mee. Mijn hond ook. Die zit veel lekkerder in zijn vel. Hij is nogal snel overprikkeld en hij krijgt zo veel meer rust of zo? Hij was met mijn verjaardagsfeestje laatst heel rustig en relaxed terwijl hij normaal over de zeik gaat. Ook met oudjaar.

Het is sowieso wel een gekke hond. Hij houdt niet van kinderen, niet dat hij er lelijk tegen doet maar het boeit hem gewoon niet zo. Maar ons eigen kind is heilig. Ze willen altijd samen zijn. Samen tv kijken, fruit delen, spelen, kroelen. Hij is serieus van streek als het kind logeert.

Het is weer helemaal over gelukkig! We slapen weer rustig. :smile:

Wat is het hier stil! Ik wil hondjes zien!

Your wish is our command

Mijn hond heeft een ingegroeide nagel (van haar wolvenklauw). Echt heel erg naar dat ik niet eerder heb gezien dat hij te lang werd. Het doet haar super veel pijn, dus ze laat me er niet bij in de buurt komen om hem te knippen/verzorgen. Ze is doodsbang voor de dierenarts en krijgt hier veel stress van. Ziet iemand hier nog een andere oplossing? Anders wordt het toch de dierenarts morgen.

Aah wat zielig! Geen ervaring mee maar als ze er zoveel pijn aan heeft zou ik toch maar even naar de dierenarts gaan :confused:

O ja en een Toby/foto-update. Meneer houdt me flink bezig dus al een tijdje niet meer gepost:

Hij begint echt aardig te groeien nu! Gaat nu twee dagen in de week naar de dagopvang van de puppy cursus trainers. Wat een verschil al na een week.
Vorige week was de bench nog een drama, 2 dagen dagopvang en meneer gaat zonder mopperen slapen. Nu het alleen laten nog wat verder oefenen maar heb goede hoop :slight_smile: Zo fijn dat het op de dagopvang dus ook getraind wordt. Kan het iedereen aanraden! O ja en de deense dog is ook van de dagopvang, echt geweldig haha
Ook het doorslapen ‘s nachts gaat al 8 uur lang goed. Binnen hebben we nog af en toe een ongelukje maar mag echt niet klagen.
Het is nu vooral opvoeden, opvoeden, opvoeden :crazy_face:

Aaaaah wat een liefje :heart_eyes:

Hoe is het gebeurd? Wij hebben vaak met onze hond een ingescheurde nagel gehad, dan speelde hij wat wild en klapte de wolfsklauw nagel zo naar buiten en scheurde in. We kregen dan pijnstilling voor hem en met wandelen deden we vaak een zelfklevend verband er om. Anders bleef die nagel steeds tegen dingen aanstoten en ging weer bloeden. Een x naar een bevriende trimster geweest die de nagel er af trok, de keer daarna het zelf gedaan.

Afgelopen week zijn er pups geboren waar ik op de wachtlijst sta. Over 3 weken mag ik kijken en hoop ik dat er een match tussen zit.

Mijn hond is in de afgelopen maanden 3x weggelopen achter lekker ruikende teefjes aan. Heb hem vorige week chemisch laten castreren maar het duurt even voordat dat werkt. Hij ging de dag erna mee met de honden uitlaat service en toen ben ik 10x gebeld tijdens werk omdat hij was weggerend en dat ze al 1,5 uur achter hem aanliepen. Ben toen uit m’n werk gekomen om hem te vangen…
Ik hoop echt dat dit gaat verdwijnen door de castratie want hij is dan helemaal zichzelf niet meer, maar helemaal van de kaart en hij rent dan zo ontzettend hard weg!
Heeft iemand hier ervaring met chemische castratie?

Nog even volhouden! Bij 9/10 honden die gecastreerd worden, wordt dit een stuk beter. De komende weken ook even goed in de gaten houden met andere honden, mijn hond wil wel eens honden aanvliegen die pas net gecastreerd zijn.

Ja wij hebben het bij onze toen 8 jarige teckel laten doen, om te kijken of het nog zin had om hem echt te laten castreren. Het duurt even maar uiteindelijk gaat het werken! Chemische castratie is overigens wel de light versie van echt castreren.

@Loxodonta de dierenarts zei al dat het 6 weken kan duren voor het werkt en dat zijn gedrag eerst erger gaat worden. Dus dat kan verklaren waarom je hond pas gecastreerde honden aanvliegt, want dat zijn dan zulke testosteron bommen dat is wel intimiderend.

@Helianthus ik ben benieuwd, ik wou het ook eerst zo doen om te kijken wat voor verschil het zou maken.

Ja ik schrok me de eerste keer dood, had echt een ‘dat doet hij anders nooit’ momentje. :rofl: