Hondentopic

Ik loop nu dus steeds met heel lekkere worst en ballen en doe veel train dingen tijdens het wandelen in de hoop dat ie niet weer weg gaat rennen.

Heel goed! Meer kun je nu ook niet doen helaas. Zorgen dat jij de allerallerleukste bent!

Trekt hij zich ook los uit zijn riem dan? Of hoe kan hij zo vaak wegrennen?

Ik loop veel in het bos waar hij lekker los kan! (en dat ging dus ook 2,5 jaar helemaal goed, maar nu is hij dus 3x weggelopen)

De light versie? Wat bedoel je hier precies mee?

Dat een echte volledige castratie een groter effect heeft op de hormoonhuishouding, ik weet niet precies meer hoe het werkt want ik ben al even uit de medische dierenwereld haha. Met een chemische castratie is je hond ook nog gewoon vruchtbaar

Maar dat is niet helemaal juist? Het verschil tussen chemisch en chirurgisch castreren is (behalve de ingreep zelf natuurlijk) dat chemisch castreren omkeerbaar is. En dus op den duur raakt uitgewerkt.

Maar het effect is hetzelfde en wanneer bij een chemische castratie het ongewenste gedrag niet afneemt heeft het geen zin om dan alsnog chirurgisch te castreren.

Uit eigen ervaring weet ik wel dat chirurgische castratie voor sommige reuen een nog groter effect had, maar chemische castratie werkt ook zeker goed! Mijn eigen dierenarts zegt het zelf ook

Dit is ook wat ze bij mij op de hondenschool vertelden en wat de dierenarts ook zei.
Bij sommige honden heeft chemisch bijna geen effect maar normale castratie wel.

Waarom zou je kiezen voor chemisch als je met chirurgisch gewoon in 1x klaar bent? 't Is toch geen heel risicovolle operatie?

chemisch castreren is goedkoper en tijdelijk, kan bijvoorbeeld interessant zijn voor mensen die nog willen fokken met hun hond. Ook hoeft je hond voor chemische castratie niet onder narcose, narcose is altijd een risico.

Castreren is ook niet altijd nodig, een buurhond had iets met zijn prostaat en de tijdelijke chemische castratie loste dat op. Hun hond werd ineens heel onzeker ook door het castreren dus zij moesten daarna ook hard met hem aan het werk om dat weer wat bij te trekken

Ik wilde eerst kijken wat het met mijn hond doet. Als je het eenmaal echt doet kan je niet meer terug!

Ik denk met spelen wat verbogen en daarna ingegroeid dus. Maar hij is vandaag bij de dierenarts geknipt en verzorgd, heel fijn. :slight_smile:

Sommige honden veranderen negatief in gedrag na castratie, met een chemische castratie kun je dit dus uittesten en daarna nog besluiten om alsnog voor een chirurgische castratie te gaan.

Nee, met een chemische castratie is je hond niet meer vruchtbaar (6 weken na zetten).

Hebben jullie een verzekering voor jullie hond? Zo ja, waar?
Vorige week kostte een bezoekje aan de dierenarts mij 40 euro en vanochtend moest ik weer en dat kostte me 130 euro. Dus ik zit te denken om misschien toch een verzekering af te sluiten.

Ja…van pup af aan. Reaal dier en zorg (proteq). Weet even niet uit mijn hoofd welke aanvullende behandelingen etc., maar vrij veel wordt vergoed (betaal je dan natuurlijk ook naar). Het is een fijne verzekeraar, qua declareren. Mijn zus is dierenarts en er zijn best wat verzekeraars die snel moeilijk doen, vandaar onze keuze. Hij is nu bijna 2 en blijkt bv een voedselallergie te hebben, nu wordt speciaal voer natuurlijk niet vergoed, maar wel alle onderzoeken etc. Ook een keer echo al moeten maken. En wat kleine dingen zoals pillen voor diarree etc.
Hond van mijn zus had zijn hele leven medicatie nodig voor meerdere aandoeningen (en dat was een heel gezonde pup) dus ja, je weet het maar nooit waar zo’n beestje mee te maken krijgt.
Tis wel zo dat als je je hond nu nog wil verzekeren daar wel bepaalde voorwaarden aan zitten. Bv. als er nu al iets van een aandoening bekend is wordt dat niet vergoed als je hem nu nog de verzekering in zou doen.

Misschien een beetje een aparte vraag, maar de hond van mijn ouders heeft erg veel diarree en laat echt enorm vieze scheten. :nauseated_face: Het klinkt misschien grappig maar het is echt ontzettend vies om de hele dag in die lucht te zitten. Hij heeft ook best veel diarree. Het is sowieso een oude hond (13). Vroeger kreeg hij vers vlees en naar mijn idee was het toen niet zo erg, maar mijn ouders hebben geen vriezer meer om dit in te bewaren. Heeft iemand misschien een goede tip wat te doen hiertegen?