Hondentopic

Kijken wat hij nu voor brokken krijgt, klinkt alsof hij iets in zijn voer niet kan verdragen! Sneu, niet grappig!

Ik mag zondag eindelijk het vriendje voor mijn 3,5 jarige zwarte labrador ophalen! Een blonde labradorpup :grin::smiling_face_with_three_hearts:

Ik kan de zak niet meer vinden, maar we hebben ander voer besteld voor hem speciaal voor honden met gevoelige darmen/oid (weet even niet wat precies, mijn moeder heeft het gekocht). Wat zou iets kunnen zijn dat hij niet verdraagd? Dan kunnen we daar op letten met het voer.

Nee is echt niet grappig, maar hij lijkt er verder goed onder te zijn. Hij rent nog rond en is actief (voor zover oude honden actief zijn). Ik hoor wel zijn buik heel erg rommelen als hij bij me in de buurt ligt, dus hopelijk wordt het snel minder.

Onze hond reageerde zo erg op zijn vorige voer dat letterlijk alles onder de diarree zat (toen we ‘s ochtends beneden kwamen). Hele vloer, bank, gordijnen, ALLES! Heel vervelend en al helemaal voor de hond zelf.

Hij was voor iets allergisch in zijn voer, maar we hebben nooit helemaal kunnen ontdekken wat het was. Waar je naar kunt kijken is een ander diersoort en een ander graansoorten (of graanvrij) in het voer. Wij geven nu bijvoorbeeld brok met lam/rijst.

Om er echt achter te komen wat het is kun je een eliminatiedieet doen, maar ik weet niet of dat nu zo handig is bij zo’n oude hond.

Zo erg is het gelukkig nog niet, hij heeft vaak s ochtends diarree en later op de dag niet. Hij word ook wel heel vaak per dag uitgelaten omdat hij anders al vrij snel in huis plast helaas. We hebben moeite met hem op gewicht houden en het is niet zo’n alleseter dus een eliminatiedieet is miss niet een heel goed idee. Hopelijk werkt dit nieuwe voer voor hem. Gelukkig komt hij verder niet anders dan normaal over en is nog opgewekt en komt gewoon aandacht vragen en hij eet nog wel normaal.

Al advies gevraagd aan de dierenarts? Klopt dan toch iets niet, ook al is het al een oudere hond.

Onze hond is nog jong maar ook darmproblemen. Overgegaan op Royal Canin anallergenic. Is nog wat anders dan hypoallergenic, daar kan onze hond ook niet tegen. Behalve dat diarree etc natuurlijk niet zo chill is voor ons als baasjes is het voor de hond natuurlijk ook vervelend om darmklachten te hebben.

In dit voer zitten andere eiwitten die ook nog heel erg verkleind zijn, daardoor geringe kans op reactie (als je googlet kun je er meer info over vinden). Onze hond doet het er goed op en we gaan nu een eiwit toevoegen om te kijken of hij daar op reageert. Dat kan door middel van een snoepje met bv alleen viseiwit. Als hij daar tegen kan kunnen we hem dat dus als extra lekkers geven eventueel. Maar ik zou wel eerst advies aan de dierenarts vragen, ook of dit voer voor jullie hond geschikt is.

Edit: wat hij dus niet zou kunnen verdragen zou een bepaald eiwit (of meerdere) zijn wat in normaal voer wel voorkomt.

Ja dat is altijd een lastige zoektocht. Als je even Googled vindt je zo de grootste allergenen. Je weet niet wat hij kreeg en nu gaat krijgen dus dat is ook wel wat weinig informatie. Ik zou zeker niet zomaar een eliminatiedieet of anallergenic gaan geven, gewoon eerst wat anders proberen. Op voerwijzer.com staat ook een hoop.

Weg

Ik vind het zelf nogal sneu voor een hond als hij gecorrigeerd wordt voor zijn onzekerheid… en de kans dat je het daarmee erger maakt is ook aanwezig. Het onderdanige gedrag is voor je hond waarschijnlijk ook niet leuk, dus ik zou zelf ook dat soort situaties vermijden. BAT kan helpen om andere honden minder spannend te maken.

Ik corrigeer niet gewoon de onzekerheid, maar wel als ze uitspringt en gaat blaffen naar een andere hond

Woon in de stad dus die situaties ontwijken wordt ook lastig.

Heb het idee dat mijn post nogal anders geinterpreteerd is dan hoe het zit, dus heb hem weggehaald. Mijn hond is in ieder geval niet sneu

Gedrag corrigeren dat voortkomt uit onzekerheid of angst: https://www.moniquebladder.nl/correctie-angst/

Ik heb zelf ook een hond die uitvalt. Ik weet hoe frustrerend het is en dat als je ziet dat hij zich zo oplaadt het makkelijker zou zijn om hem wel op zijn kop te geven of weet ik wat… maar het helpt gewoon niet. Ik bedoel ook niet dat je hond sneu is. Ik ben ook wel eens ongeduldig met mijn hond en dat vind ik dan ook sneu voor hem, maar ik ben ook maar een mens die het allemaal niet perfect kan doen. Maar alsnog geloof ik niet het corrigeren, en zeker niet bij gedrag dat je hond laat zien vanwege zijn of haar onzekerheid.

Wij gaan volgend weekend kijken bij pups, dan zijn ze 4 weken. We stonden op de wachtlijst en het zou eerst meer dan een jaar duren, maar mensen hadden afgezegd. We krijgen nu al regelmatig foto’s toegestuurd, zo schattig.

Wat leuk dat het opeens zo snel gaat! Bij welk ras gaan jullie kijken?

Ik ga over twee weken bij een fokker langs om kennis te maken en de ouderdieren te ontmoeten. Vind het zo spannend, droom al 10 jaar over een hond en nu is het bijna zover!

Wij gaan voor een cockapoo.
Naar welk ras ga jij kijken? En hoe lang is de wachtlijst?

Oh die zijn zo fluffy!

Ik ga voor een Border Collie! Als alles doorgaat/goed gaat moet ik ongeveer een halfjaar wachten.

Daar issie dan: Sjors!

Onze andere labrador Sjef was de eerste dagen veel banger, dus dit wordt vast een (nog grotere) relschopper! Sjors kan het mooi afkijken van zijn grote broer.

:heart_eyes:
Ahh je hebt gewoon 2 labjes. Lijkt me ook heerlijk om een 2e hond erbij te nemen. Dan hebben ze altijd een maatje.

Dankjewel. Ik ga er eens naar kijken.

Jaaa zo leuk! Ik wou altijd al een tweede hond erbij, maar eerst moest deze even uitgepuberd zijn. Plus we zijn net verhuisd en we hebben nu 1250 m2 eigen grond + we wonen aan het IJsselmeer, dus ze kunnen lekker in de tuin razen en zwemmen.

En nu liggen ze samen heel zoet te slapen op een groot kussen. :heart::heart:
Man wat is dit leuk haha

Oh wauw, dat klinkt echt als een paradijs voor zowel jullie als de honden.
Ik was dit weekend met mijn vriend en hond in de Ardennen en we hadden een huisje met veel grond eromheen, dat is zo heerlijk voor de hond. Maar nu zijn we weer thuis en moet ze het maar doen met een stadstuin :stuck_out_tongue:

Maaree… als je meer leuke foto’s hebt… spammen!!