Hondentopic

Jongens, het gaat allemaal steeds beter! En zeker mede door de steun en tips hier.
Vorige week bij de training zijn we begonnen met “hier komen”, dit was ik al volle bak aan het oefenen en inmiddels gaat het bijna perfect. Zo lang er geen andere honden in de buurt zijn dan haha, vanavond wordt spannend want is het de bedoeling dat we het op cursus zonder lijn gaan oefenen.
Dat durf ik nog niet helemaal aan want er lopen op dat kleine veldje hondjes die klein, kwetsbaar of nogal speels zijn, dus ik heb een sleeplijn gekocht om mee te nemen als soort van vangnet.

We gaan andere (losse) honden nog wel uit de weg voor nu. Ik blijf er bij dat de communicatie eerst feilloos moet zijn. Een paar weken geleden vloog Harry Ted nog wel eens aan uit enthousiasme en willen spelen maar dat hebben we er inmiddels helemaal uit, Ted heeft er gewoon geen zin in maar zegt dat niet duidelijk genoeg voor zo’n ongeleid projectiel.

6 likes

Mijn hond boeit het niks om vuurwerk te horen op de geluidsinstallatie. Hij weet haarfijn het verschil tussen nep en echt vuurwerk. Zal wel door de trillingen komen denk ik. Fijn dat het bij jouw hond wel werkt.

Bij mijn vorige hond deden we met zijn 2-en. 1 hield zijn hoofd vast en zijn oogje beetje open houden. Ander druppelde het er snel in.

Huidige hond heeft als pup aardig wat oogproblemen gehad en is sowieso wat makkelijker. Meestal 1 hand onder zn snoet, duim beetje huid bij zijn oog naar beneden trekken en met bovenste hand snel druppelen. En trainingskoekje erna werkt ook.

1 like

Elke hond is anders, ik merk dat verschillende honden vaak verschillende soorten speeltjes leuk vinden. Dus ik heb alles in huis van de tijd dat ik nog veel oppashonden had, touwknopen, knuffeltjes, harde kauwbotjes, Kongs etc. Oh ja een Kong en een potje pindakaas is een goeie! Handig om te geven als je even weg moet, kost even wat concentratie.

Afhankelijk van hoe deze hond gewend is te slapen misschien nog een kussentje voor in je slaapkamer? Die van mij lagen 's nachts nooit in de bench maar naast het bed.

1 like

Wel een foto posten he!

1 like

Misschien is het wel nodig om dan bij m op de bank te slapen in het begin, als hij niet op de slaapkamer mag. Misschien is het ook niet nodig hoor, maar mocht ie zich niet op z’n gemak voelen.

1 like

Krijgt hij ook wat mee uit zijn oude huis? Waar zijn geur in zit?

Puppy’s meestal wel.
Ritueeltje voor slapen gaan of weggaan werkt ook goed.

Thuis werken met honden… Eerst zitten ze de halve ochtend te klieren met elkaar, dingen uit de papierbak te jatten, blaffen naar niets, ónder mijn stoel te stoeien. Vervolgens liggen ze eindelijk rustig op de bank en moet ik heel nodig plassen, maar als ik opsta moeten ze weer mee en zien wat ik doe en begint het hele gedoe weer opnieuw. :sweat_smile:

Ik ga zo maar richting het bos en vanmiddag nog een poging doen.

3 likes

Haha zo herkenbaar! Ze liepen hier ook de hele dag te spoken omdat er 2 mannen in de tuin bezig waren, ik heb ze uiteindelijk allebei maar een moeilijk bot gegeven om even een uurtje rust te hebben pfff.

1 like

Misschien kan je dreigen dat als ze zo doorgaan ze nooit medewerker van de maand zullen worden.

3 likes

Er zijn ook meer natuurlijke hondenbeloningen. Ik geef mijn hond altijd gedroogde long rund/hert of lams. Zijn wat grotere stukken die ik klein sla of met scherp mes snij. Stinkt wel maar mijn hond is er dol op. Bij ons in de dierenwinkel hebben ze veel meer natuurlijke dingen

Wat sneu dat ze zo’n jeuk heeft! Onze hond heeft geen jeuk maar wel gevoelige darmen en ze reageert goed op stukjes gedroogde lamslong (wat @Lidcactus ook zei) en buffelslurf. Die laatste is wel meer een kauwding dan een beloning. Inmiddels zijn we erachter dat ze ook goed gaat op gedroogd eendenhart maar die was volgens de man van de natuurlijke diervoeding niet zo neutraal als lam en buffelslurf.

Ah wat sneu! Hoop dat er toch nog iets is maar dat maakt het wel lastig zeg :slightly_frowning_face:

Wat fijn! Ook heel slim om meteen een stuk met hem te gaan wandelen.
Het zal wel effe wennen zijn voor hem maar als jullie er tijd en moeite in steken voelt hij zich zeker weten snel thuis :blush:

1 like

Iemand belangstelling voor een thundershirt? Ik heb er 1 voor mijn labrador aangeschaft maar werkt voor ons niet.

Maat XL. Alleen tegen verzendkosten is prima!

@Wolf aah wat een leuke hond! fijn dat het zo soepel loopt tot nu toe.

Iemand ervaring met het kat-hond probleem? Wij hadden al zo’n 4 jaar een kat in huis en nu hebben wij dus ongeveer 5 maanden een pup. De kat heeft een verhoging waar de hond niet bij kan waar hij kan eten/drinken en de kat slaapt vooral graag boven. Maar zodra de kat naar beneden sluipt om door het kattenluikje te gaan vliegt de hond er op af. De kat wordt vervolgens gek en de hond blaft de wereld bij elkaar. Wij kregen als tip van de fokker om de kat met wat lekkers in de bench van de hond te doen en de hond dan ook wat lekkers te geven zodat de geur van de kat ook in de bench komt en de hond er aan gewend raakt. Wanneer ik dit doe gedraagt de hond zich prima en dat kat vind het maar niets. Tot nu toe heeft dit dus ook nog niet geholpen. Iemand nog andere ideeën? Ik wil het verder niet forceren, maar zou het wel fijn vinden als ik niet de hond op moet sluiten als de kat naar binnen wil :sweat_smile:

Ik weet niet of jullie het misschien al gezien hadden, maar ik zag hier posters hangen waarop staat “vuurwerk vrij, dieren blij” van de dierenbescherming. Misschien wel handig?

Over hond-kat probleem: hier een hele angstige poes en een stuiter lab. Helaas schrikt de poes heel snel. Ze is 10 jaar en de hond inmiddels 2 jaar. Ze komt vrijwel niet naar beneden, en kiest ervoor om boven te chillen.
Baal ik best van, we hebben het niet goed aangepakt toen de hond erbij kwam. Heb me helemaal gek laten maken door familie die zeiden dat het nooit zou werken en een hekje tussen de deur gehouden in ons oude huis. Uiteindelijk hebben zij dus gelijk.
Maar goed, ze lijken allebei tevreden nu. Maar ik geloof dat het echt wel kan, als je het goed aanpakt.

Net terug van onze eerste vakantie inclusief hond. Zo leuk, hij was zo blij :partying_face: Elke dag zwemmen en rennen en wandelen en een eigen bank om op te chillen. (En zelfs even op bed geklommen om bij ons te tukken :see_no_evil:) lekker dat je eigen huis eens een keer niet vies is na een wandeling in de regen.

1 like

Ik woon samen met mijn vriend en wij hebben nu 3 jaar een hondje waar ik helemaal gek op ben (samen gekocht). Voordat we gingen samenwonen, heeft mijn vriend met vrienden in één huis gewoond met een kat als gezamenlijk huisdier. Daarvoor had mijn vriend toen hij bij zijn ouders woonde, ook een hondje.

Nu heeft hij sinds zijn 17e (nu 30) continue eczeem (en daarvan weer jeuk, slaapproblemen etc), en daarvoor is hij weer naar de dokter geweest omdat de gekregen zalfjes wederom niet hielpen. Nu hebben ze toch maar eens een allergietest afgenomen en blijkt dat hij allergisch is voor honden en katten :cry:

Ik kan het bijna niet geloven want hij heeft dus altijd al een hond/kat in huis… maar de dokter zegt dat hij het ontwikkeld heeft in de loop der jaren. Hij heeft allergiepillen gekregen en verder is het advies om ons hondje zo snel mogelijk “weg te doen”. Ben er zo verdrietig om!

Nu heb ik voorgesteld aan mijn vriend om ons hondje tijdelijk naar een pension oid te brengen zodat we kunnen testen of het wel echt door het hondje komt… is dat egoïstisch? Het is een chihuahua dus mijn vriend is er al niet erg gek op, maar ik wil niet mijn hondje weggeven en dat dan ineens blijkt dat het toch niet aan het hondje ligt…

Het liefst doe ik hem uiteraard helemaal niet weg. :pensive:

O wat vreselijk, ik zou m’n hond echt niet weg kunnen doen! Mijn eerste ingeving is: hij leeft er al 13 jaar mee, dus nog eens 10 jaar moet ook wel kunnen. Maar dat is ergens ook egoïstisch natuurlijk omdat hij er echt klachten van heeft. Zijn allergie medicijnen geen optie om te slikken wanneer hij erge last heeft?

O verschrikkelijk lijkt me dat :tired_face:
Maar ik zou het zeker eens proberen met levoceterizine. Ik ben ook allergisch voor konijnen en honden en met allergietabletten is dat prima te doen. Voor konijnen en hooi ben ik behoorlijk allergisch maar toch 3 jaar met een konijn in de woonkamer gewoond. Wel gewoon echt iedere dag een tablet innemen!

Hoop dat dit helpt, wel echt proberen hoor. Zou zeker niet zomaar je hondje opgeven zonder eerst wat dingen te proberen!

1 like