Hondentopic

Uit Kroatie! Hij is anderhalf/twee ongeveer, wilde liever geen puppy.

@Loxodonta nog niet! Hij komt het einde van de maand naar Nederland. Hij zit nu daar nog in een gastgezin, en we gaan vandaag nog even bellen met degene daar die ons nog allemaal video’s en fotootjes gaat doorsturen en ons nog veel meer gaat vertellen over het karakter. Al zijn broertjes en zusjes zijn al met succes geadopteerd, hij is goed met katten en kinderen en houdt van knuffelen haha. Een middelmaatje en gewoon echt een hond om mee te wandelen ook.

Ik wilde geen rashond, geen puppy en geen 2000 euro betalen en niks via Marktplaats kopen en dan is het in Nederland al heel gauw lastig vond ik om een leuke hond te vinden. In de asiels zit vind ik niet zo veel meer en veel van de type honden die ik niet wil of al zodanig verpest zijn dat ik gewoon niet genoeg kennis heb.

Hebben jullie tips om een goede hondenschool uit te kiezen? Dacht dat Martin Gaus scholen heel goed waren maar die is twee keer in de week doordeweeks en dat vind ik eigenlijk teveel, wil liever gewoon 1x in de week.

Ik heb zelf ook een buitenlandse hond en ook al veel honden uit het buitenland getraind! (Ik geef puppycursus) Een vriendin van mij is gastgezin in Nederland voor Spaanse honden. Ik heb er dus al behoorlijk wat voorbij zien komen dus en het zijn allemaal zulke unieke honden. Sommige hebben natuurlijk wat meer meegemaakt dan anderen.

Waar woon je ongeveer? Misschien ken ik hondenscholen in jouw buurt.

1 like

Zondagskusjes van deze luie donder!

11 likes

Er zijn ook trainers die opgeleid zijn met een Martin Gaus cursus, die hebben dus wel ongeveer dezelfde manier van trainen. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken!

1 like

Heb je even pm gestuurd waar ik woon

Ik ben onderhand ook al mijn zooplus mandje aan het vullen en ik vind het ZO moeilijk om te kiezen. welke voerbak, oh nou zo eentje die op hoogte af te stellen is, welk formaat dan. En dat met ALLES haha. Ik heb echt geen idee gewoon en dat zijn toch allemaal dingen die ik gewoon in huis wil hebben al voor hij aan komt. Nog niet eens te beginnen met voer.

edit

ik zit nu in de speeltjes sectie en echt alles komt voor in vijf verschillende maten hahaha weet ik veel :frowning:

1 like

Wij gebruiken een oude servies salade kom als waterbak :stuck_out_tongue_winking_eye: en diepe borden voor zn voer. Kan lekker makkelijk in de vaatwasser :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zojuist kwam er iemand aan de deur voor controle hondenbelasting en ik kreeg te horen dat onze hond niet was geregistreerd. Ik wist niet eens dat dat moest? Nouja, nu moeten we haar dus registreren. Ik vind het zo’n stomme belasting.

Even iets anders, weten jullie nog leuke ‘speur’ spelletjes? Op training hebben we als tip gekregen veel met haar te speuren voor haar zelfvertrouwen. We verstoppen snoepjes in een broek waar we een aantal knopen in hebben gelegd en laten haar eten uit de Kong vissen. De spelletjes die ik op internet lees werken nog niet omdat het commando ‘blijf’ nog niet echt lukt.

Hersenwerk voor honden Facebook!

Hersenwerk voor pups:

Thanks! Ik heb geen facebook maar de zoekterm hersenwerk had ik nog niet bedacht. Ze is geen pup meer maar ik kan zeker iets met het documentje. Leuk!

Onze puppy is er nu 5 dagen en het voelt gelijk zo compleet. Ze is echt een lieverd!

43 likes

Mijn hond is in een maand tijd 2 keer aangevallen en gebeten door agressieve hondjes (allebei de keren Shi Tzu’s, toeval?). De eerste keer een scheur in zijn lip, en de tweede keer werd hij gebeten in zijn geslachtsdelen, alleen oppervlakkige wondjes gelukkig. Gelukkig beet hij niet terug. De hondjes liepen los, mijn hond niet. De eigenaren boden excuses aan, en gaven telefoonnummers voor eventuele dierenartskosten. Gelukkig was het zo ernstig ook weer niet.
Beide baasjes gaven aan dat hun hond dit vaker doet!!! Ik snap dus echt niet waarom je je hond dan los zou laten lopen? Al mijn hond agressief zou zijn naar hun hond zou dat eindigen in een bloedbad, hij is een Airdale Terriër, een grote ook nog.
Moest ik even kwijt!

2 likes

Ah wat zielig voor je hond en wat een asociale baasjes! Sterkte! En ja het is toeval, want het ras dat je noemt is totaal niet agressief. Ik heb heel veel ervaring met dit ras en je moet als eigenaar echt je best doen om zo’n hondje agressief te maken zegmaar. Heel sneu dat er mensen zijn die zo’n hondje zodanig verpesten dat ze andere hondjes pijn doen :frowning:

1 like

Wat een aanname, kan toch dat die hondjes wat vervelends is overkomen en ze daarom dit gedrag laten zien. Je kent die hondjes helemaal niet. Ja een ras heeft bepaalde kenmerken, maar elke hond heeft weer zn eigen unieke karakter.

Mijn hond is ook soms agressief en dat vinden wij ook echt niet leuk hoor. En hebben we zeker niet ons best voor gedaan om het zo te krijgen. Wel hard gewerkt om het beter te laten worden.

@Li5anne Wat enorm rot zeg. Wat een gekke plek ook om te bijten bij zijn geslachtsdelen? heb je tegen de baasjes gezegd dat het wel wat raar is dat ze loslopen als ze bijten? Was het bij je in de buurt? Je kunt ook een melding maken bij de politie. Zou dat altijd adviseren eigenlijk maar omdat het kleine hondjes zijn is het dan gevoelsmatig toch anders, raar eigenlijk. Hoe gaat het nu met je hond? Hopelijk is hij er niet angstig van geworden.

3 likes

Mijn hond is een keer aangevallen door een hond die zelfs al een muilkorf- en aanlijnverplichting had. Maar hij droeg z’n muilkorf niet “want dat vonden ze zo zielig”. Dat snap ik ook echt niet idd, het is toch voor iedereen veel prettiger als je rond kan lopen zonder dat je hond andere honden stukbijt?

@Ketel wij zetten soms de hond op de gang en verstoppen dan op een stuk of 4/5 plekken in de woonkamer een koekje. Supersimpel en mijn hond vindt het elke keer weer leuk.

1 like

Wat rot en frustrerend zeg, wat zijn mensen toch raar. Heb je toen een melding gemaakt? Vaak maken mensen geen melding van bijtincidenten en kan er dus ook geen actie ondernomen worden door de politie.

Volgende week ga ik mijn eerste hond ophalen, ik vind het zo leuk en spannend, maar ben ook echt heel bang dat ik vanalles vergeet en hem niet goed genoeg doe.

6 likes

Ja, en andere mensen ook want het was om half 9 voor een basisschool gebeurd en echt een nare aanval, dus veel kinderen waren ook bang geworden. Voor zo ver ik weet verder is de wijkagent gaan praten maar zijn er verder geen maatregelen genomen. Na muilkorfplicht is de volgende stap geloof ik afmaken en dat doen ze gelukkig ook weer niet zo snel.

Maar misschien wel goed voor de mensen hier om te weten. Als je een nare aanval ziet of meemaakt is het altijd goed om deze te melden bij gemeente en/of wijkagent. (Al helemaal als de baas niet adequaat reageert.) Zij houden de hoge risico honden in kaart en kunnen bv een muilkorf verplichten of mensen stimuleren een gedragscursus te gaan doen etc.

1 like

Superleuk! :smile:J En je best doen is vaak echt goed genoeg, hoor! Qua verzorging in elk geval, honden kunnen best een stootje hebben :wink: Qua opvoeding ligt dat wat anders vind ik, maar daarvoor kan je altijd begeleiding inschakelen als dat nodig blijkt.

Geniet er vooral van en zorg maar goed voor jezelf deze laatste dagen zonder hond, even wat extra energie verzamelen haha. Want de eerste periode met hond is vaak best intensief! Krijg je een pup of een herplaatser?

Nou sorry voor mijn generalisatie maar de baasjes gaven zelf aan dat die hondjes dat vaker deden, en ze lieten ze alsnog gewoon loslopen. Dan gaan bij mij toch wel wat alarmbellen af… Ik ken een paar mensen die hondjes hebben die slecht/agressief gedrag vertonen door een eerder trauma (misschien is dit bij jouw hond ook het geval?), en die houden gewoon rekening met de veiligheid van anderen. Die beestjes mogen dus alleen los in de eigen achtertuin.