Geen idee of het echt werkt maar ik zag op instagram pas een reclame van de Hema van een soort stift waarmee je witte sneakers weer schoon krijgt. Wat ik me herinner ging dat specifiek om het stoffen stuk. Misschien kan je daar nog reviews van vinden?
Het is niet echt schoonmaken haha, want het is gewoon een soort gekleurde stift, dus je kleurt over de viezigheid heen. Maar het werkt wel heel goed!
Ooh echt! Het zag er uit als een inktwisser haha.
Rib uit mn lijf maar sinds vandaag de trotse eigenaar van 3 nieuwe pannen!
Zat er al maanden over na te denken en na lang twijfelen besloten om het te doen.
Als extraatje naast de soda: broek natmaken en de vlekken insmeren met ossengalzeep (kan je bij Kruidvat kopen). Niet uitspoelen en broek met ossengalzeep laten inweken in soda / biotex. Daarna op gewoon programma wassen en vervolgens laten drogen in de volle zon, dat laatste bleekt de vlekken eruit.
Het kan ook voor het raam in de zon (als je op een andere plek in huis langer zon hebt), maar rechtstreekse zon werkt wel beter.
Hebben jullie af- of aanraders als het gaat om voorraaddozen? Ik zit (weerā¦) met van die &@#$&&@#-meelmotten en nu denk ik: tijd om alles eindelijk in mooie, goed afsluitbare bakjes/dozen/potten te stoppen.
Ah zie nu dat @Sedana een soortgelijke vraag heeft gesteld dus ga eerst even die reacties lezen.
Glas!
De keukenpannen heb ik ook, echt heel blij met de investering.
Een eitje bakken was in het begin nog lastig. Er staan veel filmpjes met tips op youtube voor bakken in een RVS pan. Eerst goed heet laten worden en genoeg vetstof zijn mijn tips.
Ik zou gewoon toch de vriezer doen, kan me niet voorstellen dat het echt per se -20 moet zijn. Verder zou ik zoān mottenvangkartonnetje in je kledingkast leggen. Succes, hopelijk ben je er snel vanaf!
HELP! ik heb nieuwe zonnebrand creme en al mijn witte kleding is nu verpest de was uitgekomen⦠Alles zit onder de gele vlekken!! krijg ik er het nu nog uit?
Spoelglansmiddel voor de vaatwasser! Gebruiken als vlekkenmiddel en dan wassen. Zo heb ik vorig jaar de meeste zonnebrandvlekken uit witte kleding gekregen (echt irritant trouwens, geen idee hoe je je gedurende de dag opnieuw in kunt smeren zonder dat er ergens wel wat op je kraag of mouw komt)
yes ik heb dit gedaan⦠gaan morgen opnieuw de was in. fingers crossed.
Werkt dat ook voor niet hele vlekken? Ik heb van de week mijn witte broek in de gang op een kartonnen doos gelegd. Met het idee dat hij schoon bleef en dan vlak voor vertrek kon aantrekken. Toen zaten er allemaal bruine vlekken op. Meeste is eruit met gewoon kloppen (was denk stof/vuil), op 1 bruine streep na
En maakt de kwaliteit glansspoelmiddel dan uit? (Aka Sun of gewoon huismerk)
Oeh dat weet ik niet eigenlijk! Ik heb het alleen tegen zonnebrandvlekken gebruikt. Ik had gewoon huismerk genomen trouwens. Het zijn helaas echt hele hardnekkige vlekken en ze gingen er bij mij dan ook niet allemaal uit, maar de meeste wel gelukkig.
Wij hebben de Brabantia Touch bin bo, maar zie het niet zitten om 0,33 cent per vuilniszak te betalen (goedkoper heb ik ze niet kunnen vinden helaas). Het is met de maat R 36 liter. Heeft iemand ervaringen met goedkopere zakken? De bak zelf is heel breed dus een reguliere pedaalemmer zak past nietā¦
@Tunnelvisie ik zag jou posten met hetzelfde probleem in topic #1, heb jij inmiddels al wat gevonden?
Een tip: de spray dweil is weer te koop bij de lidl webshop echt een aanrader, en maar 10 euro.
Die was bij ons na 2 keer gebruik al kapot, ik vond het ook echt een onding!
Ik ben op zoek naar sterke vuilniszakken (60l). Wie heeft de gouden tip? We gebruiken nu altijd een dubbele ivm lekken en scheurenš¤£
Ik gebruik 120l-zakken van de Lidl in een 60l-vuilnisbak. Nooit meer geprop en getrek als de zak vol zit en dus ook geen scheuren meer. Ze zijn niet megasterk maar ook niet zo slap als die hele goedkope die je wel eens ziet. Bij ons werkt het nu perfect.