Huishoudtopic #1

Hema!

Ben ook fan van ikea handdoeken. Ze hebben ook heeeeeele grote: heerlijk


In allerlei maten. Die onderste is nog net wat sneller open. Maar misschien geen topidee :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik gebruik voor mijn favoriete losse thee deze:

Glas is ook geschikt, maar heb ooit gelezen dat je thee het best donker kunt bewaren dus in dat geval kun je ze het best in een kast bewaren.

Edit:
Heb er ook een paar van SĂžstrene Grene, die zijn ook fijn:

5 likes

Iemand aanraders voor een tafelmodel koelkast met vriesvak? Ik zag dat er ook twee-deurs tafelmodel koelkasten bestaan, vriezen die beter dan een een-deurs met een vriesvak bovenin?

Wij hebben nu een heel oude 4e-hands koelkast zonder vriesvak en we willen graag een energie-vriendelijkere koelkast met vriesvak. We zijn met z’n 2’en en hebben alleen ruimte voor een tafelmodel


Mijn tip is om multifunctionele spullen te kopen. Ikea heeft bijvoorbeeld glazen bakken met deksel die je zowel kunt gebruiken om voedsel in te bewaren (in de koelkast en vriezer), maar zonder deksel ook als ovenschaal!

Mijn beslagkom gebruik ik ook om bijvoorbeeld popcorn uit te eten of als slakom. Klinkt vet logisch, maar voor mij was dat nogal een openbaring :sweat_smile:

1 like

Oh dat is precies wat ik zoek!;

1 like

Sjongejongeeeee, ik ben gisteren bij Ikea geweest en heb deze niet gezien. Deze had ik anders echt gekocht, ideaal.

Ze zijn van de nieuwe collectie geloof ik. Ik heb ze wel in de showroom gezien maar helaas ook nog niet bij het magazijn.

Ze zijn volgens de site ook nergens op voorraad :sob:

Wij hadden een nieuwe stofzuiger nodig en zijn gezwicht voor een dure Dyson. Gelukkig korting kunnen krijgen via de ING maar net voor het eerst de woonkamer doorgelopen en dat ding lijkt vooralsnog zijn geld dubbel en dwars waard. Zo stil in vergelijking met de vorige en een heel fijn ding. Moet wel even wennen aan het gewicht (steelstofzuiger) en dat je die knop ingedrukt moet houden, maar los daar van ben ik een gelukkige huisvrouw nu.

2 likes

Ik heb een gewone, een robot en steel stofzuiger. Ik gebruik ze allemaal.
De gewone vooral bij klussen en het grove werk.
De robot voor de kamers, die gaat aan als wij weg gaan.
De steel voor even snel en vooral kattenbakkorrels. Vooral handig omdat je geen hele kabel uit hoeft te rollen.

2 likes

De steel stofzuiger met opzet stukken kan de trap wel. Ik heb een steel die ook een kruimeldief is met voldoende opzet stukken.

Wake up light van Philips :smiley:

1 like

Welke ga je kopen?

https://www.bol.com/nl/p/aeg-cx7-2-s360-animal-edition-steelstofzuiger/9200000082406296/

Ik heb zelf deze. Stuk goedkoper en een grote aanrader.

Weet niet of je in de tussentijd al iets gevonden hebt maar ik heb dit een hele tijd geleden hier gepost en ben er nog steeds heel tevreden mee. Grootste verschil met een tafelmodel met een klein vriesvak in het koelvak is de grootte van het vriesvak denk ik. Misschien maakt het ook nog uit hoeveel energie het gebruikt maar dat weet ik niet helemaal.

Edit: oh en de koelruimte is natuurlijk een stukje kleiner. Ben zelf alleen dus vind het prima maar dan me voorstellen dat dat met twee mensen een beetje krap is.

1 like

Ik ben op zoek naar een goede kruimeldief (en niet te duur :grimacing:), heeft iemand tips? Ik heb er nu Ă©Ă©n maar die zuigt heeeel zachtjes, dus kan het net zo goed niet doen

Ik heb deze nu bijna twee jaar. Nog steeds top!

1 like

Top, dankje!! Zoiets zoek ik ja, en deze is zeker niet te duur