Huishoudtopic #1

Ik heb hem nog geen week, maar kan al niet meer zonder. Echt wat een uitvinding, zo fijn.

1 like

Ik gebruik altijd natuurazijnā€¦ gewoon water en azijn in een emmer en daar je kleding in doen! Dat werkt voor mij heel goed in ieder geval!

1 like

Dat wil ik ook wel weten. Ben het stofzuigen zat. Zou fijn zijn als ik het ā€œechtā€ stofzuigen zoveel mogelijk kan beperken.

Anders: stoomreiniger. Maakt snel schoon en droo

1 like

Ik weet niet wat je budget is maar @Saturnus heeft een vrij goedkope die goed werkt :slight_smile:

@En_17_Anderen wat je al zelf denkt, dat nummer 1 inderdaad voor snelle wis is. Nummer 2 is gewoon zoā€™n gedoe om een hele woning mee te doen.

Ik zou dan toch voor een stoomreiniger gaan zoals sjurrr zegt. Ik ben nog steeds blij met dat ding.

Die van haar was 40 volgens mij?

Heb een g.rafner. Was ā‚¬49.95 dacht ik. Werkt prima en gebruik hem bijna iedere dag. Duurdere zullen zeker wat beter zijn qua bar druk en snoerlengte. Maar voor wat ik nodig heb met die kinderen in huis, werkt hij prima voor dat geld.

Edit: en het water is snel op temperatuur. Dus dan haal ik de stekker eruit en ga ergens anders heen en binnen luttele seconden is hij weer bruikbaar.

1 like

V.ileda is ook een prima merk inderdaad! Als je alleen de vloer wil doen, dan zou ik zo iets aanschaffen.
Maar het geld dubbel en dwars waard. Heb het gevoel dat het ook hygiƫnischer en schoner wordt. En die doeken doe je zo in de was.
Ik maak met die van mij ook andere dingen schoon. Vandaar de 2 in 1.

1 like

Mijn ram3n zijn zo onwijs vet dat ik ze niet schoon k4ijg. Dasty, afwasmiddel en ammoniak al geprobeerd.
Streepvrij maken lukt me al helemaal niet.

1 like

Spiritus al geprobeerd? En oude kranten?

Ik heb de LG Hombot met borstel voor dierenharen (ik heb 2 katten), het modelnummer weet ik helaas niet uit mijn hoofd. De LG bevalt heel goed, doordat hij niet helemaal rond is komt hij goed in hoeken. Wat mij betreft het geld helemaal waard. Zowel kattenharen als kattengrit worden goed opgezogen.

Wel ben ik van mening dat een robotstofzuiger niet geheel een vervanging is voor de gewone stofzuiger, want er zitten alsnog dierenharen op je trap of bankstel. Maar de robotstofzuiger zorgt wel dat ik veel minder vaak hoef te stofzuigen. Dagelijks zet ik hem 1 of 2 keer aan voor een rondje.

1 like

https://www.bol.com/nl/p/luxe-premium-pluizenborstel-bekledingsreiniger-blauw-wit/9200000086519752/

Onlangs deze aangeschaft, top ding! Bergen kattenhaar van banken stoelen en vloerkleden afgehaald zonder moeite :ok_hand:

2 likes

NIET de eerste. Wat een poepding is dat zeg. Voor kleine oppervlaktes prima (badkamer, hal, etc.) maar voor grotere stukken echt irritant. Je smeert voor mā€™n gevoel het vuil meer uit dan dat het schoon wordt. Daarnaast vond ik het best lastig om de juiste verhouding water en schoonmaakmiddel in die buis te gieten

2 likes

Oooo dit is top! Thanks voor het delen

Ik heb een paar maanden geleden (waarschijnlijk diezelfde @ bol) een Vileda stoomreiniger gekocht bij de Lidl! Werkt prima.

1 like

Wij hebben de 11s gekozen. Echt geweldig, ik doe alleen de trap en banken nog. Verder is het nog nooit zo schoon geweest, omdat hij hier ook onder de banken en kasten kan.

Wat maak je er allemaal mee schoon? Tapijt?

Ja en tegels en voegen in de badkamer, ik stoom de trap bekleding, stoffen bank en stoel.

1 like

Oh, kan hij ook de bank doen? Ideaal. Toch maar eens in overweging nemen. Bedankt voor je snelle reactie.

1 like