Huishoudtopic #1

Heeft iemand een aanrader voor een strijkijzer? Of op welke dingen ik zeker moet letten als ik er een aanschaf?

Ik weet niet of dit het goede topic is, maar heeft iemand ervaring met tweedehands wasmachines? Mā€™n vriend en ik gaan samenwonen en moeten onwijs veel kopen, waaronder een wasmachine. We hebben een tweedehands Miele op het oog, of een nieuwe Samsung (die dus 2 x zo duur is). Hoor graag jullie meningen!

Heeft iemand ervaringen met een robot stofzuiger die ook kan dweilen? Wil weten of dat een beetje okƩ werkt.

@ILoveCurls jij hebt die Blaupunkt toch?

Ik kreeg ooit de oude wasmaschine van mijn oma en dat ding heeft het nog 8 jaar lang prima gedaan! Gewoon tweedehands eentje scoren en een paar euro per maand aan de kant. Mocht 'ie dan stukgaan, heb je vast een nieuwe bij elkaar gespaard! Op die manier hebben wij het met bijna alle dure dingen gedaan toen we ooit gingen samenwonen!

2 likes

Weet iemand hoe je het beste zwarte glasmozaiektegeltjes kunt schoonmaken ofwel vrij van kalkaanslag? Het is natuurlijk glas dus het zou met ontkalker moeten kunnen, maar ik ben bang dat de voegen kapot maak.

Nooit zwarte tegels nemen in de douche mensen, altijd kalkvlekken :sweat:

Nee, geen natuurazijn. Wel speciale schoonmaakazijn, van het merk Groenland ofzo. Zowel de spuitbus variant als flessen. Maar het is hardnekkige kalk vrees ik :zipper_mouth_face: toch moet ik er iets mee aan, want het is nu zo dof als de nete.

Is gewone azijn niet slecht voor de voegen dan denk je?

Die van ons is van de oma van mijn vriend geweest en doet het echt prima! Hij heeft ā€˜m destijds gekregen toen ie nog alleen woonde en ik heb ā€˜m toen schoongemaakt en een paar kookwassen gedraaid zodat ie echt schoon zou zijn. Onze droger en vaatwasser zijn ook tweedehands via marktplaats en ook daar ben ik super blij mee. De eerste keer dat ik ze gebruikte vond ik het nog een beetje viezig want het idee dat het van een ander is geweest vind ik toch vies, maar inmiddels nergens meer last van.

1 like

Mā€™n moeder heeft zwarte leistenen in de badkamer. Volgens mij rolt ie er paar x per jaar met een verfroller een shitload aan glorix (dikke gel) erop en laat dat een uurtje(?) intrekken en spuit het daarna met de douchekop alles eraf spuiten. Het is daarna altijd weer mooi zwart, misschien werkt dat bij jou ook?

1 like

Ja heb ik! Ik vind het heel fijn!! Echt grove vlekken moet ik soms nog zelf doen, soms laat ik m gewoon twee keer dweilen. Ik spuit trouwens het sop op de vloer, van method. Deed ik met normale dweilen ook.

1 like

Samsung staan niet echt bekent om goede wasmachines, misschien anders naar bosch kijken? Die zijn beter

1 like

Ik gebruikte de blauwe wc eend (antikal variant) op de glazen deuren van mijn douche en dat werkte altijd perfect!

Bedankt voor de tips :slightly_smiling_face: ik ga ze even uitproberen middels een proefstukje.

Ik vind het ook echt niet netjes dat ze al een andere afspraak heeft gepland voordat ze wist of jij oke was met een ander tijdstip. Als ze nou ziek was was en daardoor niet kan komen vind ik het iets anders, maar dit? Daarbij vind ik het ook wel Ć©rg last minute. Ik zou het wel snappen iig als je het hier bij zou laten, zou er ook niet blij mee zijn.

Nooit meer hoeft te komen of nu niet meer hoeft te komen> deze week
Tweede snap ik wel, eerste zou ik indd nog eens een nachtje over na denken haha. Zonde voor jullie allebei

Ik heb geen bewerk knopje dus ff zo
Maar ik bedoel met zonde; als je eindelijk blij was met een nieuwe schoonmaakster en het eens nu zo loopt
Misschien zit er wel een verhaal achter. Tenzij je haar nog niet eerder hebt meegemaakt en dit nu je eerste indruk is, dan is dat jammer maar snap t dan wel dat je denkt ā€œokĆ© geen beste eerste indrukā€

Weet niet of dit het juiste topic is, sorry alvast! Heb vandaag bij kruidvat een doos met 47 ariel pods gescoord voor ā‚¬9.99!

3 likes

Met dit bericht erbij lijkt het erop dat ze s ochtends eigenlijk niet kan en dat ze hoopte dat ze jou wel kan verschuiven.

Ik zou haar wel een 2e kans geven maar duidelijke afspraak maken wanneer ze komt en aangeven dat je niet wilt schuiven de hele tijd.

Ik zou lekker een andere zoeken, als het nu al zo gaat :confused:

Dat is vreemd inderdaad.
Ben je er al aan uit wat je gaat doen?