Huishoudtopic #1

Wie heeft de ultieme tip voor goede afwassponsjes? Ze gaan altijd maar zo kort mee! De enige waar ik voorlopig redelijk tevreden van ben zijn die van Vileda… Mag zeker ook ecologische variant zijn.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Mijn badkamer is namelijk een verkalkte zooi.

1 like

Ik weet niet of de vraag hier al eens is gesteld maar ik heb een huis toegewezen gekregen en de voegen van de tegels in de badkamer en keuken zijn echt ranzig. Wat is jullie beste tip om deze weer wit te krijgen?

Vooral voor de muren is er (voor zover ik weet) geen echt makkelijke manier. Een harde borstel en schrobben met bleek, maar vooral met wat kleinere tegels is dat wel echt monnikenwerk.

WashCat van Action. Mega-agressief spul en je moet ook echt de ruimte uit gaan na insprayen, maar ik heb tot nu toe alle voegen hiermee schoon gekregen. Sprayen, ruimte uit gaan en een minuut of 15 laten inwerken, daarna eventueel inborstelen met een grote borstel en afspoelen.

2 likes

Super dankje! Gelukkig zijn het niet al te grote ruimtes!

@FrauHelga dankje voor de tip! Hoop dat het bij mij ook zal helpen!

1 like

Goed schoonmaken en voegverf kopen, dan overschilderen.

1 like

Raakte geïnspireerd en heb mn tegels schoongemaakt!! Realiseer me nu pas hoe smerig mn badkamer was, en dat ik niet goed heb schoongemaakt toen ik hier een half jaar terug kwam wonen. Dus misschien wel jaren aan vuil weggepoetst

voor (sorry heel vies)

na

Ook meteen ff mn longen gereinigd :+1:t3:

10 likes

Netjes! Hoop dat het bij mij ook wat mooier wordt.

hoop eigenlijk dat de badkamer gewoon vervangen wordt :joy::sob: (dit is nog voor hahaha)

3 likes

Zo bevredigend die voor en na foto’s. Met wat heb je het nu schoongemaakt?

2 likes

Ja he!!! Ohja met die catwash grijze schimmelreiniger van de action, heb daar ook ooit mn schimmelplafond weer stralend wit mee gekregen (wacht ik zoek ff die post)

1 like

Oh my wat een schimmel. :see_no_evil: Maar wat fijn dat het daarmee weg is gegaan! :ok_hand:

1 like

Haha ja echt verschrikkelijk, kwam ook echt in een korte tijd zo erg op zetten. Kon m’n badkamer ook niet ventileren, dus zal daardoor nog wel verergerd zijn. Nu al lange tijd weg!

1 like

Herkenbaar als je de badkamer niet kan ventileren. Vond dat ook het minst fijne aan ons oude huis toen. Overal schimmel.

Ha wat gaaf om deze badkamer te zien. Ons huis uit 1930 had echt precies dezelfde wandtegels voor de verbouwing.

1 like

En nadat je schoongemaakt hebt hiermee verven (als je regelt wit zijn tenminste: https://www.gamma.nl/assortiment/alabastine-voegenfris-220ml-wit/p/B331738?gclid=CjwKCAjwmq3kBRB_EiwAJkNDp0-sNnS0ljhzpOLAAKj7RLmmEeorcoUjRKLGJhblqdKbL4NBegkmShoCx0YQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds)

Liet mijn keuken er echt 10x mooier en frisser uitzien.

Verschil

Hier 1 laagje, maar heb nu 2 laagjes en oogt zo veel frisser

9 likes

Haha ja is ook wel leuk om te zien waar mensen vroeger voor gekozen hebben! Dat het ooit mooi is geweest kan ik me ook bijna niet voorstellen

Ooh wauw! Heb ze het liefst inderdaad wit. Wat een verschil he! Hoop dat ik met de woningbouw wat kan regelen, een buurman heeft destijds ook een volledig nieuwe badkamer gekregen dus hoop dat wij dat ook zullen krijgen! En anders is dit een hele goede tip! Thanks :blush:. Is het voor mijn gevoel ook weer een stuk schoner als we het toch over moeten verven haha

1 like

Nachtje in een emmer met water en azijn (normale azijn, geen schoonmaak/appel oid) dan zou die geur er wel uit moeten zijn! En het rijmt.

1 like

Weet iemand hoe ik dit schoon krijg? Ik ben dus in mijn niewe huis en met een schuursponsje en allesreiniger werkt het voor geen meter. Ik weet niet wat de vorige eigenaren eronder hebben gehad :grimacing:. Ohja dit is dus de afzuigkap…