Huishoudtopic #1

Ik gebruik een stoomreiniger. Het is snel opgewarmd en snel droog, je kunt de doeken in de was doen, geen schoonmaakmiddel en het apparaat is best compact.

5 likes

Ik heb zo’n licht Karwei kleed. Wij dragen binnen nooit schoenen maar het wordt nu toch een beetje smoezelig. Iemand goeie tips hoe ik dit weer schoon krijg?

Stofzuigen en uitkloppen heb je vast al gedaan? Misschien naar de stomerij brengen?

Smoezelig als in de kleur is wat grijzig geworden. Zou behoorlijk ranzig zijn als je een kleed nooit stofzuigt en uitklopt.

1 like

Als je even in het show je laatste aankoop topic terugscrollt, zie je een eerste indruk op dat ding!

1 like

Baking soda strooien, beetje in het kleed borstelen (wel droog) en een nacht laten intrekken? Volgende dag goed stofzuigen.
Heb het ook wel eens met waspoeder gedaan, maar daar ging het alleen lekker van ruiken.

Kun je zoiets neerleggen om het te voorkomen?

Soda en azijn gaat wel een beetje borrelen en dan gekookt water eroverheen gooien.

1 like

Wij hebben 2 hele lieve katjes. Het is echt super schattig dat ze op je schoot komen enzo maar vervolgens zit dus alles onder de haren :unamused:
Vervolgens gaat er een kledingstuk met wat haren in de wasmachine en vervolgens is alles dus besmet met die haren :sob: We borstelen de katten regelmatig maar dat neemt niet alles weg.

Zo’n plakroller kennen we en gebruiken we ook veel maar dat kost best wat tijd, haalt niet alle haren weg en het is ook best vervuilend met het plastic dat je steeds weggooit.

Heeft iemand ervaring met andere producten om van de dierenharen af te komen?

1 like

Wij hebben deze en ben er erg blij mee! Gebruiken we veel voor kattenharen inderdaad.


Al werkt die echt niet zo fantastisch als de promotiefilmpje je willen laten geloven. Moet er vaak wel een paar keer overheen gaan.

In het bakje voor de wasverzachter azijn doen! Haalt niet alle haren van je kleding hoor (helaas), maar toch wel heel wat.

Ik gebruik voor meubels en mn broek tegenwoordig een rubberen afwashandschoen die ik dan aantrek, nat maak onder de kraan en dan veeg ik heel veel kattenhaar er zo af. Werkt tot nu toe beter dan borstels of plakrollers.

2 likes

Die tip had ik niet verwacht! :sweat_smile: ga het zeker proberen net als de andere tips. Dank jullie wel :slight_smile:

1 like

Ook een stoomreiniger net als @anon76889665. En die gebruik ik ook voor de badkamer en wc vloer. Het wordt beter schoon vind ik dan met een emmer en sop.

Ik dweil drie keer per week, heb wel kinderen. Toen we nog alleen waren, dweilde ik 1 keer per week.

1 like

Ik heb 'm vorig jaar bij de leenbakker gekocht met korting. Volgens mij ging hij daar uit het assortiment ofzo. Er stonden er nog maar weinig en koste maar 3,-. Maar is het kijken waard natuurlijk, al zie ik dat het online ook wel te koop is.

1 like

@June @Colaatje @Krabsalade @mikselke ik heb hier eens gevraagd welke handdoeken het fijnst zijn. Inmiddels moet ik echt nieuwe aanschaffen want de gaten vallen erin. Zijn het specifieke van de HEMA en IKEA of allemaal fijn?

Ja dafuq, ik had laatst ook een hoeslaken gekocht, de juiste maat. Paste niet :roll_eyes:

1 like

Ik heb zn ‘hotelkwaliteit’ (of ander luxe idee) van de Hema. Die is donkerblauw en blijft maar pluisjes afgeven.

1 like

Thanks :blush:

1 like

Heb twee van de IKEA: een MEGAGROTE met beetje klein cirkelmotief ingeweven en een iets minder grote met blokjesmotief. Wel allemaal egaal van kleur. Eentje is de fräjen volgens mij

1 like