Huishoudtopic #1

Zoek je koekenpannen of kookpannen? Wij zijn een tijdje geleden gestart met pannen van Le Creuset en hebben daar nu een wokpan, een grote en kleine koekenpan, een steelpan en een gietijzeren pan van en ik wil niet meer anders. Je hebt in principe ook levenslang garantie op hun pannen.
Maar dit verhaal heb je niks aan als je kookpannen zoekt want daar heb ik geen tips voor haha :slight_smile:

En @Dr.Watson voor kookpannen kan ik je Fissler van harte aanraden! Er zit wel een behoorlijk prijskaartje aan, maar dit zijn echt pannen die voor het leven meegaan.

2 likes

Ik zoek allebei! Dus dankjewel! :smiley:

1 like

Iemand een goede tip om afval handig te scheiden? We hebben nu een bakje op het aanrecht voor gft, een prullenbak voor restafval, een plastic tas voor plastic en een ‘hoekje’ of een kartonnen verpakking om karton in te verzamelen. Maar het staat zo rommelig! Kan online ook niet echt de ideale prullenbak vinden helaas.

Thanks! Is 15 liter groot genoeg? Het klinkt zo klein. Wij hebben een hoekje waar 1 prullenbak past dus voor die 2e moet ik dan iets slims verzinnen. Maar het is zeker een goede optie

Hoe doen jullie het met papier inleveren? Ik moet het bij de weg zetten, maar ik heb niet altijd een grote kartonnen doos om het in kwijt te kunnen, dus nu heb ik een vakje in m’n kast vol met oud papier, maar niet echt een manier om het bij elkaar te houden. Hebben jullie daar dan een aparte bak oid voor, die je ook aan de weg kan zetten? Vergeet je dat niet om weer binnen te halen?

Hebben ze niet zo’n bak met dozen bij je supermarkt? Ik neem bij de AH altijd een grote doos mee (kiwidozen zijn het fijnst), verzamel daar m’n papier in en zet het dan zo aan de straat. Of papieren tassen van kledingwinkels, werkt ook goed!

Ja, heb wel regelmatig die tassen van winkels, maar heb dat ook niet altijd in huis. Ik zou zo’n grote doos wel mee kunnen nemen, maar die past ook weer niet in het kastje waar ik nu m’n oud papier verzamel (kuchluxeprobleemkuch). Ik vond het zo fijn in Amsterdam dat ik gewoon zo’n ondergronds ding had waar ik het in kon flikkeren wanneer de tas vol was, eigenlijk mis ik dat vooral ;p

@Solsikke @Krabsalade Dat zou an sich wel kunnen. Moet ik er wel op letten dat ik het tactisch inpak, want ik heb altijd ook van die irritante kleine verpakkingen ertussen zitten ;p
@Totoro Volgens mij wel, maar ik heb een (luxe) probleem dat er geen krat past in het kastje waar ik nu mijn papier verzamel ;p Maar als ik dit zat word, dan zal dat het uiteindelijk waarschijnlijk wel worden.

1 like

Ik merk dat ik oud begin te worden, want ik word zo blij van dit topic!
Nu heb ik ook een heul kneuterige vraag: waar bewaar je de wasmiddelpods in? Ik heb nu een soort weckpot waar ze inzitten, maar een tijdje terug zag ik een soort blikje in de vorm van een wasmachine met een soort klap luikje dat open ging

zijaanzicht van het bakje

03

Heeft iemand een idee wat ik bedoel of waar ik zoiets zou kunnen krijgen? (Ik denk dat ik het bij de flying tijger heb gezien)

1 like

Ik gebruik geen pods, maar als ik dat wel zou doen dan zou ik ze gewoon in het doosje laten zitten waar ze in zitten. Waarom doe/wil jij ze ergens anders in?

Omdat die bakjes zo onwijs lelijk zijn (staan boven op de wasmachine in het zicht). Heb ik eindelijk de badkamer in kleurenthema staat er een kleurpotloodpaars bakje middenin, is zo zonde ofzo :joy:
Het is ook wel echt een non issue eigenlijk.

1 like

Weet niet of je al iets hebt gekocht?

Wij hebben ook die van eko maar dan een slag groter (28+18) en dat bevalt erg goed! Overig afval sorteren we in de gangkast (papier, glas etc) maar als je dat ook zou willen sorteren bij de prullenbak dan is dit misschien nog een optie: https://www.lidl-shop.nl/Sensor-prullenbak-met-afvalscheiding/p100253497

1 like

Thanks dit is ook een goede optie inderdaad

Iemand hier tips voor het schoonmaken en onderhouden van een gladde leren bank?

Zoiets heb ik een keer bij de Wibra gezien, maar die heeft geen klep zoals jij beschrijft. Na wat zoeken kwam ik deze afbeelding tegen:

Weet niet zeker of deze nu nog te koop is

Thnx, zoiets bedoelde ik inderdaad! Ik heb nu een hoge stenen bewaarbus ervoor gehaald, dat is ook alweer een stuk beter :slight_smile:

Ik was voor ik de badkamer ging schoonmaken een filmpje aan het kijken met tips (uitstelgedrag) en heb er een opgevolgd: wcpapier gedrenkt in bijv. bleek onder de rand in de wc duwen en even laten weken. Wow, behoorlijk effectief :nauseated_face:

Samenvatting

Vooral heel goor dat het zo vies was omdat ik hier nog maar relatief kort woon :face_vomiting:

4 likes

Interessant! Hoe lang laat je het zitten en moet je het dan gewoon doorspoelen?

Ik heb ondertussen de rest van de wc schoongemaakt en daarna idd doorgespoeld!