Huishoudtopic #1

Ieh ja ZO goor wat er dan onder vandaan komt… ik heb dat een paar keer gedaan met een schuurspons en bleek. Heb nu zo’n soort schuimspray van de Lidl die ik elke week 2 keer onder de rand spray en dan soms nog even met een spons er onderdoor ter voorkoming van weer zo’n vieze bedoeling :cry:

3 likes

Bedoening :stuck_out_tongue:

5 likes

Ik voelde me gisteren echt een gelukkige huisvrouw toen ik bij de Ikea voor bijna 50 euro aan vershoudbakjes kocht :heart:

7 likes

Sinds ik een anderhalf jaar geleden verhuist ben, heb ik een tuin. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet onderhouden. Af en toe trek ik wat onkruid tussen de tegels vandaan en knip ik wat takken van de stuiken, maar eigenlijk doe ik maar wat.

Ik heb een border met planten en struiken, waar ook onkruid tussen groeit. Hoe kan ik dit het best onderhouden?
Over struiken snoeien lees ik allemaal ingewikkelde tips. Waarom kan ik ze niet gewoon een stukje korter knippen?
Hoe houd ik mijn tegels een beetje onkruid vrij?
Verder heb ik nog een verdorde lavendelplant met aan het uiteinde groene blaadjes, waarvan ik niet weet wat ik er mee moet.

Heeft iemand tips voor deze dummie? Ik ben echt bang dat mijn Tuin er straks zo uit ziet
afbeelding

1 like

Tussen mijn tegels groeit ook onkruid en in de zomer groeit dat vrij snel.
Ik gebruik geen chemische bestrijdingsmiddelen maar giet over kokend water over onkruid (dat ik bijvoorbeeld over heb na koken). Het onkruid verschrompelt dan helemaal en je kan het er later gemakkelijk uittrekken.

Mijn vader zweert bij dit ding:
https://www.bol.com/nl/p/gardena-combisystem-voegenkrabber-25-jaar-garantie/9200000074121261/
Toen ik vorige zomer hoogzwanger was en te dik was om onkruid weg te halen, heeft hij het voor me gedaan met dit ding en dat ging mooi snel.

1 like

Bedankt voor je tips. Vooral het kokende water ga ik echt proberen!

1 like

Ik heb sinds augustus ook voor het eerst een tuintje. Ik heb de struiken uit de tuin gegoogled en opgezocht wanneer je ze mag snoeien. Het kan bijvoorbeeld niet tijdens de bloeiperiode en die is voor elke struik weer anders. In mn agenda heb ik geschreven wanneer ik welke plant kan snoeien (zijn er maar 4 dus dat valt mee).
Qua onkruid is het een kwestie van bijhouden.

Ik zat me bij het typen van deze post ook nog te bedenken dat je natuurlijk ook voor zo’n tuinieren kalender kunt gaan :sweat_smile: daar staat dan per maand en week beschreven wat je in de tuin kunt doen (snoei nu de hortensia / je kunt in deze week bollen planten die tegen nachtvorst kunnen etc).

En als ik echt ergens niet uitkom, dan vraag ik mn moeder om advies :innocent:

1 like

Welke spray is dat?

Ik geloof een tip te hebben gelezen van @vitaminwater (ik hoop dat jij het was, anders tag ik een random iemand): proppen wcpapier drenken in bleek en die onder de rand duwen, even laten zitten en dan weghalen.

4 likes

Oh echt? Negeer me dan maar! Alhoewel, als de rand goed schoon wordt, zou het uiteindelijk toch wel moeten helpen lijkt me? :sweat_smile:

1 like

Misschien is het een rare suggestie, maar anders proppen gedrenkt in azijn? Dat doet vast wel wat

3 likes

Ik heb dat ook. Waarschijnlijk heb je net zoals ik heel veel (bruin) goor urinesteen + kalk onder de rand. Ik koop altijd zeepsponsjes (die zilveren) en ga na bleek + AJ antikalk (tip!! Enige wat na niet lang intrekken de bruine smurrie los maakt) ff laten intrekken onder de rand met handschoenen en enkele zeepsponsjes en schuursponsjes als een gek onder de rand boenen en dan komt er vieze bruine smurrie + vlokken vanaf. Er gaan meerdere schuursponsjes en zeepsponsjes doorheen altijd. Ik ga deze week ook de tip proberen van de wc papier. Eens in de twee weken doe ik dit en het echt een goor werkje, maar het enige wat helpt.

1 like

Schoonmaken met azijn en baking soda (dit gaat bruisen). 'S nachts of als je overdag weg bent azijn + baking soda in de wc gooien of een wctabletje. Volgens mij kun je dat wel halen bij de action en ah. Voor de rest inderdaad goed poetsen met bleek of azijn.

1 like

Omg. Ik houd van schoonmaken, maar ik heb nog nooit onder de rand van mijn wc gedaan. Ik spuit er wel altijd bleek. Misschien binnenkort maar eens even een projectje van maken

9 likes

Het is waarschijnlijk al wel is gevraagd, maar wat gebruiken jullie om de badkamer schoon te maken?

Ik gebruik nu badkamerspray van AH eigen merk, maar de geur is echt zo smerig. Een kunstmatige en penetrante fruit geur. Ook heb ik het idee dat het niet zo veel doet.

Azijn doe ik ook af en toe, maar vind ik niets aan om wekelijks te doen.

Heb je de wc bril er al eens afgehaald? Daar kunnen ook urine resten zitten die je niet ziet, maar wel ruikt.

1 like

Weet je zeker dat het de wc zelf is? Met mannen/kinderen in huis kan het ook goed zijn dat het de vloer is. Vooral het plekje achter de wc kan gaan stinken.

3 likes

Ik heb eindelijk een fijne badkamerspray gevonden die lekker ruikt en goed werkt, namelijk die van Dettol

1 like

Oeh ik heb zojuist een Eufy besteld! Ik ben zo benieuwd!!

1 like

Mijn dweil is stuk en nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Hebben jullie aanraders? Rond de €50