Huishoudtopic #1


Leifheit piccolo

Rond de 27 euro en regelmatig ergens met korting te vinden

Voor een tientje meer raad ik een stoomreiniger aan https://www.bol.com/nl/p/vileda-steam-stoomreiniger/9200000035432636?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Vind dat echt een uitkomst.

1 like

Hier ook team stoomreiniger! Je hebt ze bij de action geloof ik zelf nog goedkoper. Wij hebben eerst 3 jaar eentje van de action gehad, toen die langzaam begon af te sterven hebben we geĆÆnvesteerd in een duurdere met meer opties. Het is zoveel sneller dan dweilen maar ook gewoon schoner vind ik

1 like

Ja vind ik ook!

Met glassex en krantenpapier vegen!
Of gewoon water en krantenpapier. Een koffiefilter kan ook.

Of met water en azijn en zoā€™n trekker.

1 like

Bij mij komt die bruine aanslag altijd terug, wat ik ook doe. Heb het meerdere keren uitgetest. Als ik het om de twee weken doe is het niet zo veel tot nauwelijks wat en heb ik het zo gedaan en ga ik ook de vieze geur redelijk tegen. Als ik het laat versloffen en 1 keer in de maand doe bijvoorbeeld dan is het gewoon echt een rot en vies klusje. Vandaar dat ik het gewoon ff snel iedere twee weken doe. Misschien dat het bij jou niet terugkomt, dat zou wel echt chill zijn! Kwestie van ff uittesten.

In het hotel waar ik werkte poetsten we de spiegels altijd op met kussenslopen (wel schone haha).Een schone, droge theedoek werkt ook goed!

Eventueel haalde ik er eerst een nat doekje overheen, zonder schoonmaakmiddel. Daarna maak je ze droog met een andere doek en als laatste kun je ze echt blinkend oppoetsen met een theedoek of kussensloop.

1 like

Iemand nog een lifehack voor het schoonmaken van de koelkast? Ik zie er al dagen tegenop :joy:

Heeft iemand tips om een jurk een beetje op te frissen. Ik heb namelijk een tweedehands galajurk gekocht, maar durf hem niet in de wasmachine te doen.

Ik ā€˜wasā€™ mijn galajurken altijd onder de douche, gewoon aantrekken en dan met een beetje babyshampoo of fijnwasmiddel insmeren en uitspoelen, eventueel binnenstebuiten nog een keer en dan aan een hanger laten opdrogen (druipt nog wel lang na, dus ik hang hem altijd in de badkamer). Ik heb ook wel eens een oude galajurk in een kussensloop in de wasmachine gedaan toen de hele onderste 10cm onder bitterballensmeer zat, dat ging ook wel goed, maar dat vond ik ook wel een beetje spannend.

Ligt ook een beetje aan de stof trouwens, dit doe ik met de chiffon-achtigen, ik heb 1 vintage jurk van zijde, daar durf ik zelf niks mee.

2 likes

Hoe maak je moeke gelukkig: stofzuigen en dweilen tegelijk :heart:

4 likes

Ik heb net een tweede stoomreiniger besteld :ā€™ā€™ā€™) bij de eerste had ik alleen een hand stoomreiniger besteld, maar ik wil er nu ook eentje voor mā€™n vloeren.

4 likes

Whaaaaatttt?!!! :heart_eyes_cat: review aub!!

Ik ben verliefd!

Ik heb 2 honden en een klein (kruipend) kind, dus hiervoor moest ik 2x per dag stofzuigen en 1x per dag dweilen omdat ze anders zwarte knieƫn had van het kruipen.

Nu sjees ik even met deze rond en het is zo klaar! Het dweilt niet te nat, er zit een knop op voor wat extra water voor de echt vieze plekken en de stofzuiger heeft 3 standen (en turbo is echt turrrbo).
Hij ligt wel wat zwaarder in de hand dan een gewone steelstofzuiger, maar prima te doen vind ik.

8 likes

Heeft er hier iemand goeie tips tegen mieren in huis?!

Mierenlokdoosjes of kaneel strooien.

1 like

Kaneel strooien.

1 like

Kruidnagel!

1 like

@SuperMario
Hou je nog wel een vloer over? :wink:
Ik kan me dit niet voorstellen, stofzuig zelf 1 keer in de 3 weken ongeveer. :face_with_hand_over_mouth: maar heb ook geen kinderen of huisdieren(meer).

Heeft iemand een tip tegen die kring rond het waterplateautje in het toilet? een paar uur cola werkte niet bij mij.

Heb je al baking soda en azijn geprobeerd? Anders helpt bij mij altijd een mix van bleek en een scheutje ammoniak en dat een hele nacht intrekken. Doe ik ook altijd voor de bruine aanslag in de pot.