Huishoudtopic #1

Is er nog een specifieke wc eend die jullie gebruiken? Of maakt dat niet uit?

De blauwe! Dat is de anti kalk variant.

Ik ga ook maar eens aan de slag met HG voor je voegen, mijne zijn niet meer grijs te krijgen!

Thanks! Nu zelfs 1+1 gratis bij de AH.

1 like

Hoe krijg je waterproof eyeliner uit een witte linnen top…? Ik heb al afwasmiddel, vanish, oogmake up remover en wassen op 60 graden geprobeerd, maar het helpt niks :frowning:

Ik zweer bij Wipp! Krijgt echt alles eruit.

1 like

Misschien nog Biotex of ossengalzeep proberen? Daarmee krijg ik veel vlekken uit kleding.

2 likes

afbeelding
Ik zag van de week dit liggen bij de Lidl en ik ben een sucker voor wc blokjes die je water kleuren dus dit moest mee. Gooi je in de stortbak (dus kan niet in elke wc) maar reinigt en verfrist je wc en geeft blauw water. Had verwacht dat het na een dag wel opgelost zou zijn, maar na 4 dagen hebben we nog steeds blauw water.

6 likes

Dit is geweldig, ik ga dit kopen.

En ik heb een hekel aan de wc schoonmaken, dus dan kan ik mezelf mooi wijsmaken dat het werk al voor de helft geklaard is :upside_down_face:

Ossengalzeep ja, ik kon er niet opkomen maar dat is ook echt goed.

1 like

Ik heb een probleem met de was. De tshirts en truien van mijn vriend gaan stinken nadat ik ze gewassen heb. Als ze uit de wasmachine komen ruiken ze fris, maar tijdens het drogen aan het wasrek gaat het mis. Er komt bij de kraag van de shirts en truien een muffe zweetlucht. Bij de rest van de kleding (ook mijn shirts) is er geen probleem.

Ik heb de wasmachine schoongemaakt door te wassen op 90 graden met schoonmaakazijn, en heb ook azijn als wasverzachter gebruikt. Ik snap er niks van, ook omdat die lucht echt bij de kraag zit :face_with_raised_eyebrow:

Wat voor wasmiddel gebruik je?

Vloeibaar wasmiddel, jumbo eigen merk.

Heb je er wel eens HG voor sportkleding bij gegooid? Als ik dat niet doe, dan blijft bij mij de zweetgeur ook in shirtjes hangen.

Nee ken ik niet, zal ik naar kijken in de supermarkt.

@FISSA ik heb vandaag een paar shirts in een emmer met water/azijn laten weken een paar uur en toen gewassen, dat lijkt nu ook te helpen. Maar echt praktisch is dat ook niet.

Hebben ze een wat dikkere kraag?

Ik las op internet dat dikkere kragen van shirts etc wat langzamer drogen, en bacteriën die achtergebleven zijn (vanwege een lage wastemperatuur) zouden dan die geur veroorzaken.
Ik las inderdaad ook dat weken in water met azijn kan helpen, maar goed, dat is wel gedoe elke keer.
Een andere oorzaak zou teveel wasmiddel zijn.
Zelf heb ik het niet met eigen kleding, maar af en toe met shirts van mijn man. Die was ik dan iets heter en dat helpt.

1 like

Al mijn was ruikt muf, zelfs met een nieuwe wasmachine. :unamused: Merk wel dat als ik het heter was, het frisser ruikt. Maarja om nou al m’n kleding op 60 graden te gaan wassen is ook zonde.

Hahaha ja dan heeft zij straks 3 kasten vol en ik niks meer

1 like

Holy shit, net naar aanleiding van dit topic de wc schoongemaakt met azijn. Hij is gewoon weer wit ipv die vieze bruinige aanslag die ik er niet af kreeg. Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat het weer terug is

1 like

Deze is echt geweldig! Kan niet meer zonder.

Jaaaa deze dingen zijn geweldig!! Heb ze vd week van Action meegenomen om te testen of ze net zo lang blauw water geven :smiley: