Huishoudtopic #1

Soms zit de mufheid in de wasmachine zelf, je kan daar reinigingsmiddel voor krijgenšŸ‘ Ik zou dat een keertje proberen want een hete was draaien met schoonmaakmiddel erin kan nooit kwaad.

Zitten ze in het vaste assortiment? Want ik heb ze dus vandaag gekocht en ik vind ze geweldig.

1 like

Iemand een goede tip tegen fruitvliegjes? Ze gaan maar niet weg :weary::weary:

Bij Lidl helaas niet, hebben ze alleen als ze dit soort schoonmaakmiddelen in de folder hebben staan. Dus ik hoop dat de Action variant een goeie vervanger is :grin:

1 like

O, dat hoop ik ook dan! Ik vind dit echt veel te leuk :smile:

Zoā€™n fruitvliegjes val werkte opzich wel aardig. In mā€™n vorige huis had ik ook echt een plaag. Kon niks eten of de hele familie was er alweer. Ik had die van Doctor Clean. Ze waren er niet mee weg maar wel een stuk minder. Misschien werkt meerdere van die dingen nog beter, ik had er maar 1 toen

1 like

Ik heb zoā€™n speciale appel van plastic waar je dan een laagje limonade siroop of iets in doet. Hij heeft grote gaten aan de buitenkant maar kleine aan de binnenkant, waardoor ze er dus niet meer uitkunnen. Je vermoord ze welā€¦ maar je bent er wel snel vanaf!

Heb hem even gelinkt zodat je weet wat ik bedoel met zoā€™n appel. Heb hem vorig jaar bij de action gekocht voor denk ik echt max 2 euro, dus zou sowieso even verder kijken dan dit linkje.

Dit is geloof ik net weer iets anders dan @Yellow bedoeld. Deze vul je zelf gewoon en kun je dus oneindig blijven gebruiken

1 like

Dat is wel veel handiger dan die ik had, want hij zat bij mij ook vrij snel vol. En vond het te duur om dat vaak aan te schaffen, dus deze is denk ik beter!

1 like

Je kan zoā€™n val ook makkelijk zelf maken: https://www.eigenwijsblij.nl/huis-tuin/last-fruitvliegjes-maak-fruitvliegjesval

Ik doe er altijd iets van wijn of limonade in en laat het meestal wel een paar dagen staan omdat ik het idee heb dat hoe langer het staat hoe meer vliegjes er op af komen.

2 likes

Ik ben net bij de action geweest en daar waren helaas de fruitvliegjesvallen op, ik ga voor nu het knutselproject proberen!

1 like

Wat heb je precies gedaan?

Even in dit topic naar zoeken! HG is meerdere malen genoemd!

Deze bijvoorbeeld @June88

Edit: Of dit.

1 like

Ik heb het water uit de wcpot gehaald met behulp van een afgeknipt flesje (plasic beker kan ook wel denk ik) en toen schoonmaakazijn (en normale azijn, want de schoonmaakazijn was op haha) ik de pot gegooid. Heb ook wat wcpapier doordrenkt met azijn en onder de randen geduwd (daar was niet echt aanslag, maar ik kan niet onder de rand kijken dus heb het voor de zekerheid gedaan). Laten intrekken een uurtje en daarna met de wc borstel en een schuursponsje voor de moeilijke hoekjes schoongemaakt. Wc was weer wit :scream:. Terwijl ik eerder al chloortabletten en bleek en alles had laten weken en dat hielp niet

2 likes

Washcat van de Action. Wel even de ruimte uit stappen als je het hebt ingesprayd anders ga je dood van de geur.

1 like

Als je allebei een iPhone hebt kan je in notities een gedeelde notitie maken. Zo doen mijn vriend en ik het. En dan hebben we een boodschappenlijstje, eentje met dingen die in huis moeten gebeuren, enz. Je kan dan allebei punten afvinken.

1 like

@Krabsalade Ja dat doen wij ook zo! Echt heel fijn om zo ā€˜de lastā€™ te delen :grinning:

1 like

Je kunt met office 365 ook veel delen. Maar weet niet of dat betaald is.

Misschien trello? Dan zou je gewoon kolommen kunnen maken met:

  • To do viooltjes
  • To do vriend van viooltjes
  • doing viooltjes
  • doing vriend van viooltjes
  • Done viooltjes
  • Done vriend van viooltjes

Helemaal mooi als je ze indeelt op effort: small, medium, large etc.

2 likes

Google Keep werkt ook prima!