Huishoudtopic #1

Washandje of zo’n soort doekje erom heen binden? En misschien ook iets neer leggen waar de druppels vallen. Dan hoor je het geluid van het druppelen wat minder hard.

1 like

Draadje erlangs spannen. Dan loopt het water via die draait en maakt het geen herrie.

2 likes

@KREN een draadje werkt goed maar zou zelf het water wel opvangen voor planten en of de wc. Zo zonde als het allemaal gelijk de afvoer inloopt! Of moet dit in het bewuste leven topic haha.

1 like

Ik heb wel eens gehad dat het zeefje van de kraan zo verkalkt was dat die ook ging lekken. Was dan niet binnen een paar minuten een glas, maar wellicht dat het ontkalken van het zeefje een beetje helpt?

1 like

Ik wil een handig wassorteersysteem. Zit te denken aan zo’n sorteerder op wielen met meerdere vakken. Maar ik twijfel erover omdat deze van stof zijn gemaakt, lijkt me sneller viezig worden?

1 like

ja koop die van kärcher, ik heb al minstens 5 mensen overtuigd en die zijn allemaal om.
je ramen worden er super snel heel mooi schoon mee zonder strepen, en voor je douchecel bijv kun je hem ook prima gebruiken om kalkaanslag te voorkomen.

2 likes

https://www.bol.com/nl/p/aeg-wx7-60c1-ruitenreiniger/9200000100905503/?s2a=

Ik heb deze, erg tevreden mee! Ik heb zelf geen Karcher geprobeerd, maar ik las toen in de reviews dat deze stiller zou zijn, en hij kostte toen maar de helft van een Karcher.

1 like


Krantje vanaf as dinsdag bij de Kruidvat. Ben nu ook aan je twijfelen, woon hier al 2 jaar en nog nooit de ramen gedaan :sweat_smile:

6 likes


groetjesss

46 likes

Miep, what’s going on? Heb je voor het burgerlijke leven gekozen in de tijd dat je van het forum weg was?

ja ik moest even 3 kinderen baren en wat ramen lappen
edit: maar ik was mn badmat nog steeds maar 1x per maand

10 likes

Wow Hahaha. Zo erg zijn mijn ramen er gelukkig nog niet aan toe.

De oplader van mijn satisfyer heb ik nog, maar ik ben dan weer de oplader van dat raamding kwijt :sweat_smile:

Haha ik dacht dat je die frost-spray had gebruikt. En dat de foto’s verkeerd om waren geplaatst.

Je hebt eer van je werk nu. Schone dingen schoonmaken is veel minder nuttig :grin:

Wow goals, ik moet meer in huis gaan doen :rofl:

@Miep42 @Merel nou ik heb er één gehaald hoor! Vond die van Vileda in de aanbieding voor €17,50! Ben een gelukkig huisvrouw nu :grin:

2 likes

Heeft iemand tips tegen een muffe lucht in de wasmachine? Filter en zeepbakje zijn al schoongemaakt. Heb hem laten draaien met azijn op 95 graden, met een vaatwasblokje, met een ontkalkingsblokje, maar het is nog steeds niet helemaal weg. Wel al veel beter!
Iemand nog een tip?

Ja, heb ik ook al schoongemaakt! En dus ook al laten draaien met azijn…

Ik zou de wasmachine nog een keer laten draaien op 95 graden.

1 like

Azijn is tegen kalk, die muffe geur heeft meestal iets te maken met zeepresten, daar zou het vaatwasblokje wel iets tegen moeten doen, maar je kan eventueel nog een schep soda proberen?

1 like