Ideeën vrijgezellenfeest

M’n zus gaat binnenkort trouwen dus dat vraagt ‘natuurlijk’ om een vrijgezellenfeest. Alleen zit er nogal veel tussen een high tea en een stripper, dus kom maar op met die ideeën. Wat lijkt jou nu leuk om te doen?

Ik vind die standaard dingen echt verschrikkelijk. De stripper, de stad in en domme opdrachtjes doen. Ik weet niet wat het budget is, maar naar Londen, Parijs, Praag of een andere leuke stad met ryan air zou ik echt geweldig vinden.

4 likes

Ik vond een kookworkshop echt een goed idee, zeker bij een groep waar niet iedereen elkaar goed kent. Vaak is het incl drank en niet eens veel duurder dan gewoon uiteten. De groep mengt zich vaak dan lekker.

2 likes

City trip
Escape room
High wine

1 like

Ja ben het hier zo erg mee eens. Waarom zou je van die domme opdrachten gaan uitvoeren als je ook op citytrip kan gaan?

2 likes

Zou wel even kijken naar het budget van de genodigden. Ideeën die je hebt zijn leuk maar ook wel prijzig!

Het ligt eraan wat je zus leuk vind en wat je ‘uit’ het vrijgezellenfeest wilt halen.
Voor mijn eigen vrijgezellenfeest vond ik het heel belangrijk dat al mijn verschillende vriendinnen met elkaar mixten, vriendinnen werden en zo ook een hele leuke tijd op het vrijgezellenfeest als wel de bruiloft hadden.
High tea, workshops, opdrachten in de stad om me voor schut te zetten, dingen met piemel thema, roze bullshit en dat soort ongein vond ikzelf helemaal niks (gelukkig weten mijn vriendinnen dit ook).
Dus ze hebben ergens een huisje gehuurd in de middle of nowhere gehuurd voor een weekendje waar we wat activiteiten hebben gedaan, drank, eten, spelletjes (cards against humanity enzo lekkere ijsbrekers) en het was echt top! Iedereen had het naar zijn zin en kende elkaar ook beter en dat maakte op de bruiloft ook zoooo’n verschil!

Ben ook weleens naar eem vrijgezellenfeestje geweest waar we van activiteit naar activiteit naar activiteit gingen. Koffietasting, tapas workshop, schermen etcetera. Leuk hoor, maar je hebt niet echt tijd om te bonden met de rest, wordt de hele tijd bezig gehouden en je blijft toch een beetje met degenen die je al kent. Andere meiden die er waren heb ik nauwelijks gesproken. Ook niet eens gedag gezegd op de bruiloft, maar dat is denk ik een ander verhaal? :smile: Bij mij was iig iedereen lekker aan het feesten samen en zo wilde ik het het liefste.

Ok heeel lulverhaal, anyway, kijk naar wat je zus leuk vind en probeer iets te organiseren wat voor een band zorgt tussen de aanwezige meiden. Een citytrip lijkt me ook echt top!

1 like

Een partybus huren (mijn grote droom :grin: serieus).
Karaoke (in Amsterdam heb je van die karaoke bars waar je een privé kamer kan huren)
Surfles of flowboarden (kan ook indoor volgens mij)

Wij hebben onder het genot van wat drankjes een cursus aftrekken gedaan. Wel lekker ordinair maar stiekem toch ook wel leerzaam haha. Daarna uit eten geweest en gewoon op stap. Dus niets al te geks. Ik vind die hele weekenden die weleens gegeven worden een beetje veel, ook qua budget. Wij hebben het op €100 p.p gehouden.

Ik ben het helemaal eens met wat @Suvi zegt, het is super leuk als je een beetje tijd hebt elkaar te leren kennen. Dat maakt het ook veel leuker voor op de bruiloft omdat je dan veel minder losse groepjes hebt en iedereen leuk met elkaar omgaat, tenminste, dat is hoe ik het heb ervaren op de bruiloft van een goede vriendin van mij.

Wij hebben een groot deel van de dag heerlijk op een boot door Amsterdam gezeten (daar woont iedereen ook zo’n beetje, dus voelt niet toeristisch), op de boot gezongen en gedanst en leuke persoonlijke ‘spelletjes’. Ik stond nogal sceptisch tegenover van die spelletjes, maar zolang het niet diep triest cliché is en je het leuk persoonlijk maakt met wat meer diepgang dan de standaard opdrachten, als zoek een kerel en pak hem zonder iets te zeggen op zn bek…, dan is het wel echt leuk!
Wij zijn verder lekker uit eten gegaan, cocktails gedronken en tot laat gaan dansen in de nyx.

Het hangt natuurlijk ook wel heel erg af van het budget, voor een dagje Amsterdam kan je met 100/125 euro wel rondkomen, maar voor een citytrip kijk je natuurlijk al heel snel naar een ander bedrag

2 likes

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wie er allemaal komt. Als het echt een vast vriendinnengroepje is, lijkt het mij ook wel wat om er iets met overnachting van te maken.
Anders vind ik dat nogal veel gevraagd van de gasten: duur + een heel weekend aan kwijt (of vakantiedagen).
Ik heb toevallig deze week een vrijgezellenfeest, wij gaan karten, workshop paaldansen, wine tasting en wat eten samen.

Wat ik ook wel eens gehoord hebt is lipdub! Kan wel lachten zijn denk ik, er zijn bedrijven die dat kant en klaar aanbieden, of als je creatief bent en wat mensen kent die kunnen helpen, doe je het zelf. Dan heeft je zus ook een aandenken dmv het filmpje aan de dag.

1 like

Zo’n heel weekend met een hele groep zou ik absoluut niet willen, dan nog liever de stripper. Dat is echt mijn nachtmerrie.

Bij het enige vrijgezellenfeest waar ik geweest ben, hebben we flessen geverfd met een of ander effect zodat het oud lijkt (weet de naam even niet meer). Daarna zijn we gaan steengrillen en een deel is uit gegaan waar wat flauwe opdrachten gedaan moesten worden. :slight_smile: Vond dat eigenlijk wel prima en zou zelf ook zoiets willen, denk ik. Budget was trouwens iets van 60 euro.

Ik ben voor mijn eigen vrijgezellenfeest meegenomen naar het strand, waar we ook in de buurt sliepen. Overdag en volgende ochtend lekker over het strand gebanjerd, volgende dag naar een stad in de buurt en toen doorgereden naar een vet feest. Ik had ook gevraagd om 't maar met een beperkt groepje te doen omdat ik geen zin had in moeilijk gemix en gematch tussen iedereen

Heb hebt in Rotterdam van die hottubs in het water. Lijkt me super lachen! Helaas al volgeboekt op de data dat ik een vrijgezellenfeest moet organiseren.

http://www.hottug.nl

Escape room
Wie is de mol spel in de stad/moordspel
High tea
Naaktmodel schilderen :stuck_out_tongue:
City trip

Ik zou een stedentripje heel leuk vinden als vrijgezellenfeest. Hoeft helemaal niet duur te zijn. Voor 40 euro kan je met de bus een dagje naar Londen. Je kan ook rijden naar Parijs voor een nachtje. Als je dan geen activiteit doet maar uit eten en uitgaan, ben je maar iets meer kwijt dan de gemiddelde piemelbachelorette.

3 likes

Piemelbachelorette :joy:

2 likes