Ierland-topic

Volgens mij bestaat dit topic nog niet.
Ik ga in september rondreizen in Ierland, zijn er mensen die dit ook hebben gedaan of gewoon op een bepaalde plek in Ierland zijn geweest? Ben benieuwd naar ervaringen en tips.
Ik ga rond met OV, wat niet de makkelijkste optie is volgens mij, maar ook niet onmogelijk. Wil vooral veel wandelen, dat moet daar wel goed komen. Mijn route is Belfast (alleen 1 overnachting, want ik land daar einde middag) - Derry - Portrush - Dublin - Cork - Killarney - Galway - Westport.

Ik heb een jaar terug de Wild Atlantic Way gedaan. We zijn toen geland op Cork en zijn toen via de kust naar Dublin gereden. We hebben hier twee weken over gedaan en zelfs dat vonden we te kort. Ierland is zo mooi. Bizar gewoon.

1 like

Ik zou vooral de tijd nemen voor de west kust, daar vond ik het het allermooist. En galway vond ik heel leuk, heel anders dan Dublin, veel gemoedelijker en gewoon een hele fijne sfeer.
Je kan vanuit Dublin trouwens een trein pakken naar Howth. Prachtige route langs de kust. Ik ben bij meerdere stops uitgestapt omdat het uitzicht zo mooi was. De dorpen waar je langskomt zijn ook zeker de moeite waard om even doorheen te lopen.

1 like

Thanks voor de tip! Wil in Dublin ook een stuk van die kustroute gaan lopen, lijkt me heel mooi!

Jaa, ik second de Howth cliff walk, die is zo mooi! Heb die nu twee keer gelopen en ik zou hem een volgende keer zeker nog een keer doen.

Ik ben een paar keer in Dublin geweest en heb een aantal jaar terug ook een rondreis gedaan door Ierland met het OV. Mijn reis was: Dublin - Belfast - Dublin - Kilkenny - Cork - Killarney - Dublin. Ik had de treinen en bussen van tevoren geboekt en dat ging allemaal prima.

Verder vind ik de Paddywagon tours heel chill. Ik heb de Cliffs of Moher, de Giant’s Causeway, de Ring of Kerry, en de Connemara and Galway tour gedaan. De laatste vond ik het minst bijzonder, maar de andere drie zou ik zeker aanraden als je dat soort dagtochten leuk vindt om te doen.

Kilkenny was erg klein, maar mocht iemand daar ooit heengaan, zou ik wel een bezoek aan de Smithwick’s brouwerij aanraden (als je van bier houdt). Het kasteel is ook leuk om te bezoeken. In Cork ben ik naar de Cork County Jail gewandeld, wat ik ook een aanrader vind (zowel de gevangenis als de wandeling ernaar toe).
Killarney is echt prachtig, zeker Killarney National Park. Ik had een fiets gehuurd (en doodsangsten uitgestaan met links fietsen) en ben lekker de omgeving gaan verkennen. Ook zou ik absoluut de Ring of Kerry aanraden om die route te rijden (met tourbus of eigen auto).

Dublin is sowieso ontzettend leuk. Ik zou, naast een uitstapje naar Howth, de Kilmainham Gaol (gevangenis turned museum) aanraden, met mooi weer even zitten in St. Stephen’s Green, een bezoek brengen aan Croke Park voor een rondleiding over Celtische sporten (maar wees voorbereid dat je hoogstwaarschijnlijk de enige buitenlander bent, hahah), en absoluut meedoen aan een pubcrawl.

Ik ben inmiddels drie keer in Ierland geweest, maar ik wil er zo ontzettend graag weer naar terug en dan met een auto het eiland verkennen. Het is dat ik een baan heb die ik niet goed in het buitenland kan doen, maar ik heb er serieus over nagedacht om tijdelijk naar Ierland te emigreren.

2 likes

Zeker een aanrader om naar het plaatsje Howth te gaan!

En inderdaad, wow wat is Galway 's avonds leuk. Ik had er toen enorm van genoten.

2 likes

Hier nog een Howth fan! De cliff walk is ook super.

Toen ik er was heb ik een bustour gedaan. Het was best toeristisch maar wel een aanrader, ze vertrekken vanuit Dublin.

1 like

Ik ben een aantal keer in Dublin geweest en een paar maanden in Tralee in Cork. Ga hard nadenken over tips. Maar ik vond heel Ierland mooi. Met mijn ouders toen naar een paar plekken gereden en gewoon uit het raam kijken was al super mooi qua uitzichten.
Ik kom er van de week even op terug wat ik aanraders vond!

1 like

Oeh dit vind ik heel leuk! Wij van deze zomer een rondje Ierland doen! Heb er echt onmeunig veel zin in!!! :grin:

Kreeg tijdje terug hier de tip om the gobbins Path te doen in Noord Ierland.

1 like

Ik ga regelmatig naar Ierland, mijn vriend is Iers , maar ook mijn moeder dus heb vroeger veel vakanties in Ierland doorgebracht. :heart:

Aan de westkust heb je een badplaats, Kilkee waar de Pollock Holes zijn. Als het eb is komen de rotsen bloot te liggen en heb he allemaal kleine poeltjes met water, maar ook grotere waar je in kan zwemmen. Moet je wel goed timen, haha met vloed os het niet zo bijzonder.

1 like