In ons geval, we hebben geen schoonmaker, lukt dat halfuurtje meestal nog niet eens op een werkdag. We zijn rond 16u30-17u thuis, willen nog sporten (neemt meestal ook 1-1,5u in beslag, 5 à 6 dagen in de week), dan nog eten maken en opruimen en alles voorbereiden voor de dag daarna weer hetzelfde ritueeltje te doen. Ik studeer ook nog na mijn fulltime baan. Dan is het zo snel 20-21u en willen we gewoon relaxen. We staan overigens ook om 05u15 op voor ons werk, dus vroeg slapen (tussen 21-22u naar bed) is een must.
In het weekend hebben we ook geen zin om onze tijd te steken in poetsen. We hebben wel een robotstofzuiger die elke werkdag een rondje maakt. Echt schoonmaken doen we nog niet eens 1x per maand… Na het koken poetsen we wel even het aanrecht etc… en de wc doen we ook even tussendoor. Boodschappen bestellen we en halen we af na het werk. Zelfs even tussendoor naar de supermarkt is soms een hele opgave en een gepuzzel.
We denken er dus sterk aan om een schoonmaker aan te vragen, om toch het grote werk te doen voor ons. Ik denk dat iedere situatie wel anders is, en de reden om dan een schoonmaker te hebben is ook bij iedereen anders.