Impopulaire meningen

Hahaha yes :smiley: ik durfde de discussie niet aan te gaan omdat ik niet genoeg argumenten heb, maar dat bij jou had ik wel es willen zien!

In de reportages die ik hier over gezien heb werd het verklaard als: dan is je lijf gewend aan de honger. OF op de 3e of 4e dag mogen de deelnemers dan een soepje of iets kleins eten. Ja logisch dat je je dan geweldig voelt omdat je lijf eindelijk weer voedingsstoffen binnen krijgt…

Ik vind het een beetje jammer dat ik mijn ervaring niet kan delen zonder dat er gezegd wordt dat het op een andere manier ook te bereiken viel en dat ik me goed voelde door te eten. Ik heb in die vier dagen niet gegeten dus daar lag het niet aan. Ik heb het gewoon zo ervaren… wetenschappelijke basis of niet.

Het is toch flauw om te zeggen dat wat ik voelde ook door iets anders te bereiken valt? Dan geef ik ook een flauw antwoord.

#laatstewoord.

Ik heb collega’s die voor de kerst ook een detox deden met een mix van warm water, citroensap, cayennepeper en maple syrup. En dat dronken ze dan alleen maar, voor een week. Echt, wat een onzin :’)

Vandaar dat ik in het impopulaire meningen topic zit :slight_smile: ik zie en hoor dat mensen deze manieren goed vinden, maar ik vind het gewoon heel lastig om me er bij neer te leggen omdat ik het er zo ontzettend mee oneens ben. Juist omdat die wetenschappelijke basis er niet is.

Ah, duidelijk.

Eigenlijk toch raar dat we naar zo’n dingen kijken als iets waar we een mening kunnen over hebben. Als uit goed opgezet en uitgevoerd onderzoek komt dat die dingen niet doen wat ze beweren te doen dan is dat niet iets waar je zomaar van mening over kunt zijn dat ze dat toch doen. Tenzij je natuurlijk goeie argumenten en bewijs daarvoor hebt, maar dat is er op dit moment niet en ‘ik dronk x en voelde me dan ineens beter’ telt niet.

Mijn onpopulaire mening is dat mensen te veel meningen hebben (ik ook helaas).

Uiteindelijk willen mensen toch gewoon horen wat ze willen horen en denken wat ze willen denken en zeggen wat ze willen zeggen. Het is menselijk, blijkbaar.

Ik verdenk Jaqueline Govaerts ervan dat ze Krezip bij elkaar heeft gebracht omdat ze solo niks meer voorstelt. Maar ik vind haar dan ook behoorlijk irritant.

IK OOK! Kan haar niet uitstaan.

Ja mijn eerste gedachte (wel slecht van mij hoor) dat ze geld nodig heeft ofzo :blush:

Ik heb 3 dagen een sapkuur gedaan en voelde me de eerste dag ont-zet-tend moe (niet heel gek want ja geen eten), maar de 2e en 3de dag meer dan prima! De kuur deed ik niet zo zeer voor het ontgiften/resetten/detoxen, maar gaf me wel echt een duw in de goeie richting om veel minder (snelle) koolhydraten te eten.

Ja! Dit is wat ik probeerde uit te leggen. Voor sommige mensen werkt het goed om even iets ‘extreems’ te doen om hun gewoontes te doorbreken.

Extreem tussen aanhalingstekens, want ik vind drie dagen een sapkuur doen niet écht extreem. Maar anderen waarschijnlijk wel.

Ik vond Bird Box ECHT een hele slechte film. Een vriendin zei nog dat ik hem maar echt echt niet moest kijken in mijn labiele bui, maar het deed me echt niks. (Het boek daarentegen was wel echt heel spannend)

Ik ook! Wat een tegenvaller zeg man man man. Ik vond hem wel vermakelijk maar al die ophef was echt niet nodig.

O en het enige wat de film goed had moeten doen was spannend zijn, en dat was hij niet eens (vond ik dan, en ik ben nou ook weer niet zó stoer).

Het was echt helemaal niet spannend, inderdaad. Terwijl de angst e.d. veeel meer naar buiten komt in het boek en in de film is het een grote chaos en paniek en het dekt niet de lading van de situatie. Echt heel jammer.

En de chronologie/opbouw was ook zo stom

Spoilers Bird Box

Je wist al dat ze op de rivier terecht zouden komen, dus alles wat daarvoor kwam voelde voor mij als een soort ‘voorstukje’, een epiloog; ik zat echt een beetje te wachten tot ze zouden vertrekken. Ik vond de opbouw sowieso wat uit verhouding. Veel grote tijdssprongen. Dat deel in het huis vond ik psychologisch gezien wél interessant, maar het hele vooruitzicht van die stomme rivier maakte dat deel zo onbenullig.

Ik vind dat veel mensen super snel van zichzelf zeggen dat ze ‘‘zoveel voor anderen doen dat ze zichzelf wegcijferen’’, ik kan iemand die ik dat hoor zeggen gewoon niet meer serieus nemen. Er zijn vast mensen die dit daadwerkelijk doen, maar ik kan m’n ogen gewoon niet tegenhouden te rollen als ik deze uitspraak hoor

Zooo met je eens! De meeste mensen die zichzelf daadwerkelijk wegcijferen vinden juist dat ze dit helemaal niet doen.