Impopulaire meningen

Dat zeg ik ook niet toch? Ik pas mijn post wel aan. :expressionless:

Haha ik moet op mijn werk de mensen ook altijd de koekjes geven, maar soms bijv met de snoeppot dan zegt iemand IK KAN DAT HEUS WEL ZELF en dan steken ze hun hand er al in, maar van die hele pot met snoep hoef ik dan iig niet meer te eten :sweat_smile:

Oohhh ja! Heb ik wel. Ze gebruiken heel vaak echt een inimini stukje wc papier, wat dan doordrenkt is van plas of poep. Waardoor dat op hun handen komt. Als ze incontinent zijn van poep/plas gaan ze daar ook eigenlijk bijna allemaal met hun handen in. Maar dit lijken ze dan nooit te merken. Ik heb vaak vandaag misschien wel 3 keer tegen een andee iemand gezegd ‘MAAR U HEEFT POEP AAN UW HANDEN’ . Maar ze hebben ook poep in hun oren volgens mij :flushed:

En ze gebruiken het zelfde washandje/handdoek met allemaal verschillende doeleinden heel vaak.

En dan nog niet gesproken over de troep onder de nagels. Mijn maag is echt sterk, maar rotzooi van nagels, bleh bah.

Ja ik herken dit soort dingen ook wel in mijn eigen oma (93). Dikke infectie aan dr vinger opgelopen aan een miniscuul wondje waardoor er een stuk af moest, gewoon puur door slechte hygiëne. En het is daar ook echt niet fris, ze plast op haar eigen stoel waar ze zit. Er lag laatst gewoon een plasje in… ik schaam me als familie gewoon voor de thuiszorg die haar komt wassen en de schoonmaaksters want ik weet echt niet hoe ze presteert om het zo vies te maken.

En eigenwíjs, oh my god je moet ze allemaal lief vinden want het zijn je oma’s maar soms wil je ze echt heel hard door elkaar schudden

Maar dan is ze toch gewoon incontinent en moet incontinentieverband/materiaal om, waarom heeft ze dat dan niet? Zegt de thuiszorg dat niet?

Die heeft ze, maar die vervangt ze amper. Weet niet waarom en ze wilt het ook niet anders doen. Eigenwijs dekt de lading niet echt, mijn moeder wordt er ook helemaal gek van.

ik weet niet hoe jij dit bedoelt maar this is happening tho. verzorgers (of mantelzorg) die ongeduldig raken bijv. en dan ouderen mishandelen. kei harde realiteit :zipper_mouth_face:

omg ik verwijderde dit berichtje omdat ik dus dat bewerk en verwijderknopje niet meer zie sinds een update hier :stuck_out_tongue: maar dit stond er in haha.

ik had hier een filmpje van gezien gisteren op facebook toevallig

Ik sla mijn oma niet in elkaar for the record, maar snap wat je bedoelt. Ik bedoelde het meer in de zin dat je gewoon echt oprecht niet tot ze door kan dringen, maar ik geef het meestal gewoon op en ga naar huis. Irritant is het wel.

Denk overigens ook dat mijn oma sterker is dan ik dus als ik het zou proberen zou ze me echt volledig afmaken.

Ik vind drop echt goor :face_vomiting:

Mooi. Dan is er meer drop voor mij in de wereld.

Ik heb echt niks met podcasts en dat vind ik zo jammer want ik heb het gevoel dat ik zo een heleboel boeiende informatie mis. Maar ik ben heel slecht in luisteren. Ik kan het niet langer dan 5 minuten maximum en ondertussen ben ik me al helemaal aan het ergeren. Los van het onderwerp. Het gaat me puur om luisteren als middel.

Ik had vroeger op de lagere school ook altijd 0 voor luisteren. Want dan begon de luisterproef en was ik heel alert en dacht ik deze keer ga ik luisteren en dan pikte ik nog de eerste zinnen mee en het volgende wat ik hoorde was de juf die zei neem maar jullie invulblad.

Lezen ligt me gelukkig wel. Maar zoveel boeiende podcasts die niet uitgeschreven staan.

Passief luisteren kan ik ook niet goed, dan val ik ook snel in slaap.
Bij colleges en voordrachten moest ik ook echt aantekeningen maken anders dwaalde ik af en volgde het allemaal niet meer. Ik heb nog nooit een podcast geprobeerd omdat ik verwacht dat ik dat ook niet volg.
Misschien kun je ondertussen notes maken? :stuck_out_tongue: Al is dan het idee misschien een beetje weg, ik heb geen idee.

Ik hou van toeristische bezienswaardigheden en vind ‘echte locals’-plaatsen 9 vd 10x niks, het dagelijkse leven kan ik thuis ook beleven.

Edit: ik bedoel obviously niet dat ik van tourist scams hou

Vind je hun poep ook naar kinderboerderij ruiken? Gosh, I cant echt. DAt is een van de dingen die ik niet mis. Of poep onder hun nagels. Ik had ook een client die altijd haar wc papier tussen haar billen liet. Ik denk dat wij met zijn 2 wel een topic met gore verhalen kunnen vullen, joh. Bijna altijd als ik op jou reageer gaat het over vieze dementjes hahah

@ladygodiva @karl_lagerfeld Respect voor jullie, dat jullie dit werk doen :+1:
Ik zou het echt niet aankunnen denk ik, die vieze dingen allemaal.
Maar lijkt me wel heel dankbaar, al weet ik niet of die oudjes dat nog kunnen uiten.
Ik werk voor mezelf, superleuk maar doe voor de maatschappij eigenlijk niets terug, wat soms een beetje leeg voelt.

Ik werk nu in een heeeeele andere sector. Het was echt zwaar in de Geriatrie, maar ik kijk er met heel veel plezier en liefde op terug en ik mis het soms zelfs ook wel, haha. Het kan ook supergrappig en gezellig zijn

Of als je dan zo’n onderbroek uit wil trekken met hard geworden gele plakkaten erin. “Neehoeft niet in de was, deze kan nog wel een dagje”:confounded:

Wij hadden ook een dame die superincontinent was. Ik werkte op een dagafdeling dus die mensen woonde wel thuis. Dan hadden we haar op de afdeling voor ze naar huis ging wel verschoond met veel pijn en moeite en deden we haar broek in de wasmand als we haar thuis brachten. De volgende dag had ze gewoon weer die broek aan die ze de dag ervoor had vol gepiest. Bizar. Thuiszorg wilde bijna niet bij haar thuis komen omdat ze echt heel erg recalcitrant was en ik denk dat als zij overlijdt en er nieuwe mensen het huis in komen er echt echt echt grondig schoongemaakt moet worden om de urinegeur weg te krijgen. Het kwam bekant uit de muren zetten

Heb regelmatig te maken met zulk soort cliënten. Vaak ook cliënten waarbij NAH is vastgesteld. Het ergste is dat zij een andere definitie van schoon hebben waardoor zij vinden dat ze zich voldoende schoongemaakt hebben terwijl bijvoorbeeld ontlasting ook overal zit. Wel sneu maar ja, als de cliënt dat vindt is het niet anders