Impopulaire meningen

Haaaa leuk om te lezen. Ik vind de onderwereld super fascinerend. Als klein meisje vond ik het jammer dat mijn familie geen Italiaanse maffia was, leek me heel mooi zo’n familieband (lekker fucked up, i know).

ik heb dit momenteel met peaky blinders :roll_eyes:
ben net aan deze serie begonnen

Oh ja ben tot over mijn oren op hem

Ja het is eigenlijk echt belachelijk. Helemaal in deze tijd.

Ik snap echt niet waarom mensen hier zo vaak gestresst zijn of ze zwanger zijn. Vooral als ze netjes anticonceptie gebruiken. :roll_eyes::roll_eyes: of 1 keer een pil later nemen(wat volgens de bijsluiter nog niet minder kans geeft) En dan alsnog stressen. En ook hoevaak hier voor de zekerheid toch een map wordt genomen.

Andere impopulaire mening: ik vind het ergens jammer dat ik zo veel op mijn spiraal vertrouw, want fantaseren over dat je miss zwanger bent(En van wie?!) Vind ik stiekem heel leuk.

Ik voel me dan altijd zo onverantwoord als ik dat lees. Ik ben de afgelopen 15 jaar echt al zó vaak pillen vergeten, ook meerdere dagen en het is zelfs nooit bij me opgekomen om dan een map te nemen.
Ik heb altijd het idee dat je echt niet zomaar zwanger wordt, en vooral ik niet.
Maar misschien heb ik gewoon veel geluk gehad?

Omdat ik al heel veel verhalen heb gehoord van mensen die de pil namen en toch zwanger waren of opeens bevallen zijn zonder dat ze wisten dat ze zwanger waren.
En dit zijn geen broodje aap verhalen die ik van het internet haal maar echt via via dat ik dit hoor van mensen die iemand kennen waarbij dat gebeurd is.
Natuurlijk kan ik niet zien of die persoon haar anticonceptie juist heeft gebruikt maar ik ben door dit soort verhalen echt heel hard beginnen twijfelen of de pil wel echt zo goed werkt. Ik neem hem netjes en heb onlangs toch zwangerschapstesten gekocht om te kijken of ik wel zeker niet zwanger ben (alleen de test nog niet gedaan want ik durf niet haha).

Ik heb juist twijfels bij die verhalen van mensen die de pil nemen en toch zwanger zijn. Dan denk ik altijd jaja, vast niet zo strict ingenomen?
Slaat nergens op, komt puur door mijn eigen ervaring van 15 jaar pilgebruik.

Haha goed dat je dat niet zegt tijdens een babyshower ja!

Hoe ik het zie; ja er kan nog van alles mis gaan. Hoewel die kans na een goede 20 weken echo natuurlijk al wel heeeel erg veel kleiner is. Maar als er later in mijn zwangerschap iets mis zou gaan met mijn kindje of bijv. bij de geboorte dan zou ik het júist een fijne gedachte vinden dat we het kind wel ‘gevierd’ hebben met familie en vrienden en daarmee erkend. Anders zou je dus de hele zwangerschap bijna niet blij mogen / kunnen zijn omdat er altijd die miniscule kans is dat er iets mis gaat. Ik vind dat je ook echt stil mag staan namelijk bij de geboorte van kindjes die kort daarna overlijden, het zelfs mag ‘vieren’ want het is nog steeds een volwaardig kindje, een leven dat je al die maanden bij je het gedragen.

Ik merk dat ik mezelf niet zo goed kan verwoorden hier maar dit onderwerp vind ik echt heel belangrijk gezien mijn eigen ervaring met een miskraam bij 12 weken en ervaring met helaas meerdere mensen om mij heen met doodgeboorte.

Misschien is de samenstelling van pillen inmiddels veranderd maar ik ben ooit door mn pil heen zwanger geraakt toen ik een buikgriepje had icm antibiotica. Daar kwam ik pas heel laat achter want ik slikte em altijd door.
Sindsdien ben ik vrij panisch dat er iets mis gaat :sweat_smile: en heb ook altijd testen in huis.

Niet om iedereen nu meteen op te fokken maar er zijn omstandigheden waarin je pil niet goed werkt:
https://www.gezondheidsnet.nl/seks-en-soas/wanneer-werkt-de-pil-niet

In mijn geval was het handig geweest als mijn huisarts die me antibiotica voorschreef had verteld dat mn pil niet meer 100% werkte.

Dat van antibiotica is inmiddels wel veranderd, maar dan nog is buikgriep altijd een goede manier om de werking van de pil te verstoren omdat je alles eruit gooit :joy:. In het algemeen bij diarree en overgeven altijd extra voorzichtig zijn! Verbaast me nog steeds dat mensen dit soms niet weten. Het internet staat vol met vragen van ‘ik heb x en Y gedaan in week z van de pilstrip kan ik zwanger zijn??’ Lees de bijsluiter van het medicijn dat je elke dag neemt anders even?

True true maar daar was ik als 16-jarige ook helemaal niet mee bezig. De huisarts heeft me ooit uitgelegd hoe ik de pil moet nemen en die doosjes gingen daarn met bijsluiter en al meteen bij het oud papier (want met recyclen was ik wel bezig yo)

Hahaha snap ik! Er moet gewoon vooral op die leeftijd betere voorlichting komen over anticonceptie en wat er mis kan gaan. Je bent natuurlijk ook ontzettend vruchtbaar op die leeftijd.

Haha ik had toevallig laatst zo’n situatie waar ik in mijn bijsluiter wilde opzoeken hoe het nu precies zat. En door dat gedoe met de pil laatste tijd heb ik een andere gekregen van mijn huisarts. Bleek ik een pil te hebben gekregen met een Duitse bijsluiter :sweat_smile:
De assistente aan de telefoon moest ook wel heel hard lachen, gelukkig konden ze me zo verder helpen.

Ja ik word ook altijd moe van de pil vragen hier op ‘t forum

Ja ik ook maar dan vooral omdat het zo makkelijk te googlen is en er zoveel correcte en duidelijke informatie over te vinden is. De ongerustheid snap ik wel.

Ik denk dat ik te veel gruwel verhalen heb gehoord/gelezen van mensen in het vak.
En tuurlijk, als de baby er is kan er nog van alles misgaan, maar volgens mij gaat er vaker wat mis in die laatste maanden/tijdens de bevalling dan als de baby eruit is. En vind ook dat stil mag worden gestaan bij een nieuw leven hoor, of het nou ‘voortijdig’ overlijdt of 90 jaar wordt, maar als het nog niet heel erg ‘af’ is, dan denk ik toch meer aan dat het nog super klein en fragiel is, dan dat ik het per se zie als iets dat er sowieso komt. Dan heb ik meer moeite met het helemaal ‘vereren’ (als het dus rond 20 weken is alsnog, zo klein!)
Ik ben wel benieuwd hoe dit is als ik ooit zelf zwanger mocht zijn hoor, hoop dat ik dan die doemscenario’s wat los kan laten. Maar alsnog ben ik wel realistisch. Daarom lijkt een kind hebben me ook niks :’) Altijd zorgen dat het iets overkomt.

Ja, dit. Eigenlijk zie ik het liefst de hele wereld vrij van Kardashian nieuws.

Ik vind het echt onnodig om een apart pannetje te bewaren voor het uitkoken van een menstruatiecup en die dan ook alleen daarvoor te gebruiken.

Ik zag een twitterdraadje waaruit bleek dat bijna iedereen dat deed inderdaad!? En heb het eerder ook wel eens hier of op andere fora gelezen. Maar inderdaad gewoon in een normale steelpan en even afwassen daarna. Ik dacht ook gelijk “de meeste mensen koken ook vlees in pannen maar ok”, maar dat zal wel weer een gekke vega-hersenkronkel zijn.