Impopulaire meningen

Nou ja nu je het zo zegt.

Het is normaal om een stuk dood dier lekker te koken in een pan. Maar een cup die al is omgespoeld, is dan vet ranzig. :thinking:

Ja, maar dit valt dan toch ook onder incorrect gebruik? Dus als je het dan hebt over mensen die altijd anticonceptie netjes gebruiken en tóch zwanger waren, dan klopt dat gewoon niet.

Maar dat is natuurlijk ook een deel voorlichting! Ik kan me ook niet herinneren dat de dokter mij dit heeft uitgelegd vroeger.

Maar alles wordt gegoogled nu. Dit onderwerp niet zo? Apart.

Maar ja misschien hangt de paniek van zwanger zijn hoger boven je hoofd en denk je niet altijd rationeel na ofzo?

Ja maar als je denkt dat je je anticonceptie correct gebruikt omdat je het dagelijks neemt en er zijn omstandigheden waardoor het niet blijkt te werken zonder dat je dat door hebt dan kan het best gebeuren dat je zwanger raakt zonder te weten dat er iets fout is gegaan. Daarnaast is de pil ook niet 100% betrouwbaar, 3% wordt zwanger. Natuurlijk zal het allergrootste gedeelte van de zwangerschappen inderdaad door onjuist gebruik komen maar ik snap de paniek wel. Volgens mij worden 1 tot 5 op de 10.000 vrouwen wel zwanger, afgaande op de 99.5 tot 99.9% betrouwbaarheid die ze de pil geven.

Edit: Stel dat je zwanger blijkt en na 2 a 3 maanden moet gaan herinneren of je niet toevallig een keer over je nek bent gegaan na het stappen en dat het daardoor komt? Denk dat weinig mensen daar bij stil staan. Dus technisch gezien heb je gelijk maar ik denk dat de mensen die zwanger zijn door incorrect gebruik zich daar gewoon niet bewust van zijn.

Ik slikte de pil super netjes, altijd op tijd en raakte toch zwanger. Geen buikgriep en geen antibiotica gebruikt. Dus ik raak altijd wat pissig als mensen roepen ‘jaja zal wel niet zorgvuldig met de pil geweest zijn’.
Kwam er ook pas na 2 maanden achter omdat ik m door slikte. En gezien ik geen kinderwens heb/had en toch ineens wat in me had groeien ben ik écht in blinde paniek geraakt. Ik was zo overstuur dat ik dezelfde dag nog bij mn huisarts terecht kon. Die angst herinner ik me zo levendig… ben overgestapt op een Mirena spiraal en doe maandelijks een test. Gewoon voor mn eigen rust.

Ik luister vandaag al voor de tweede keer het nieuwste album van Tokio Hotel (Kings of Suburbia) en ik vind het echt fantastisch. Ik was vroeger echt verliefd op Tom en heb hem net gegoogled, ziet er nog steeds zeeerr goed uit

Exact dit. De kans is énorm klein en het zal inderdaad vaker voorkomen dat meiden ofwel onzorgvuldig ofwel onwetend zijn geweest, maar het kan wél. Snap dat je je pissig voelt, ik voel nu ook de nood om me te verdedigen ofzo. Maar daar heb ik geen zin in en ik weet zelf wel beter

Geen idee of ik op het verhaal van @Topaas mag reageren maar het zijn ook vaak dit soort verhalen die mij doen twijfelen aan mijn vruchtbaarheid. Ik had 10 jaar een relatie en sowieso wel 1x in de week seks, toen 1,5 jaar single en ook regelmatig seks gehad en nu in een nieuwe relatie heeel vaak seks. Heus niet altijd zorgvuldig geweest met de pil en vast ook wel eens diarree gehad / overgegeven maar altijd gewoon ongesteld geworden en nooit over tijd oid. Natuurlijk had ik geen kind gewild toen en nu, maar toch denk ik elke keer als ik weer gewoon op de normale tijd ongesteld wordt: wat als ik het helemaal niet kan …

Bij mensen op instagram die van die “lazy sunday” of “chill evening” vibes creëren en die dan puur voor de foto hun stylish mok op hun retedure macbook zetten, hoop ik altijd heel hard dat die halve liter thee per ongeluk hun stomme computer sloopt en dat ze geen backup hebben.

Naja, ik had een mirena geplaatst door de gyn. En na 2 jaar toch zwanger. Dan is er niet echt sprake van verkeerd gebruik.

Nu komt het wel veel minder voor dan.met de pil, maar echt 100% betrouwbaar is het nooit

Ik ben wel altijd heel gefascineerd door moordzaken enzo maar ik kan er ook echt niet bij in m’n hoofd dat hij inmiddels een soort bn’er is. Mensen die met hem op de foto gaan, echt bizar.
Straks wordt hij nog coach bij The Voice.

Hahahahaha

Ik ook :pensive: zeker nu een vriendin met ivf bezig is ben ik me veel meer bewust van hoe niet vanzelfsprekend het is en ik ben daar echt onwijs bang voor. Wil zo graag een gezin met mn vriend <3 hopelijk is het ons gewoon gegund.

Ik heb dit volgens mij al bijna 100x hier geplaatst, maar: bloedingen tijdens pil-gebruik zijn GEEN menstruaties en of die op tijd komen of niet, zegt eigenlijk niets over een eventuele zwangerschap onder pil-gebruik. Het is een kunstmatige onttrekkingsbloeding, omdat je stopt met het slikken van hormonen, krijg je een dip in je hormonen en daardoor brokkelt je baarmoederslijmvlies af.

Als je tijdens de pil toch zwanger wordt (dan heb je dus blijkbaar een ovulatie gehad), dan kun je alsnog die onttrekkingsbloedingen krijgen, want die zwangerschap houdt je hormonen wel stabieler, maar zeker in het begin krijg je toch nog wel die dip in je hormonen bij de stopweek en dus waarschijnlijk ook gewoon een onttrekkingsbloeding, wat dus GEEN menstruatie is.

Dus is het dan wel of niet slecht om gewoon je pil door te slikken? Want eigenlijk maakt die stopweek dan toch geen zak uit aangezien het nep is.

Je bedoelt als je niet zwanger bent neem ik aan? Nee, is niet slecht, is al lang achterhaald. De meeste vrouwen kunnen probleemloos 3 strips doorslikken.

Ja voor zover ik weet ben ik niet zwanger dus slik ‘m lekker door.

Ik slik al een jaar achter elkaar door ofzo :thinking:

Ik kon vroeger ook maanden achter elkaar door slikken maar tegenwoordig red ik het maximaal 5 weken en dan krijg ik doorbraakbloedingen en migraine. :frowning_face: baal ik echt van.
Ik ben ook veel zwaarder ongesteld dan eerst, de mooie tijden van 2 tampons per dag gedurende 3 dagen zijn voorbij. :unamused:
Als mannen ongesteld zouden worden was er allang iets uitgevonden waarmee je het kan stoppen, zeker die neppe pil-ongesteldheid.

Diarree of overgeven is toch überhaupt niet zo erg tenzij het in de eerste paar(?) uur na je pil is?