Impopulaire meningen

Kun je haar niet aan mij voorstellen? Hoe meer honden in mijn buurt zijn, hoe beter :heart_eyes:

Body positivity draait erom dat je jezelf niet minderwaardig hoeft te voelen om je lichaam. Van jezelf leren houden zonder je eigen lichaam af te kraken. Dat heeft dus niks met gezondheid te maken. Ik snap nooit waarom ongezondheid wordt aangehaald in relatie tot body positivity.

Haha ja alsof mensen zo begaan zijn met de gezondheid van een ander. Ze vinden gewoon iets lelijk maar camoufleren die mening onder ‘maar dat is toch ongezond’.

Dit snap ik sowieso nooit, dat mensen zomaar een vreemde hond gaan aaien/roepen wat dan ook. Ik vind dat ook heel belangrijk om kinderen te leren: je mag geen hondjes aaien, altijd eerst vragen aan de baasjes en nee is nee.

Mijn impopulaire mening: ik denk dat heel veel hondenbezitters geen flauw idee hebben hoe ze met honden moeten omgaan.

Helemaal mee eens… Maar, wat ook weer waar is: zo veel baasjes, zoveel meningen.

Veel mensen denken volgens mij dat body positivity gaat over het verheerlijken van je lichaam, en ze vinden dat je een ‘ongezond’ lichaam (of het nou om ‘te dun’ of ‘te dik’ gaat) niet moet verheerlijken of promoten maar juist moet veranderen.

Zeker waar hoor! Er is ook niet maar 1 goede manier gelukkig.

Ik vond de sixpack ‘documentaire’ van Giel Beelen op youtube leuk om te kijken. Supereerlijk en oprecht. (Het blijft wel een kwal).

Omdat het natuurlijk nu wel hot item is om je content te voelen met je lichaam maar ergens ook zeer zorgwekkend dat mensen daardoor ook gebrainwashed worden. Ik ben zelf een hele grote voorstander van meer diversiteit, er zijn zoveel lichamen en ik wil zelf ook niet alleen maar slanke mensen zien…
Ik merk alleen dat er zo nadruk op wordt gelegd dat ook elk lichaam oké is terwijl ik gewoon mensen met ernstige obesitas niet als oké zie. Ik ben het er mee eens dat veel mensen het idee achter body positive een beetje vergeten.
Maar dit soort onderwerpen zijn altijd heel lastig en liggen bij veel mensen gevoelig.

Goed om te weten dat ik niet oké ben :woman_shrugging:t3:

Ben jij wel ok met ernstige obesitas in het algemeen?

Wat doet dat er toe? Het gaat er toch om dat iemand anders dan jezelf beslist dat je niet oke bent omdat je bijvoorbeeld obisitas hebt.

Als het om mezelf zou gaan niet denk ik, maar als het om iemand anders gaat is dat de zaak van diegene toch? Betekent niet dat diegene als persoon minderwaardig is.

Maar het is een medische aandoening. Dan kun je ook zeggen dat je ok bent met een dubbele longontsteking?

Dat ben je wel hoor.
Heb 'm al vaker gedeeld, Asha over bemoeimensen en semi-bezorgdheid, vind 'm ontzettend raak: https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/asha-ten-broeke-dik-zijn-is-heerlijk-en-ik-kan-het-iedereen-aanraden~b4465a73/

Ik kan me voorstellen dat iemand het zorgelijk vindt om op te merken dat obesitas een groot en maatschappelijk probleem geworden is, of dat iemand het erg vindt dat veel mensen worstelen met een gezonde leefstijl, maar ik denk dat zeggen dat mensen met ernstige obesitas niet oke zijn onderdeel is van het probleem waar bodypositivity iets aan probeert te doen; namelijk dat sommige mensen met ernstig overgewicht het gevoel hebben en/of het gevoel gegeven wordt dat zij minder waarde hebben OMDAT zij overgewicht hebben.

Hier ben ik het zeker mee eens. Ik zou het hooguit zonde vinden voor diegene maar inderdaad, iedereen moet dat voor zich weten

Ik denk dat ik de pijn en frustratie die obesitas met zich meebrengt als geen ander ken. En ook maar al te goed weet hoe complex het is om zwaar overgewicht te hebben. Extreem overgewicht is voor niemand goed en natuurlijk zeg ik niet: “hé gezellig obesitas voor iedereen!” Maar het is echt een heel ingewikkeld probleem en het wordt alleen maar pijnlijker wanneer je ook nog eens verteld wordt dat je niet van je lichaam mag houden.

Des te meer ik van mezelf ben gaan houden, des te makkelijker mijn strijd met obesitas is. Dus het voelt dan als een klap in mijn gezicht wanneer iemand (voor de duizendste keer in mijn leven) heel achteloos zegt dat mensen met obesitas niet oké zijn.

Nou sorry ik probeer het gewoon heel netjes te verwoorden sorry als dat niet gelukt is. Ik wil niemand kwetsen en ik zal er verder mijn mond over houden en mijn mening voor mij te houden.

Maar blij zijn met jezelf en afvallen met het idee ik ben mooi zoals ik ben . Ook al ben ik na zoveel kilo afvallen nog steeds te dik. Of ookal heb ik dan hangend vel of wat dan ook ik mag er zijn hoe of wat dan ook.
Ik ben voor body positivitie zodat dikke mensen die sporten niet worden aangekeken of na geroepen van “Moet je die dikke zien loop nog maar een rondje er kan nog meer af”
Maar meer van oh wat goed dat je sport voor je gezondheid. Body positivitie is veel meer dan "Jij mag niet zeggen dat dik zijn lelijk is "
Maar omdat er net zoals met feminisme door van die hippe chicks misbruik word gemaakt. Ipv laten we elkaar accepteren , accepteer MIJ.

Dikke mensen accepteren gaat niet om ze aanmoedigen om ongezond te blijven. Maar om ze niet dieper de grond in te duwen als ze hard hun best doen om af te vallen. Ja we weten wel dat het ongezond is 300x herhalen motiveerd niet echt.