Impopulaire meningen

Ik vind de muziek van Teske best wel leuk :flushed:

Ik ook😶

Ik vind dat zelfinzicht krijgen en sterker worden na tegenslag zwaar overschat wordt en ik vind het soms ook een beetje het romantiseren van tegenslag.

Hmm.
Ik vind dat je dat achteraf beter kunt bepalen dan op het moment zelf.
Ik vind trouwens rouw om een sterfgeval heel anders, het heeft me vast iets gebracht en geleerd, maar niks in verhouding tot dat er iemand niet meer is waar je ontzettend veel van hield. En kan me ook voorstellen dat dat zo voelt als je ernstig ziek bent (geweest).

Ik zie het net heel veel bij ziekte. Dat mensen dankbaar zijn :nauseated_face:

Bij rouw na een sterfgeval lijkt het wel meer taboe. En daarnaast ook dat het niet in verhouding is. Maar dat vind ik eigenlijk bij elke noemenswaardige tegenslag zo.

ik vond de tegenhanger van de quote “what doesn’t kill you, makes you stronger” van de joker altijd goed.
“what doesn’t kill you, simply makes you stranger”

ik vind die quote zo irritant, want het is ook gewoon niet waar. iedereen strooide daar maar mee rond, terwijl er in mijn leven dingen gebeurden waar ik echt niet sterker van werd, maar juist meer buiten de maatschappij stond en niet meer even goed kon levelen met iedereen. nog steeds loop ik in bepaalde dingen jaren achter, en daar ben ik echt niet “sterker” van geworden ofzo.
sommige dingen beschadigen je voor altijd, en daar word je niet altijd sterker van, en je leven was wel degelijk beter als het niet was gebeurd.
ik snap dat het een houvast geeft om dingen een “reden” te geven, maar het word wel erg geromantiseerd soms.
en ik vind het ergens ook juist een zwakte, net als mensen die naar een religie grijpen na een heftige gebeurtenis. dat alles maar een reden moet hebben.
sommige dingen zijn gewoon kut, en klaar. meer kan je er niet altijd aan doen.

Ik vind ‘sterk zijn’ een volledig leeg begrip. Mensen worden ‘sterk’ genoemd als ze niet heftig reageren op negatieve situaties ofzo. Maar daarnaast geloof ik niet dat het leven een groot groeiproces is waarin je steeds verbetert tot je bij een bepaald eindpunt komt. Omstandigheden veranderen, je verandert zelf, het leven verandert gewoon. De ene keer ben je gelukkiger dan de andere keer.

Ik ben het hier wel mee eens ja. Ik vind ook niet dat dingen je altijd maar sterker maken, dingen maken je ook harder. Het lijkt dan misschien alsof je er goed mee om kunt gaan maar eigenlijk ben je gewoon keihard geworden en zoals @kali heel goed zegt, dat had je natuurlijk liever niet willen worden of willen meemaken.

dit is ook wel heel waar en laat me nadenken over de definitie van mijn eigen zwak/sterk statements in de post hiervoor.

Daarom vind ik het ook zo kut om iemand ‘sterkte’ te zeggen na een heftige gebeurtenis. Ik weet dat de meeste mensen er zo niet over nadenken hoor en dat het gewoon een sympathie-term geworden is. Maar als je gaat kijken naar de inhoud dan klopt het gewoon niet. Als er één moment is waarop je eens niet sterk hoeft te zijn dan is het dan wel zeker. Maar zelfs als alles kut is krijg je de boodschap van ik wens je dat je sterk kunt blijven ipv hé wat kut je hoeft nu even niet sterk te zijn.

En ook dat dwepen met zogezegde sterke mensen. Maar dat zijn gewoon mensen die tegenslag hebben gehad en er gewoon net als iedereen die geen of wel tegenslag heeft gehad het beste van proberen te maken. Ik geloof heel erg in dat mensen altijd doen wat ze kunnen. En als iemand zich eens meer laat gaan vind ik dat niet per se minder sterk.

@kali Ja eens. Maar dat is waar ik ook zo’n hekel aan heb. Dat ALTIJD moeten positief blijven. Al gebeuren er 300 kutte dingen in één week. Nog krijg je de boodschap dat je moet kijken naar wat je eruit kunt leren of ‘positief blijven’ of ‘komt wel goed’. Hierbij wordt compleet voorbij gegaan aan het erkennen van het leed op zich en de zwaarte en betekenis van dat leed voor iemand. Soms zijn dingen gewoon kut zonder meer. En dat mag benoemd worden. Meer zelfs, ik denk dat mensen veel gelukkiger zouden zijn moest het normaal zijn om dit te benoemen en moest niet iedereen steeds die drang hebben om mensen richting het positieve te duwen.

Daarom bedoel ik trouwens niet het buiten verhouding groter gaan maken of dramatiseren van het leed. Maar het gewoon zien voor wat het is, niet meer niet minder. Mensen die van iedere mug een olifant maken mogen wel teruggefloten worden natuurlijk.

Dit deel ik heel erg, dat hele what doesn’t kill you makes you stronger is in elk geval niet helemaal op mij van toepassing.

Ik denk ook niet dat je door nare ervaringen beter bestand raakt tegen tegenslag maar dat je tegenslag eerder herkent en daardoor minder verrast bent dat er iets kan gebeuren.

hmmm, ik beschouw ‘sterk zijn’ als het beste maken van de situatie/blijven vechten maar niet als een begrip dat betekent dat je niet mag instorten of niet negatief mag zijn ofzo. ik vind iemand die, laten we zeggen, bezweken is aan het leven, niet minder sterk dan iemand die alles met gemak het hoofd biedt. iemand die heel optimistisch is vind ik ook niet sterker dan iemand die heel pessimistisch is. het feit dat mensen het leven aangaan op zich vind ik sterk en als dat uiteindelijk niet lukt vind ik ze eigenlijk nog steeds sterk, want hoe zwaar moet je het dan wel niet hebben gehad.
wat ik soms (van sommige mensen) wel vervelend vind aan ‘sterkte!’ is het afstand nemen van de situatie. ik vind het dan fijner als mensen zeggen ‘je mag me altijd bellen’ (alhoewel het nog fijner is als iemand zelf contact opneemt, maar in elk geval komt het op mij minder over als ‘joe!’).

haha ik vind dit best grappig uitgedrukt… inderdaad, het verrassingsaspect is dan weg

Ik vind het wel interessant dat je dit zegt, omdat ik altijd “sterkte” zeg, maar het eigenlijk wel anders bedoel. We bedoelen ongeveer hetzelfde, maar als ik “sterkte” zeg, bedoel ik niet “blijf sterk”, maar meer “ik wens je de sterkte en kracht om door deze situatie te komen”. Omdat iets héél zwaar is, en je daar vaak al je moed voor bij elkaar moet rapen om überhaupt je bed uit te komen en naar een (bijvoorbeeld) begrafenis moet slepen. Dat soort sterkte bedoel ik dan.

Ja zo snap ik het zeker! Ik denk er ook te veel over na.

“Hey penny_lane, sterkte”
Penny_Lane, jaaa flikker op. Helemaal geen zin om sterk te zijn, ga lekker zelf sterk zitten zijn!

:smiley:

Mijn impopulaire mening is dat ik alle ‘modernere’ stoel/tafelpoten echt niks vind. Ik heb wat voorbeeldjes in een spoiler gezet (sorry als ze mega groot zijn), maar in principe dus alles wat niet gewoon 4 poten zijn zonder verdere poespas. Ik zie dit soort dingen steeds vaker en zelfs als ik de stoel/tafel gewoon mooi vind, verpest de onderkant het weer voor me. Ik kan me er niet echt overheen zetten haha. Maar he misschien ben ik gewoon wat ouderwets.

Spoiler

mening

mening4

Geef mij maar gewoon

Samenvatting

of 50sssss style

Ik geloof niet zo zeer in sterk zijn, maar wel in veerkrachtig zijn. Sommige mensen passen zich makkelijker aan aan moeilijke situaties dan anderen.