Impopulaire meningen

Precies hierom zou ik zo graag apps als WhatsApp willen ditchen. Maar ik voel mij gedwongen om het te houden omdat ik onder andere in een groepsapp van werk zit waarin redelijk belangrijke mededelingen kunnen worden gedeeld etc. :persevere:

Ja dat is lastig natuurlijk… denk dat als je het écht anders zou willen er wel een oplossing is (tweede telefoon bijvoorbeeld) maar ja ‘de maatschappij’ verwacht gewoon dat je kan appen tegenwoordig.

Ik voel ook heeeeeel veel weerstand bij het idee dat anderen afdwingen wanneer ik beschikbaar voor ze ben. Ik las daar laatst iets over mbt e-mail: als je de hele dag door je e-mail meldingen binnenkrijgt en daar dan meteen op reageert maak je de to do list van iemand anders jouw prioriteit, in plaats van dat je je eigen tijd indeelt. Dat gevoel heb ik ook bij Whatsapp. Ik doe daarom vaak meldingen uit en ik heb mijn blauwe vinkjes aan, dus mensen kunnen zien dat ik het gewoon nog niet gelezen heb.

En mijn impopulaire mening: als het echt belangrijk is en haast heeft, dat ding waar je op zit te appen kan ook bellen.

:raised_hands:t3::raised_hands:t3::raised_hands:t3:

Maar die apps van werk vind ik ook wel echt irritant hoor. Ik heb deze week vakantie en er zijn zoveel apps voorbij gekomen van werk. En ook al staat ie op dempen, je ziet het toch wanneer je whatsapp opent.

Ik zou echt nooit aanvaarden dat mijn persoonlijke kanalen voor werk gebruikt worden. Wij hebben ook een chat op een ander platform van mijn werk, maar dat kan ik checken wanneer ik wil. Zelfde met een telefoon bv, als ik gebeld moet kunnen worden, dan wil ik een telefoon van mijn werk + apart telefoonnummer.
Kan me voorstellen dat dat wel lastiger is als je ook bevriend bent met je collega’ s en ook prive afspreekt, om die lijn duidelijk te houden?

Ik denk dat veel ook afhangt van de verwachtingen die je zelf creeert. Ik reageer niet altijd snel op whatsapp ad, maar ik denk (?) dat mensen mij dat minder kwalijk nemen omdat het in de lijn der verwachtingen ligt.

Yes! Eens!

Die blauwe vinkjes is ook zoiets… Bij mij staat dat ook aan, maar soms backfired dat wel eens. Als iemand iets kort vraagt reageer ik normaal wel zodra ik het zie, maar met sommige mensen heb ik soms langere gesprekken over en weer, en dan wacht ik met antwoorden tot ik rustig de tijd kan nemen. Maar onlangs had ik bv een gesprek met een vriend (/ ex date) die in het buitenland woont en die ik al even niet had gesproken, waarin we elkaar updateten over ons leven. Ik las zijn berichtje terwijl ik op cafe zat met vrienden, dus vond dat geen goed moment om uitgebreid te appen, want dat is gewoon asociaal. Stuurt die een uur later al " no???". Echt WTF gast, het is vrijdagavond 11 uur 's avonds, uiteraard ben ik nu iets anders aan het doen.

Weekje uit de groepsapp?

Omg ik ben zo. Vaak een week. Met terugbellen is het al helemaal erg. Ik had geappt ‘ik bel je snel terug!’ 3 weken later krijg ik een appje ‘Jij bent echt erg he’. Oepsie.
Schaam me er wel om. Het is ook zo vooral bij mensen die ik al weinig zie/spreek/ver weg wonen, dan zou je toch verwachten dat je juist meer probeert die band te behouden en sneller een bericht terug stuurt.

Wat ik me hierbij afvraag, blijft al die tijd die chat dan met het getalletje in jouw overzicht staan als je whatapp opent? Of klik je de chat wel open zodat het getalletje weggaat en zakt dan vervolgens die chat naar beneden omdat je andere mensen eerst appt?

Haha heb ik wel vaak over na zitten denken ja

Oh gruwelijk irritant dit.

Ik open en lees het wel. Vaak denk ik ‘oja ik ga hier als ik tijd voor heb/ zin in heb op reageren’ (als het echt zo’n vraag is van hoe staat je leven ervoor :p), en dan kom ik er na een paar dagen/week eens achter dat ik nog niet heb geantwoord.
Appjes als ‘hee heb je net ook tv programma x gezien’ en ik lees het meteen, beantwoord ik meestal wel direct :stuck_out_tongue:

@visual Echt naar. Dat is echt afknapper nr 1 op datingapps al, iemand die meteen zo zielig aanhankelijk gaat lopen doen. En dan iemand die je al vaker hebt gezien? Die moet zichzelf echt koest houden zeg. Stuk onzekerheid zit erachter denk ik.

Overigens ben ik lekker hypocriet want ik heb net een appje gestuurd en ik wil redelijk snel antwoord (gaat over een aankoop). Ik weet dat ik ook kan bellen, maar het komt waarschijnlijk niet goed uit, anders was de app wel gelezen en beantwoord ga ik vanuit. En bellen vind ik ongeduldig. Dus ik wacht maar gewoon af :’)

Ik gebruikte vaak ‘markeren als ongelezen’ of klikte de boel helemaal niet aan, zodat het idd niet naar onderen weg zou zakken.

ik open vaak groepsapps in de vliegtuig stand, zodat ik wel kan lezen wat er wordt gestuurd maar dan kan niemand zien dat ik het heb gelezen. heerlijk vind ik dat.

ok dit is echt een heel random whatsapp verhaal maar wilde het toch even delen, bedankt.

Hahah ik vind dat zo gek, die maniertjes die iedereen op whatsapp gebruikt. Ik ontvang het, lees het en indien mogelijk reageer ik zodra ik het lees. Dat kan een reactie zijn als: wo wat goed, ik stuur zometeen een iets uitgebreider antwoord want ben nu in de sportschool en anders is het gewoon een reactie als ik daar dan tijd voor heb :stuck_out_tongue_winking_eye:

Werkt dat? :anguished: Ik dacht dat wanneer je weer netwerk hebt het automatisch synchroniseerde en er alsnog blauwe vinkjes kwamen.

oh fuck even testen straks :joy:

edit: als je na het lezen in vliegtuigstand de app helemaal afsluit werkt het wel, zo lees ik.

Ik vind de kwaliteit van veel van die hippe, moderne merksneakers tegenwoordig enorm slecht. Ik ging naar de winkel om die Fila Disruptors eens te passen, omdat ik benieuwd was naar hoe ze liepen en stonden, maar toen ik ze van dichtbij bekeek leken ze wel van de markt te komen ofzo. En die kostten dan boven de €130! Ik heb dit de laatste tijd regelmatig en ik vind het zo jammer.

Zelfs bij Nike en Adidas vind ik dat de kwaliteit minder is dan vroeger. New Balance gebruikt ook andere, goedkoper uitziende materialen. Dat weet ik zeker, want ik was laatst met mijn oude suède 574’s naar de winkel gegaan en toen zeiden ze dat ze die materialen niet meer gebruikten.

/rant over, sorry het zit me hoog.