Interieurtopic #2 (Deel 1)

Haha ik vind de naam ook heel kut, maar de kleur echt super mooi! @Pinkbeliever

2 likes

Haha absurd hé? F&B heeft bij hun kleur namen een heel verhaaltje. Bij Dead Salmon staat t volgende:

A subtle shade whose name refers to the flat or ‘dead’ finish of an aged pink painted at Kedleston Hall in 1805, Dead Salmon has a magical quality to it as everyone sees it differently. Be it a strong mushroom steeped in history, or a warming buff neutral, this deep salmon pink creates the most subtle and serene of environments suitable as a backdrop in candlelit dining rooms.

Dat je het maar even weet :crazy_face:

1 like

Nog een uitdaging voor de echte out of the box-denker. :sweat_smile:

Hoe zouden jullie deze keuken een make-over geven, zonder dat er dus een nieuwe keuken in komt?

Van mij mag alles geverfd worden, kastjes, tegels, muren


(Ik vind dat RVS zo lelijk in combinatie met het wit. :joy: En dan schijnt het ook nog best duur degelijk spul te zijn allemaal. Dat mintgroen op de kozijnen vind ik ook vreselijk, haha.) Ik houd meer van het industriële, dus zwart, hout en donkere warme kleuren.

Leuningen zijn ook ral 9010. De trap ziet er ongeveer zo uit:

https://www.google.nl/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fnl.pinterest.com%2Fpin%2F622200504741657783%2F&psig=AOvVaw28ZLRNfwJA3U1FuWj_kj-s&ust=1589226868081000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCODAq8mJqukCFQAAAAAdAAAAABAE

Het is zeker een kwestie van smaak, maar misschien zijn hier nog wat goede ideeën. Steekwoorden zijn dus: neutraal maar niet te, passend bij ral9010 en tijdloos

Lijkt echt zo’n gaarkeuken van een tehuis
Ehmmm Kastjes de kleur van deur verven (die soort kaki kleur) en de kozijnen zwart met zwarte jaloezien en dan de groepjes vervangen voor hout of zwarte greepjes

En die bar eruit slopen

5 likes

Die tegels geven het wel een heel steriel gevoel. Nieuwe tegelvloer en andere tegels op de muur zou al flink helpen denk ik. En misschien andere grepen op de kastjes?

5 likes

@Pinkbeliever Haha ja steriel is sowieso de middle name van de huidige bewoners.

Ik vind het ook echt super moeilijk, omdat ik bijna alles lelijk vindt, haha, het witte, het RVS, de kleur deur en kozijnen, de tegelvloer, die bar met die lelijke stoelen. Dan is het moeilijk visualiseren naar iets wat je wel mooi vindt.

Voor het geval jullie mijn gordijnissue nog weten
 Ik heb uiteindelijk deze cheap optie gekozen in de categorie: natuurlijk, goedkoop en simpel qua montage.

12 likes

Ja die tegels zijn zeker niet fraai. Zou er bijna zeil overheen leggen om de boel wat op te warmen.
Ik kan denk ik inschatten wat voor mensen daar hebben gewoond haha

Ik denk dat de vrouw er zo uitzag

image

9 likes

Oh wij hebben die ook maar je kan er echt heel erg doorheen kijken als het binnen licht is en buiten donker. Vind ze wel heel leuk!!

1 like

Shit kan ik nou nog niet naakt door huis rennen :sob:

Bij jou lijken het wel dikkere houtjes!! Ff testen een keertje

1 like

Wandtegels eruit bikken. Ander keukenblad. Andere greepjes. Desnoods ander vloer.

Je hebt ook folies om op de kastjes te plakken. En desnoods andere deurtjes


1 like

OMG als ze haar witte haren zou verven dan Ă­s ze gewoon de vrouw op die foto. :joy:

2 likes

Misschien tegelstickers?

https://www.amazon.nl/FoLIESEN-tegelstickers-10x10-tegelsticker-plaktegels/dp/B07JRCKTCX/ref=asc_df_B07JRCKTCX/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430566062860&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=17624348858623133142&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010526&hvtargid=pla-712203298235&psc=1

Ook te vinden op Wish, Ali

1 like

Quiet clearing van Histor? Dat heb ik in mijn hal:

55 likes

Haha ik vind eigenlijk alleen oven + afzuiger + fornuis aardig :rofl: Je zou de tegels op de achterwand (ik vind die tegels altijd zo’n woningbouwlook geven) zwart kunnen maken, dat scheelt al een hoop en breekt het wit een beetje, maar mooist is eruit breken en strak stucen denk ik. Maar met een andere vloer en andere handgreepjes kom je misschien ook al een eind. Misschien kunnen ook die bovenste keukenkastjes weg ? Die lijken er ook niet helemaal bij te passen

2 likes

Ohh dit is echt een topidee! Mijn badkamer is standaard sociale woningbouw, dus alles wit betegeld. Nooit gedacht dat ik er iets mooiers van zou kunnen maken.

En ik twijfel ook over dat douchemandje aan de douche stang, omdat die zuignappen bij mij ook nooit blijven hangen, maar ben bang dat de stang dan naar beneden komt


1 like

Ja en dan een man met een kaal hoofd en wit haar aan de randjes en een blauw overhemd met korte mouwen

Ik heb hetzelfde! Staat nu bij twee bestellingen ‘beschikbaar binnen 2 weken’ :thinking: ga ook wel even de klantenservice contacten dus