Kattentopic #3

Ik heb inmiddels de dierenarts gebeld en ga morgen proberen om haar plas op te vangen en het te laten onderzoeken. Ik denk dat het stress is, maar liever alles medisch uitsluiten!

1 like

Wat heb je mooie nagels! (En een knappe kat natuurlijk)

1 like

Mijn kat wilde gisterochrend niet naar binnen, dus mocht de hele dag buiten blijven! Ze moest natuurlijk wel even kijken hoe ik naar werk fieste, terwijl zij de hele dag kon chillen :stuck_out_tongue:

11 likes

Ik moest echt even zoeken voor ik dr zag haha

3 likes

Ik heb de Hop In van Savic en ben er heel tevreden over! Ik heb ook nog een gewone met een ingang voorin, maar die wordt sinds de komst van deze niet meer gebruikt. Het schoonmaken vind ik wel verschrikkelijk. Met de andere kon dat gewoon in de wasbak, maar deze moet ik in bad schoonmaken omdat ie zo hoog is haha

2 likes

Heeft iemand tips voor hypoallergene brokken die niet tering duur zijn? Eén van mijn katten zit al maanden aan de diarree, waarbij er van alles is onderzocht en er ook een antibioticakuur is gegeven (ze heeft geen wormen, bacterie of iets dergelijks) en ik moet nu van de dierenarts hypoallergeen voer in de vorm van brokken geven. Prima, maar de andere kat die een enorme eter van 7 kg is, moet dat dan ook eten, omdat ze elkaars voer altijd opvreten. Daardoor is zo’n zak zo op en zo goedkoop is het allemaal niet :clown_face:

1 like

Oei, balen is dat hè?

Wij hebben een nierpatiënt. Viel de eerste paar keer flauw bij het afrekenen, maar alles voor mijn baby(s). Uiteindelijk is Zooplus naar mijn idee het goedkoopst wat medisch voer betreft. Hebben veel verschillende soorten, merken en prijsklassen. Persoonlijk vind ik het wel een onhandige site? Ik heb echt uren zitten zoeken en vergelijken. Een aanrader qua “betaalbaar” merk is: Kattovit.

Sterkte met de zoektocht. Hopelijk gaat het snel beter!

1 like

Ja, super balen, want ik vind het vooral ook zo zielig voor mijn kattenbaby :pleading_face: Elke dag diarree (in het begin zelfs meerdere keren op een dag) lijkt me zo kut om te hebben, of je nou mens of dier bent.

En ik herken het flauwvallen wel. Ik ben sowieso altijd wel van het goede voer geweest en daar betaal je vaak ook voor, dus het is niet alsof ik van supermarktvoer naar heel duur voer ga ineens, gelukkig! Maar ik vind 40 euro voor 2 kg voer gewoon echt van de zotte.

Zooplus ken ik inderdaad en bedankt voor de tip! Ben meteen even gaan kijken en dit is al zoveel betaalbaarder qua prijs per kg in vergelijking met bijvoorbeeld Royal Canin (wat de dierenarts aanraadde), dus thanks daarvoor! Jij ook heel veel succes met jouw nierpatiëntje, ik weet nu hoe vervelend het voor zowel de kat als voor jezelf is als ze iets hebben waar ze/je niets aan kunt doen.

1 like

Zijn je katten gechipt? Er zijn ook voerbakken die alleen open gaan als een bepaalde chip wordt gelezen, dan zou je kater niet op speciaalvoer hoeven

1 like

Ze zijn inderdaad allebei gechipt! Ga ik eens naar kijken, zeker een optie, maar ik zit qua budget gewoon echt heel erg krap op dit moment. Overigens fun fact: de 7 kg zware kat is een enorme (wat niemand had verwacht) huis-tuin-en-keukenpoes, haha!

Zonaanbidder

37 likes

Speciaalvoer is inderdaad zo duur :frowning: Hier een diabeet met speciaal voer en dat is ook echt prijzig.

En mijn kattenbaby’s gaan morgen naar een pension en mijn hart breekt gewoon nu al. :cry: Ik wil ze daar niet achterlaten.

Ik vind dit ook altijd heel erg moeilijk met vakantie. En nu helemaal met thuiswerken, ben sinds corona nauwelijks meer op kantoor. Maar toen we terug kwamen van vakantie vorig jaar (11 dagen) merkte ik eigenlijk niks aan de katten. Ze kwamen even kijken toen we aankwamen en dat was het wel. Nu blijft onze oppas altijd wel even, gaat echt op de bank zitten om te knuffelen dus dat scheelt.
Komt er bij jou iemand echt alleen om voer/water te geven of kan je diegene vragen om toch ook even te blijven om ze wat aandacht te geven? Ik hou mezelf voor dat katten een ander besef van tijd hebben, maar misschien hou ik mezelf daarmee ook voor de gek.

Ik vind op vakantie gaan leuk maar sinds de katten er zijn is het echt een stuk moeilijker geworden moet ik zeggen. Dag van te voren ben ik echt in staat alles af te zeggen. Dus het scheelt om te lezen dat ik daarin niet de enige ben.

Ik had een kattenoppas die een week in mijn huis zou zijn geregeld. Mn katten vonden het helemaal niks en hebben de bank gekraakt (hadden ze al stukgemaakt) dus als zij in huis was zaten zij in de bank.
De volgende vakantie laat ik dus iemand 1x oer dag langskomen voor voer en water, en als ze zich durven te laten zien voor een spelletje.

Ik had hier dus echt niet zo over nagedacht, dat op vakantie gaan zoveel moeilijker zou worden. Wel over een oppas enzo maar niet dat ik de katten zo moeilijk alleen zou kunnen laten. Maar het gaat vast goed komen!

1 like

Heb haar urine laten onderzoeken en dat arme ding heeft dus blaasontsteking én blaasgruis. Zo zielig. Voel me zo schuldig dat ik haar nog zolang ermee heb door laten lopen omdat ik dscht dat het stress was…

Naja nu pijnstilling + ontstekingsremmer en speciaal voer. Heeft ze net al van gegeten :heart:

6 likes

Ah ja dat is sneu maar aan de andere kant is ze van de blaasontsteking wel sneller af dan van stress denk ik. En blaasgruis is met het goede voer ook wel doen dacht ik. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!!

2 likes

Ik wil echt jouw werk

5 likes

Ik heb hetzelfde, ga volgende week op vakantie maar ik vind het zo lastig mijn baby’s achter te laten :pleading_face:

2 likes

Wat lief! Bijna de kitten-versie van mijn oma :smiling_face_with_three_hearts:

36 likes