Klagen over het OV

Ja muf, warm, weeig, verschraald bier en opgedroogd zweet

Als je je reis plant zie je het gewoon.

Als je Leiden centraal naar Den Haag mariahoeve doet dan staan de ns bussen erin. Als je van Leiden centraal naar Den Haag centraal wil raden ze aan via Gouda te reizen. Ik zie nu pas dat jij een reis plant voor over een paar dagen, ik denk dat de planning voor dan nog niet bekend is! Ik keek voor nu.

1 like

Van wat ik zie is t best druk bij de bussen helaas. Als je iets langer onderweg zijn niet erg vindt, kan je eventueel ook de bus naar Zoetermeer nemen en dan de randstadrail naar Den Haag.

Vanaf morgen rijden er weer treinen :wink:

Nouuu vanaf dinsdag. Als ze dat redden qua herstelwerkzaamheden.

1 like

Oh gisteren kon ik nog allemaal treinen voor morgen en ook zondag (Marathon Rotterdam) in de app zien :thinking: Zonder meldingen zeg maar. Ze hebben valse hoop gegeven dan. :joy:

1 like

Echt elke dinsdag en woensdag sta ik met de bus in de file, mis ik de overstap en moet ik een half uur wachten op de allerlaatste bus. Gister was ik op tijd en toen kwam de eerstvolgende gewoon niet :smiling_face_with_tear: Elke keer dezelfde ellende

Soms mis ik het mondkapje in de trein, zoveel mensen die iedereen laten meegenieten van hun verkoudheid.

3 likes

Twee ergenissen vandaag. Dat bij de heenreis de overstap maar 4 minuten kostte en de terugreis 40 minuten. De andere is dat ik op zo’n suffe locatie moet overstappen zonder bankjes. Gelukkig is het mooi weer en valt het mee hoe hard het waait. Anders is dat toch niks wie verzint zoiets.

Vorige week reed mijn trein niet en moest ik met de bus waardoor we de overstap misten, nu rijdt de trein gewoon niet om onduidelijke redenen en heb ik wéér de overstap gemist

1 like

Het is weer vakantie en word al weer helemaal ziek van alle treinn00bs. Mensen niet uit laten stappen, stilstaan onderaan de roltrap, denken dat je met een volle beker koffie op het balkon kunt gaan staan zonder vast te houden. Letterlijk alles onder de koffie. Zat gelukkig in de hoek.

9 likes

Ligt het aan mij of zijn de treinen de laatste tijd ontzettend vies? De bekleding helemaal zwart van de vlekken, de vloeren plakken, zelfs de “muren” zijn besmeerd. Oh en de trein waar ik nu in zit stinkt naar poep. Voel me echt goor nu :face_exhaling:

3 likes

ja ik dacht dat de treinen al sinds covid niet meer schoongemaakt worden ivm personeelstekort

1 like

Waarom heb ik altijd gedoe met de ns. Ik reis max drie keer per week en het rijdt nooit normaal.

1 like

Ik zit in zo’n trein die in iedere coupe zo’n loungebank heeft. En daar ligt languit een man op z’n krantje te lezen, schoenen en alles uit. Zieeeeke stinkpoten heeft ie :face_vomiting: geeft ook geen moer om mensen die nu niet kunnen zitten

Ik snap de indeling van die nieuwe treinen sowieso niet :joy:

2 likes

Haha nee echt vet irritant. Ik wil werken in de trein maar er zijn alleen nog in de stilte/rust coupes tafels. En je kan kennelijk de rugleuning van de stoelen omhoog zetten, toen degene voor me dat deed ging mijn laptop er bijna aan.

Oh ja, en er is alleen nog maar USB aansluiting om op te laden. Ook heeeeeel handig voor je laptop, not.

Normale usb of usb-c? Want dat eerste zou echt dom zijn.

Volgens mij USB A maar vind dat niet heel gek want USB C wordt pas net de standaard. Heb niet heel goed gekeken want ik wilde een stopcontact.

Sowieso is een openbaar USB oplaadpunt dom want dat is theoretisch gevoelig voor juice hacking. Gebeurt in de praktijk nog niet echt maar die kans zit er natuurlijk dik in als opladen via een USB punt steeds meer de norm wordt.

1 like