Oooooo zo lief dit!!!
Mijn vriend en ik hebben besloten om een nieuw konijntje te nemen zodat ons andere konijn niet meer alleen zit. Volgende week mogen we hem al meenemen
Ligt er aan hoe lang ze al niets meer heeft gegeten! Maar het beste is toch even bellen denk ik
Hopelijk eet ze snel weer iets!
Op een gratis marktplaats vragen of van die weggeefhoeken voor een groter kooi? (Tenzij ruimte juist een issue is)
Dan zou ik gewoon die paar weken in een kleinere kooi kiezen. Vergelijk het met iemand die alvast een zwartkat in huis neemt die is komen aanlopen terwijl je nog wacht totdat je geschiktere woning wordt opgeleverd
Dus gewoon hamsteren en een extra hammie inslaan.
Neeeeeeeee slangenvoer is sowieso zieliger, de kleinere kooi overleven ze wel joh!
Ons apartement is echt langzamerhand in een konijnenjungle aan het veranderen. We hebben nu ook een puppyren aangeschaft zodat het nieuwe konijntje ook een eigen plek heeft om rond te rennen. Inmiddels woont hij al twee weken bij ons, maar we kunnen ze pas koppelen als hij ook gecastreerd wordt (dat doen ze hier alleen vanaf 6 maanden). Voor de rest lijkt Hazel super blij met haar nieuwe vriendje. Ze heeft hem wel een keer gebeten toen hij haar maar bleef humpen, maar de wond heelt gelukkig goed.
We hebben het nieuwe konijntje Wolf genoemd en hij is super tam!
Puppyren
We hebben zojuist ons konijntje (Hazel) naar het dierenziekenhuis gebracht, het leek erop dat ze verstopt zit. Vannacht blijft ze daar en gaan ze het proberen op te lossen met medicatie.
Update: Zojuist te horen gekregen dat de medicatie werkt en ze erop vooruit gaat. We mogen haar morgen waarschijnlijk weer mee naar huis nemen
Een tijdje geleden had ik het vermoeden dat mijn konijn daar ook last van had. Ik heb toen Beaphar Anti Parasiet gebruikt en na een paar weken waren de kalende plekken verdwenen en zag de vacht er daar weer mooi en vol uit.
Oh nee, hopelijk knapt ze op en gaat ze snel weer wat eten!
Ons konijntje is net thuis en ze eet gelukkig weer, ze heeft sinds vanmorgen geen pijnstilling meer gehad. Ze is wel nog wat sloom tegenover normaal, maar hopelijk snel weer de oude.
Hoe gaat het met je konijn inmiddels?
Ah, wat vervelend. Ik ben echt zo ontzettend blij met de dierenarts waar we nu altijd naartoe gaan. Ons konijn is daar vannacht gebleven en wordt dan ook continu in de gaten gehouden (we wonen in het buitenland).
Kan je eventueel vanavond nog bij de dierenarts terecht als het niet verbeterd?
Ja, dat is altijd zo lastig inschatten. Heb je haar pijnstillers gegeven? Die zouden inmiddels hun werk wel gedaan moeten hebben toch?
Zou persoonlijk starten met dwangvoeren, dan weet je zeker dat ie wat binnenkrijgt. Eventueel vannacht nog een paar keer herhalen en kijken hoe het morgenochtend gaat. Met dit soort dingen moet je echt niet te lang wachten.
Hoeveel groente/fruit krijgen jullie konijnen per dag?
Bij ons niet dagelijks. Af en toe krijgen ze een blaadje sla, verse kruiden of wortels. Voornamelijk als ik wat over hou tijdens het koken.
& @Nori bedankt allebei!! Mijn konijn krijgt elke dag wel een handje verse spinazie, of stukjes broccoli, en ook nog een partje appel en een schijfje banaan En soms ook nog een takje peterselie/munt etc. Maar hij heeft de laatste tijd van die “plak”drollen dus ik ben bang dat ik iets te veel geef misschien… Hij vindt alles zo lekker, hij komt continu bij me zitten als ik aan het koken ben haha dus dan geef ik hem automatisch iets. Moet ik hem maar geen fruit meer geven, of heel soms ipv elke dag? En spinazie en kruiden wel gewoon houden? Ik heb op internet gezocht maar lees echt overal andere dingen. Wel dat het dan goed is om extra hooi te geven, dus denk dat ik stop met fruit, wel groente als ‘snack’, en dan minder voer en meer hooi.
Oh serieus!!! … Heel erg bedankt voor je hulp! Ook stoppen met de spinazie dus… Wat erg, ik dacht dit allemaal wel kon… Voel me echt schuldig nu, wat slecht
Hij eet niet veel hooi, hij eet vooral voer en dus al die ‘snacks’. Helaas voor hem gaat dat nu dus veranderen, dat wordt nog wat, hij gaat echt stampen of als een gek rondrennen of zijn bakje omgooien als hij honger heeft haha, maar dan ga ik ipv wat hij nu krijgt gewoon andijvie/witlof/boerenkool/bleekselderij geven! Dankje
Dus; Veel hooi, max. 2 eetlepels voer per dag, geen spinazie/fruit meer.