Knaagdieren en konijnen

Zo toe maar haha. Wel gezellig!

1 like

Ah zo herkenbaar hoor!

1 like

Om de 3-4 weken en tussendoor verschoon ik wel het zand in haar zandbadje en het deel waar ze slaapt.

Mijn konijn heeft heel snel diarree. Nu is het weer zo ver, alles onder en het stinkt een uur in de wind in huis.

Ja ik geef ook SS, daar ging het uiteindelijk goed op zonder extra’s er bij zoals groenvoer. maar SS heeft hun brok aangepast. sindsdien is het weer feest.

Mijn konijn loopt los in de woonkamer als ik daar aanwezig ben. Probleem is alleen dat hij overal maar dan overal aan knaagt. Van kleding en kussens tot aan plastic en aan meubels. Ik probeer het hem af te leren door hem nat te spuiten met een plantenspuit. Dit werkt heel even maar daarna vindt hij weer iets anders om aan te knagen. Hebben jullie misschien tips voor mij?

poeh altijd lastig. hier ook een grote sloper. het enige wat hier en beetje helpt is uitdaging geven en iets anders aanbieden. Kartonnen dozen, wc rolletjes. en qua uitdaging eten verstoppen en misschien clickertraining? (daar is die van mij te dom voor).

1 like

Dit doet mijn konijn helaas ook. Ze heeft wel een grote ren om haar hok heen, met alleen spullen er in waar ze wel aan mag knagen. Helaas komt ze wel minder vaak buiten haar ren dan ik zou willen. Ik moet dan namelijk echt constant opletten. Ben dus ook benieuwd naar tips!

Is je konijn alleen? Anders zou je een konijn voor hem erbij kunnen halen. Zorgt voor minder verveling.

1 like

Hij is alleen. Ik woon helaas in een klein appartement en heb dus echt niet plek voor een hele grote kooi. Maar ik probeer hem daarom ook zoveel mogelijk rond te laten lopen en aandacht te geven. Wolfie is pas 2 maanden oud dus misschien kan ik het hem hopelijk nog afleren haha. Ik wacht nog op de ultieme tip😂

1 like

Dit is de kleine boef.

23 likes

Wat een schatje :heart_eyes:Vooral heel veel geduld hebben en steeds laten merken dat het niet mag. Al hoort knagen natuurlijk wel bij konijnen. Misschien helpt een houten konijnenhuis waar hij aan kan knagen of wilgentakjes.

1 like

Wat een schatje!! :heart_eyes:
Mijn konijn heeft 3 ballen in de kooi met belletjes erin. Die krijgen af en toe een gooi in de kooi :sweat_smile: Verder staat de kooi altijd open als ik thuis ben maar ze komt er nooit uit. :no_mouth: Terwijl ze heus weet dat ze eruit mag, want als ik dr op de bank heb gehad en dr daarna op de grond zet hupst ze wel even door het huis en weet ze ook de kooi weer terug te vinden.

1 like

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar jullie konijn/knaagdier :blush:

Wat een schatje!

1 like

Mijn cavia Yuna is heel erg ziek. Gister hoorde ik van de dierenarts dat ze blaaskanker heeft. Ze heeft nu een pijnstiller. Als die goed aanslaat mag ze daar nog even mee blijven, zolang ze nog vrolijk is. Maar als die niet aanslaat is het eerdaags over.
Vandaag lijkt ze zich wel goed te voelen. Ze eet veel en bedelt al de hele dag. Ze is eigenlijk steeds bezig. Daar ben ik blij mee. Hopelijk blijft ze zich gewoon goed voelen tot ze haar ogen sluit. Wat, gezien haar lage gewicht, niet lang meer zal duren.
Intussen ben ik vandaag met de zeer moeilijke klus begonnen om rond te kijken. Want ik heb heel sterk het vermoeden dat als zij er niet meer is, mijn andere meisje gaat stoppen met eten. Ze zal niet de eerste zijn die dat doet. Dus moet er dan zo snel mogelijk een nieuw caafje bij komen. Ik zoek nog niets uit, dat kan ook niet want voor het zelfde geld leeft mijn Yuna nog een week of 6, maar ik kijk naar waar caviaopvangen en fokkers zitten in de buurt en of die een en ander hebben zitten.

01%20(283)

Wat sneu! Hopelijk kan ze nog even een tijdje op een fijne manier door met de pijnstillers.
In welke regio woon je? Ik ken wel een aantal leuke/goed opvangen.

1 like

Wat een lieverd! Veel sterkte :heart: :heart:

Sterkte!


Dit is mijn monster.
Genaamd Gucci.
Teddy widder van alweer 10.5 jaar oud, behoorlijk bejaard!
Houd van groenvoer, knuffels en loopt zo een 90% los in huis (hangt van mijn dienst af)
Verder heb ik haar al vanaf mini pluizebol

10 likes