Knaagdieren en konijnen

Had in het verkeerde topic geplaatst dus hier nog een keer

De dierenarts was vermoeiend zo te zien.

@Superkonijn ja ze laten het dekentje gewoon liggen.
Mijn vorige konijnen niet die gooide met alles wat hun in de weg stond. Deze komen uit de opvang en zijn echt heel goed opgevoed :ok_hand: plassen en poepen in hun bakje,bijten niks kapot. Heb er echt geluk mee.

Ben 2 jaar geleden tijdelijk bij mijn ouders gaan wonen met de konijnen. En toen ik ging samenwonen heb ik ze daar gelaten in overleg met mijn ouders. Ze hebben daar een hele grote overkapping en gras waar ze de hele dag kunnen rennen en dat kan ik ze helaas niet bieden. Voel me er soms schuldig over maar voor de beestjes is het beter

15 likes

Haha de dingen waar ze niet aan mogen bijten is natuurlijk veel leuker. Mijn vorige konijnen zaten binnen en heel de woonkamer hebben ze toen verbouwd. Er zat geen behang meer op de muur onderaan en hetzelfde als bij jou met de plinten :joy: het is dat konijnen zo schattig kunnen zijn…

1 like

Nieuw stukje kasteel erbij voor die dikkies.

9 likes

Haha, ze ziet er altijd wat ontploft uit. Maar ze wordt geregeld geplukt en gekamd.

Ze krijgen lijnzaad als traktatie voor de darmpjes en soms een cranberry. Verder eten ze zich scheel aan hooi.

Ze durven beiden niet te springen. Alleen wat binkies hier en daar. En de vloer is lava vinden ze.

Verder is Vlek een happy 11 jarige tandloze opa.
Snowy is een voorzichtige dame die mij niet zo leuk vind, maar houdt van mijn vriend.

1 like

Ze rent boos weg voor mij.
Stampend en al.
Zelfs als ik snoepjes kom brengen.

Die dikke is helemaal erg.
Ze krijgen altijd wat lekkers na het nagel knippen of borstelen.
Zij pakt het dan heel pissig aan, loopt weg, en spuugt hem weer uit.
Die kleine ziet dan natuurlijk zijn kans schoon en heeft een extra snoepje.
Maar die dikke heeft echt een karakter joh. Haar bijnaam is ook mopperkut hier in huis. Met der side eye.

6 likes

Ze is zo grappig.
Ze zijn beide gecastreerd.
Snowy komt, net als Vlek, uit het asiel.
Ze schijnt verwaarloosd te zijn, ik vermoed dat ze daarom minder sociaal is.
Zolang ze vrolijk is en goed eet, en met haar mannetje optrekt vind ik het goed.
Ze doet dead bunny flops, binkies en zoomies, dus dat zit wel snor.

Ze redt zich gelukkig met een borstel beurt.
Soms knip ik wel klitten rondom haar oortjes weg. Dan is ze zelf heel ijverig geweest met wassen, samen met haar vriendje.
Ja we gaan vandaag ook weer lekker buiten spelen!

Mn Pommie had een nachtmerrie(denk ik) dus ik ren er zo als gebruikelijk naartoe en ze was wel wakker. Dus ik pak dr op een aai dr en ze deed weer half dr oogjes dicht en ik vond t opeens zo zielig dat ze misschien een nachtmerrie had :sob:

Verder gaat t goed met me hoor :joy: Ze wordt iets rustiger nu heb ik t idee. Als ik r pak kan ik dr vaak wel een paar minuutjes aaien voordat ze oo ontdekkingstocht gaat. En de eerste keer vond ik t eng, want zo rustig, maar ze doet t nog sindsdien dus t zal wel goed zijn.

2 likes

Ik wilde vandaag Pom roepen omdat ik dat altijd doe als ik naar bed ga. Maar ze hoorde me al praten en kwam dr huisje enthousiast uitgerend en t was te schattig voor woorden. En ik wilde t gewoon even kwijt. Ze luistert sowieso vet goed. En soms is t een kreng en wil ze niet op mn hand komen.

Hier zat ze laatst tien minuten stil bij me. Dacht einde Pom maar ze doet t gewoon nog :joy:

12 likes

Wat een mooierds!

2 likes

Aaah wat een schatjes!! En wat een oren.

haha, en toch hou je van ze!

Ik lees hier nu mee omdat we misschien bij ons nieuwe huis konijnen willen :smiling_face_with_three_hearts:

oh wat erg!
En wat goed dat je ze uiteindelijk allemaal hebt gevangen. Gelukkig maar, maar ik zou alsnog echt van slag zijn :sweat_smile:

Te laat, het zaadje is geplant door alle schattige foto’s hier (behalve die doorgefokte die jij laatst plaatste, die vond ik eng)

Heb de scape van Ginny weer veranderd :smiling_face_with_three_hearts: lijkt wel veel rommeliger dan hij is haha

5 likes

Vandaag hebben we heel onverwacht onze lieve Dexter in moeten laten slapen… :cry:
Toen ik vanochtend opstond zag ik al gelijk dat er iets mis was met hem. Hij was heel rustig, at niet dus gelijk dierenarts gebeld. Eenmaal daar was hij al zo verzwakt… Ze hebben hem daar gehouden en hem geprobeerd te voeren en aan te sterken maar het heeft helaas niet mogen baten… En wat nou de oorzaak is? Geen idee… Men, wat een verdriet doet dit zeg. Vooral zo onverwacht.

Ze zaten natuurlijk met z’n tweetjes en nu is er dus nog maar eentje over… Izzy is echt geen mensenkonijn en was dol op Dexter. Het lijkt ons dus het beste om zo snel mogelijk een nieuw maatje voor haar te zoeken. Ondanks dat het voor ons echt voelt alsof we Dexter vervangen alsof het niks is. Nu vroeg me af of iemand hier een opvang kent waarbij ze aan koppelvakanties doen? Zo hebben we Dexter en Izzy ook gematcht maar deze zit op een uur rijden dus als het dichterbij zou kunnen zou dat fijn zijn. Woon zelf in Nijmegen, dus mocht iemand een aanrader hebben in Gelderland/Noord Limburg/het oosten van Brabant, dan hoor ik het graag! :blush:

3 likes

Daar komt Izzy inderdaad vandaan. Helaas een uur enkele reis rijden. Maar wel een ontzettend fijne plek dus die zit toch nog wel in de overweging!

1 like

Absoluut! We hebben Dexter daar toen laten koppelen. Hij is bij ons gekomen vanuit een ander gezin. Die dachten dat Dexter een vrouwtje was en het andere konijn een mannetje. Bleken dus 2 mannetjes te zijn dus hebben elkaar de tent uit gevochten. Uiteindelijk Dexter dus laten koppelen bij Lonneke, ik denk wel 8 tot 10 konijnen geprobeerd waar Dexter allemaal niks van moest hebben, hij was zo getraumatiseerd dat hij gewoon niet wist hoe hij om moest gaan met andere konijntjes. Totdat hij Izzy tegenkwam, dat was liefde op het eerste gezicht. Lonneke nog steeds zo dankbaar voor alle moeite en tijd die ze daarin heeft gestopt!

1 like