Korea topic

Hoi!
Ik ga in juli voor 2 weken naar Zuid-Korea. Ik vlieg van en naar Seoul, maar verder weet ik nog niet wat ik wil doen. Tips zijn dus meer dan welkom! Ik ben trouwens met een vriendin, mocht dat uitmaken.

We denken er wel over om via Busan naar Jeju Island te gaan, en we willen ook graag naar Seoraksan National Park. Verder weten we nog niks.

edit: oh ik zie nu dat ik geen ‘Zuid-’ in de titel heb gezet maar neem aan dat dat wel voor zich spreekt.

2 likes

Er zijn zoveel leuke plekken in Korea! Zeker aanraders zijn ook Jeonju en Gyeongju. Die laten een hele andere kant van Korea zien. Jeonju is zeer toeristisch aangelegd met een traditioneel nagemaakt Hanok village en je kan daar gerust een Hanbok dragen en geweldige fotoshoots houden (iedereen draagt er daar ook een). Het eten is geweldig en heel veel leuke Hanok hostels om te overnachten (aanrader!). Vanuit Jeonju reis je ook vrij makkelijk door naar Busan (moet je heen voor geweldige vismarkt en sfeer) en vanuit daar vlieg je naar Jeju (of met boot maar dan moet je niet zeeziek worden zoals ik want hier heb ik nog nachtmerries van xD). Vanwege tijdoverweging zou ik Seoraksan laten gaan. Het is een heel mooi park, maar kost vrij veel tijd om heen te gaan vanuit Seoul en moet je dus wel ook een overnachting bij in plannen. In Seoul zelf zijn ook hele mooie hiking routes en ik zou ervoor kiezen een berg te beklimmen die wat dichterbij je locatie in Seoul is. Jeju is echt een heel rustgevend natuur gebied met mooie stranden maar in zomertijd wel file lopen de krater van de vulkaan op etc. Ook moet je goed rekening houden met openbaar vervoer want dat rijdt niet altijd zoals aangeven in rural areas en dat maakt het rond komen op Jeju soms wat lastig. Zelf vind ik de zuid kant van Jeju island het mooist, maar als je geen auto huurt zou ik aan de noordzijde van het eiland een hostel huren (beide gedaan en beide duurt het ongeveer even lang om naar de main attracties te komen alleen iets andere sfeer (Noordzij meer stad en dus bus, zuidzij veel luxe vakantie villas). Tevens raad ik daar ook aan een stukje van de wandelroute langs de kust te doen want het uitzicht vanuit daar is geweldig! Er zit ook een klein eilandje naast Jeju wat vaak word aangeraden, maar vond die zelf niet de moeite waard om tijd in te steken.

1 like

Ga dit topic even volgen, want ik wil volgend jaar juli/augustus ook naar Zuid-Korea!

1 like

Doen! Het is echt zo leuk en tot een paar jaar geleden gingen zo weinig mensen uit Nederland erheen op vakantie terwijl het daar echt uitermate voor geschikt is. Mocht er eventueel nog schuifruimte en -mogelijkheid zijn in je data: april is geweldig voor cherryblossom en mid-/eind september voor de mooie herfst bladeren.

2 likes

Helaas heb ik alleen een paar weken vrij in juli en augustus :frowning: Heb je nog een tip qua reisduur? Wijzelf denken aan ongeveer 3 weken om het hele land te zien, is dat haalbaar?

Bij elk land is het altijd een beetje keuzes maken natuurlijk. Echt de hoofdpunten of steden die je graag wilt zien krijg je in die tijd zeker gedaan. Zelf was ik de eerste keer er twee weken en heb toen heel veel gezien in korte tijd exclusief Seoul (daar verbleef ik na de vakantie voor school nog een maand). Maar daarbij wel een groot deel van het midden, noorden en vooral noordoosten gemist. Daar zijn leuke steden en mooie dingen om te bezoeken maar die vond ik niet goed aansluiten met de hoge snelheidstreinen en kostte teveel tijd om met de bus al die plekken te bezoeken in korte tijd. Dus dat is iets om rekening mee te houden. PS. Ik gebruikte de trein veel om te reizen want het gaat snel, cheap en goede service. Je bent echt zo vanuit Seoul bij zuidelijke steden en als je geluk hebt nog mooi uitzicht ook (de trein maatschappij sluit regelmatig de schermen voor de ramen vanwege felle zon of avondtijden en dan zie je niets :P)

Dank voor je antwoord! Ik denk inderdaad dat wij ook vooral voor de hoofdpunten zullen gaan en dat we echte binnenland minder zullen meemaken, maar dat neem ik maar voor lief haha

Hoe was het? Wat heb je uiteindelijk allemaal gedaan? Hoelang ging je?