Lekkere en/of gezonde snacks

Drop je recepten en tips voor lekkere (heel belangrijk!) en gezonde snacks hiero!

Van een snee zuurdesembrood met een tomaat erop word ik instant suïcidaal, er moeten toch ook lekkere dingen bestaan? Er zijn hier vast keukenprinsessen die tips hebben.

1 like

Sowieso fruit. En tomaat/komkommer/wortel/paprika dippen in hummus of tzatziki. Of met huttenkäse.

Je kunt ook zelf bananenbrood maken, dat vult ook goed. Ik vind dadelballetjes ook altijd lekker en makkelijk te maken (https://www.puursuzanne.nl/recepten/dadelballetjes)

1 like

Iraanse dadels. Zo lekker. Dus niet die dadels uit de supermarkt, maar vaak kun je ze kopen bij toko’s of de gezondheidswinkel. Maar bij de toko zijn ze heel veel goedkoper.

1 like

Ze zijn wat kleiner dan medjoul dadels, maar volgens mij lijken ze wel heel erg op elkaar! Ze worden vaak in dit soort doosjes verkocht:

Rare tip maar thuis eet ik vaak bevroren fruit als snack. Bevroren aardbeien of druiven (ALLERLEKKERST, net ijsjes) of bosbessen of frambozen. Smaakt als een ijsje en je doet er best lang. Ik waardeer druiven bevroren meer dan dat ik ze achteloos opeet.

2 likes

Brownie bites.

Nodig :
Cashew noten
Dadels
Cacao poeder.

Dit alles bij elkaar in je roze lidl blender dingetjw gooien. En er dan balletjes van draaien. Eventueel nog door de kokos rollen.

2 likes

pure chocolade
frambozen
noten
hartige cakejes…
_maak een mix van soepgroenten, ei, havermout, beetje kokosolie, zout en curry kruiden (oid) in de blender. genoeg ei zodat het een lobbige substantie word. die dit in muffinvormpjes en bak op 180C totdat ze goudbruin zijn. _

Die druiven? Wanneer ze 1 minuutje uit de vriezer zijn hebben ze de structuur van waterijsjes!

Magere yoghurt met een beetje muesli of fruit
Worteltjes en paprika met een dipsausje op basis van yoghurt
Rijstwafels met slankie smeerkaas
Snack a jack
Alle soorten fruit
Cherry/snoeptomaatjes
Geen snack maar van de karvan cevitam heb je ice tea siroop met 0 calorieën, drink ik de hele dag door en kan je ook ijsjes van maken
Komkommer en tomaat met peper en zout
Gekookt eitje of een omelet met kruiden

1 like

Ipv chippies geroosterde kikkererwten uit de oven.
Beetje olijfolie mengen met kruiden als kaneel, masala, komijn, knoflook en zout en daar een uitgelekt blikje kikkererwten bij. Even omroeren en dan verspreiden over een bakpapiertje.
20 minuutjes in de oven en af en toe even omhusselen.

2 likes

Ik hou ervan om een ‘gezond’ borrelplankje te maken. Bv met: olijven (met ansjovis omg), pindas (niet teveel), cournichons of augurken, charcuterie (niet teveel), komkommer, tomaat, wortel met kwark/knoflook dip, druiven, paar blokjes kaas. Meestal kies ik een van de calorierijke dingen (of kaas of vleeswaar of pindas).

Maar goed tis ook maar net wat je onder gezond verstaat? Voedzaam of laag in calorien.

Kheb echt een verslaving aan roggebrood met gekookt ei <3 en roggebrood vult zó erg. Oh en bananenijs maken, zoooo lekker. Het liefst met iets krokant erop zoals pecannoten maarja das weer veel calorien :slight_smile:

Appel met Kaneel uit de magnetron
Watermeloenpizza met yoghurt en als topping aardbeien/blauwe bessen bijvoorbeeld
Quessedilla van groentewraps met kaas, kip en wat groenten
Proteïne pannekoeken: banaan ei havermout amandelmelk Kaneel eiwitpoeder

1 like

Tomaatjes uit de oven en zoute popcorn (zelfgemaakt in pannetje, die zakjes vertrouw ik nooit)

1 like

Iemand tips voor lekker sapjes? Heb een sapcentrifuge waar ik alles in kan gooien sinds deze week.

Alles met fruit, melk of yoghurt is lekker.
Als je er van houdt kun je ook groente toevoegen ( rucola, andijvie, spinazie) maar daar moet je van houden.

Honing is ook lekker erdoor

Je kunt er alle kanten mee op, ik heb zelf ook zo’n ding en ik maak vaak aardbei-sinaasappel drankjes ( vind mijn zoontje lekker)

1 like

Ja ik snap dat alles kan maar iemand heeft vast favoriete combinaties :wink: Ik drink trouwens geen zuivel.

M’n favo sapjes bij the cold pressed juicery is eentje met ananas, kokoswater, limoen en blue majik ofzo en die ander is met grapefruit, citroen, sinaasappel, komkommer, gember en cayenne. Thuis maak ik alleen bleekselderij sap omdat ik te lui ben om de rest te kopen

1 like

Ik maak wel eens ‘shotjes’ met (in verhouding veel) gember, ananas en limoen. Ook lekker als je er gewone sap van maakt denk ik.

2 likes

Kwarkbrood. Super simpel en heel lekker, ik maak het altijd met noten, appel en blauwe bessen!

1 like

Thanks allemaal. Straks naar de markt!