Favoriete/lekkere recepten

Heeft iemand tips voor een hele lekkere curry met tofu en nootjes? En hoe maak je die tofu knapperig?

Heeft iemand een lekker recept voor bananenbrood? Liefst een beetje gezond :blush:.

1 like

Die van chickslovefood vind ik erg lekker, en nog best gezond!

1 like

Wat zijn jullie succesrecepten? Wat doet het altijd goed bij gasten die komen eten of wat staat wekelijks wel een keer bij jou op tafel? Wat doet het goed op jouw feestjes, welk recept wil iedereen altijd van je hebben. Kom maar door!

:hamburger::avocado::eggplant::cherries:

2 likes

Een recept voor een hartige taart van Brenda Kookt doet het hier altijd goed: https://www.brendakookt.nl/2012/09/26/hartige-taart-broccoli-en-kip-2/ (vergeet niet een beetje paneermeel over de bodem te strooien).

3 likes

Dit recept voor Nachos, alleen ik gebruik de blauwe dorito’s en serveer er nog salsasaus bij.

3 likes

Zoek het kanaal van de happy pear op op youtube! heel veel curries. Tofu wordt knapperig door het eerst goed droog te maken en daarna te bakken in plantaardige olie.

Jongens, hoe maak je broccoli lekker?

Ik eet het echt noooit maar heb nu een broccoli gratis gekregen in een fruit en groente box.
Nu wil ik het vanavond eten met gebakken aardappeltjes, maar om het nou alleen te koken
 meh

1 like

Ik heb dit gisteren klaargemaakt. Super lekker!

1 like

Iemand de gouden tip voor een lekker bananenbroodrecept? Vind ze vaak te droog of te smakeloos :frowning_face:

Ik! Als ik hem nog kan vinden tenminste
 :sweat_smile: Ik ga eens op zoek en dan tag ik je wel als ik hem heb.

2 likes

Thaaanks! Ik had je berichtje niet optijd gelezen, maar toevallig wel bijna hetzelfde gedaan, haha.

In roosjes gesneden en vermengd met olijfolie, zeezout en piri piri kruiden en daarbij wat pijnboompitjes!

Ben benieuwd, haha. Ik hou echt NIET van broccoli namelijk.

2 likes

Ja best oké! De zeezout/piri piri was een beetje too much, daardoor erg zout. Maar de smaak van broccoli viel me echt alles mee!

Jaaa hier heb ik echt weer zin in als het kouder wordt. Ik maak het altijd met vega gehakt en zoete aardappel 10/10

Als ik noodles maak doe ik gewoon dit:
Noodles
Verse groenten (welke je maar lekker vindt)
Iets vega (vaak tempeh, soms nepkip of andere stukjes)
Woksausje of curry (gewoon groene currypasta bijvoorbeeld)
Evt kruiden naar smaak

Denk dat als je het alleen met kruiden doet het snel wat droog of saai kan worden

1 like

Ik vind een paar cashewnoten er door ook altijd wat toevoegen. Alleen wat minder verantwoord misschien qua calorieën waar @Jauregui om vraagt

2 likes

Tempeh is inderdaad het lekkerste als je het marineert! Bijvoorbeeld in sojasaus, knoflook, gember en beetje sambal. In plakjes snijden en in de marinade gooien en dan uurtje in de koelkast zetten (of korter als je geen tijd hebt) en dan in de koekenpan!

1 like

Dit recept is echt een favoriet!

3 likes


http://www.bakrecepten.info/recept/bananen-cake/

Ik vond dit recept een echte aanrader :yum:

1 like

Nice, dit had ik echt ff nodig. Wil voor m’n verjaardag volgende week een worteltaart makenđŸ‘đŸ»

2 likes