Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Hoe bedoel je? De koper betaalt toch altijd de verzendkosten en de verkoper moet gewoon het label uitprinten?

Geen idee hoe dit werkt als je het verkoopt. krijg je denk ik terug wanneer je bestelling wordt uit betaald.

@whosthatgirl Dat lijkt mij ook!

1 like

Vaak met postNL niet, dan moet ze ff voorschieten

3 likes

Nog nooit voorgehad en ik heb echt al veel verkocht via verschillende verzenddiensten en aan verschillende landen.
Dus ik snap de verkoper wel.

2 likes

Bij PostNL moet je het zelf voorschieten en dan krijg je het samen met de uitbetaling terug!

2 likes

Oh oké nog niet meegemaakt. Maar ik woon wel in België.

Als ik afreken dan mag ik de verzending kiezen. Gekozen voor postnl en al betaald.
Het is geenMarktplaats waar je het geld direct bij krijgt.
Dan denk ik, ga dan daar verkopen.

1 like

Hé PostNL zit toch niet bij Vinted?

Ik kan kiezen tussen DHL, DPD, Homerr en Mondial Relay?

PostNL Zou echt een verademing zijn, want dan hoef je het label tenminste niet zelf te printen

Volgens mij kan de verkoper daarvoor kiezen.
Heb wel vaker Postnl gekozen!

Ja maar ik ben verkoper en heb alleen die vier opties, waarbij ik die laatste twee heb uitgezet. Als PostNL een mogelijkheid is dan zou ik de rest allemaal uitvinken

1 like

Huh, wat gek!!
Ik heb echt al meerdere keren voor postnl gekozen :open_mouth:

Misschien ligt het aan de regio? Ik heb als verkoper wel PostNL tussen de opties staan

1 like

Hmmm ja wellicht is dat 't. Maar ik woon in een grote stad met heel veel PostNL-punten in de buurt, dus wel gek dan

1 like

Ik kan ook geen postnl

1 like

PostNL is een standaard optie, die kan je zelf niet aan of uit zetten.
Deze 4 wel.

Samenvatting

PostNL is een stuk duurder dan de andere verzendopties, dus wordt niet zo heel vaak door de koper gekozen. Als de koper er voor kiest, dan betaalt hij/zij de kosten van het item + 6,75 voor de verzending. Jij koopt via de postNL app dan voor 6,75 zelf een verzendlabel en die kosten krijg je dus na ontvangst van het pakket terug via vinted. Het is handig omdat je het als bij Homerr niets hoeft uit te printen, maar ook omslachtiger omdat je zelf het label moet aanmaken met de gegevens van de koper.

1 like

Oh maar hoezo heeft @Merrow die er wel tussenstaan als verkoper?

Oh geen idee. Ik heb al wel 3 of 4 x het verzonden via postNL, maar er dus niet tussen staan. :woman_shrugging:t2:

Ik heb net even gekeken maar zie hem ook niet meer! Misschien is hij nu inderdaad standaard geworden. Ik weet zeker dat ik hem er ooit wel tussen had, want had toen daar expres gekeken om DPD uit te zetten. Heb toen bewust gekozen PostNL aan te laten staan

2 likes

Ik annuleer ook alle PostNL aankopen, geen zin om 6 euro voor te schieten als ik iets voor max 5 euro verkoop :grimacing:

2 likes

Het paste door de brievenbus. Dan is het 4,10. Maar dan nog zou ik een ander bericht sturen dan dat mevrouw deed. Snap het sowieso niet, als ik er al voor betaal ga dan niet verwachten dat ik het nog een keer betaal. Like he?:sweat_smile:

4 likes