Marktplaats/Vinted

Nooo :unamused:

Ik had ook zoiets. Iemand stelde eerst een paar vragen en gaf me vervolgens Ă©Ă©n ster, omdat ik het product niet wilde komen brengen. Op zich is een beoordelingssysteem fijn, maar het zou wel handig zijn als Marktplaats een betere manier zou vinden om te bepalen of mensen echt zaken hebben gedaan met elkaar.

2 likes

Ik zie nu ook ineens een 1 ster beoordeling staan bij mij :sweat_smile: Maar ik kan haar niet terug beoordelen? Kansloos. Jammer dat ze geen advertenties heeft want ik zou het gewoon terugdoen. Raar dat zulke beoordelingen gegeven kunnen worden zonder dat er iets gekocht is.:expressionless:

2 likes

Iemand bood een tafel aan op marktplaats. Tot een afspraak gekomen dat ik hem kon komen ophalen. Ik alles geregeld, buurman kon helpen tillen, ik kon op een bepaalde tijd weg op werk.
Krijg ik vandaag een berichtje of ik wel echt kom want er waren andere gegadigden, ja

Zegt hij daarna dat ik alleen de tafel kan ophalen als ik ook de stoelen koop. Terwijl ik al had gezegd dat ik geen stoelen nodig heb.
Echt hoor

Ben nu geneigd diegene een slechte beoordeling te geven, maar ik kan het dan natuurlijk ook terug verwachten en daar zit ik niet op te wachten.

3 likes

Je kunt pas de beoordeling van een ander zien als je zelf ook een beoordeling hebt gedaan. Na 14 dagen krijg je het sowieso te zien, maar ik weet niet of de anders dan nog kan beoordelen

Ik probeer nu al een tijdje iets te verkopen op marktplaats en er zijn ook al 2x mensen komen kijken maar steeds zeggen de mensen op het laatste moment weer af.
Nou wil er weer iemand komen kijken maar die wil het ‘reserveren’ en dat ik het niet aan iemand anders verkoop voor hij het heeft gezien maar er is nog niet eens een bod gedaan door deze persoon?
Wat is dit ook? Ik ben geen winkel waar je dingen kan reserveren :joy:

1 like

Ben al drie dagen bezig om iets te verkopen. Bod gedaan, heb ik geaccepteerd. En dan komt ze niet op de afgesproken tijd. Reageert de dag er na dat ze het nog steeds wil. Maar nog niet gereageerd of ze vandaag dus wel komt. Heb hem van de reservering afgehaald. De hele dag thuis gebleven, en dan dit gedoe. :unamused: Moet ik het komen brengen ofzo!

1 like

Ik voel me zó genaaid, hù. Weer een klaagbericht over die sterren, maar ik vind het zo’n kutsysteem haha
 Ik ben allemaal dingetjes aan het verkopen omdat ik geld nodig heb en doe nu ook echt bijzondere dingen weg, maar maak er liever iemand anders blij mee.

Nu had ik ook Blond-dingen van een limited edition en met best wel wat sentiment weggedaan. Maar het stond onwijs in de weg en ja
 Gebruikte het gewoon niet. Dus diegene is het komen ophalen gisteren, voor maar 20 euro terwijl de nieuwwaarde echt wel hoger is, maar goed. Zijn dochter hield erg van Blond en de tekeningen die erop stonden en ze was hier vast erg blij mee. Meneer heeft me m’n geld gegeven en het was een prima overdracht. Snel afgesproken enzo. Kijk ik net in m’n beoordelingen, zie ik dat hij me 2 sterren heeft gegeven. En dat voelt zó naar! Ik heb 'm een bericht gestuurd dat ik teleurgesteld ben over de 2 sterren en dat ik graag wil weten waarom dat is, maar hij reageert niet.

Ook had ik nog wat anders online staan, maar dat was heel populair dus moest iemand teleurstellen. Ik had nog wel allemaal foto’s gestuurd van andere dingen die ik wel had, maar dat was diegene’s smaak niet. Verder prima gesprek, ik vriendelijk en open gecommuniceerd van joh, als het niet doorgaat laat ik wel wat weten. Dus ik ook nog eens gecommuniceerd van sorry de deal is rond met die ander. Sluit ik net m’n advertentie, geeft 'ie 1 ster. Echt, jongens
 Doe eens ff normaal man.

Dit kost me echt 20 jaar van m’n leven, ik ga hier zó slecht op.

1 like

Dat systeem is ook heel raar. Je klinkt helemaal niet als iemand die ik 1 ster zou geven. Kunnen we niet allemaal met jou chatten op marktplaats zodat we je 5 sterren kunnen geven? Ik vind het zo vervelend voor je en ik zou hier zelf ook heel slecht op gaan hoor.

5 likes

AAAAAAAAAAAW, wat lief haha! Dit maakt al een hoop goed! <3

1 like

Zo werkt het helaas met reviews, ik ontvang ovor mijn bedrijf ook eigenlijk alleen maar negatieve reviews, mensen zijn zo veeleisend en online is het gewoon een klaagmuur. Als men blij is hoor je er niks van dan nemen ze de moeite niet.

2 likes

Mehhhhh, dus je kent het gevoel! Ik zat daar indd net nog aan te denken, als je een winkel hebt ofzo en dat je dan zĂł je best doet en dat mensen dan kutreviews achterlaten.

2 likes

Jaa het kan je stemming echt beĂŻnvloeden want je doet nog zo je best uit goede bedoeling maar je kunt het nooit goed doen. Neem het niet persoonlijk in ieder geval :wink:

1 like

Aah dit verdien je echt niet! Zo naar met het internet dat iedereen alleen maar slechte beoordelingen geeft, maar nooit goede.

1 like

Och ja, dat kut systeem. Ik heb er eens over heen en weer gemaild met Marktplaats. Ze vinden het zelf vooral een waterdicht systeem. Eikels.

2 likes

Maar kan iedereen je sterren geven of alleen mensen die iets van je gekocht hebben?

Nah wat een gedoe zeg! En ook zo raar dat Marktplaats die beoordelingen niet modereert oid. Dan zouden ze meteen zien dat jij gewoon reageerde

1 like

Dit is precies waarom ik een valse handelaar niet 1 ster heb gegeven. Zij zou hem gewoon teruggeven. Terwijl ze een item met (zo bleek) gaten erin als zgan verkocht. En toen ging zeggen dat het wel meeviel. Wat een naaiactie.

1 like

Ik heb vanavond iets op marktplaats gezet wat gratis af te halen is. Man, heb gewoon 21 berichten binnen een half uur. Hahaha. En normaal wordt er nog geen 5 euro voor geboden. En er ook nog 1000 vragen over stellen. Wil je het of nietđŸ€·â€â™€ïž ik zoek gewoon iemand uit met het leukste berichtje denk ik.

1 like

Ik ben gegaan voor degene die me een fles Prosecco aanbood :grin:

11 likes

Wow, dit is zo fucked up. Als ik al zo’n voorgevoel heb dat het gezeik gaat zijn met de beoordelingen geef ik aan dat het artikel niet verkocht is via Marktplaats als ik de advertentie verwijder en dan kun je elkaar geen beoordeling geven, maar als alles gewoon goed verloopt zie je 2 sterren toch totaal niet aankomen?

2 likes