Marktplaats/Vinted

Ik heb gisteren iets op marktplaats gezet en kreeg vrij snel een bod van iemand die 14 jaar actief is op Marktplaats.
Ik heb dat bod geaccepteerd.
Vanochtend kreeg ik van iemand met precies dezelfde naam (12 jaar actief) hetzelfde bod.
Toen ik bij dat eerste bericht op haar naam klikte, was de pagina niet gevonden.
Dus ik ga opnieuw akkoord. Vraagt ze of ik eerst 3 cent wil betalen via een tikkie omdat ze eerder is opgelicht. Ze gaf wel direct haar adres erbij.
Nu vind ik op Google ervaringen dat juist dit oplichting kan zijn omdat je dan naar een ander soort tikkie omgeving wordt geleidt als je op die link klikt.

Wat denken jullie?

  • Dit is oplichting
  • Dit is geen oplichting

0 stemmers

3 likes

Niet doen! Een vriendin van mij is op exact deze manier opgelicht. De tikkie bleek geen tikkie maar toestemming zodat dat de ander bij haar rekening kon. Hierdoor kon de ander de hele rekening leeghalen.

4 likes

Wow oké thanks :flushed:
Blij dat mijn alarmbellen al af gingen. Ik snap heel goed dat er mensen zijn die hier in trappen

2 likes

Heb studieboeken te koop staan. Iemand wou 2 boeken hebben, die ik te koop heb staan voor 30 en 45 euro. Biedt ze 30 euro voor beide boeken samen


Ik ben best bereid om te onderhandelen hoor, maar dit slaat natuurlijk nergens op.

1 like

Achteraf gezien had ze het wel kunnen zien, maar het lijkt zo enorm op een ‘normaal’ tikkie dat je het niet zal opmerken wanneer je ‘even snel een tikkie betaald’ zeg maar.

1 like

Zit alweer 45 minuten op iemand te wachten die iets, gratis, zou komen ophalen. Heb vandaag niets meer gehoord. Heb meerdere mensen die ook interesse hadden. Wanneer zal ik die anderen berichten?

1 like

Mijn ergernis is omgeslagen
 De afhaker reageerde dus niet. Ik heb een andere geïnteresseerde gezegd dat diegene het toch kon ophalen. Binnen een uur stond diegene voor de deur, mét een kleine attentie zelfs!

4 likes

ehhh, allereerste keer dat ik iets van Marktplaats wil hebben en het lijkt erop dat ik te maken heb met een onbetrouwbaar rekeningnummer. Mijn bank heeft de betaling geblokkeerd en ik word later teruggebeld door de fraudeafdeling :woozy_face: Ik was nog zo naĂŻef om te denken dat er storing was - omdat dat vaker is gebeurd de afgelopen tijd - dus ik heb het nog meerdere malen geprobeerd.

Ik word gek van de mensen die op mijn gratis artikelen reageren.
Heb twee meubelstukken staan waar niemand geld voor wil betalen. Prima dan gaan ze gratis weg en hoppaaaa ineens 45 berichten.
Heb ik iemand gekozen gaat die lulhannes vragen of ik ze zelf even naar beneden wil brengen.
Uh nee 
 ze zijn gratis dus doe zelf maar even wat moeite .

1 like

Iemand wil dat ik zijn secretaresse bel om de verkoop mee te regelen. Ik vind dat nogal apart en ongemakkelijk, ook al heeft diegene normale waarderingen. Het gaat ook echt om iets waar ik maar €5 voor vraag :confused:

1 like

Is zo’n betaalverzoek via marktplaats altijd veilig? Lijkt me wel hù?

1 like

Volgens mij is het juist heel veilig. Hoop ik tenminste want ik heb er net een betaald haha. :joy:

1 like

Ja dacht het ook maar toch even checken haha.

Ughh, ben weer ergens ingetrapt lol. Ik zoek een paar boeken die lastig te verkrijgen zijn, maar ze zijn verder niet heel bijzonder ofzo. Dus ik had een ‘gezocht’-advertentie geplaatst. Kreeg ik dus na een paar dagen een reactie van iemand dat zij ze wel had en aan me wilde verkopen. Ze stuurde ook echt leuke berichten van ‘nou wat leuk dat ik je er blij mee kan maken blabla’. Ik had ook net een telefoon en tablet voor m’n moeder gekocht via Marktplaats en dat was allemaal goed gegaan, dus in mijn enthousiasme dacht ik dat dit ook wel echt zou zijn. Nou, niet dus, ze zit me nu lekker te negeren. :joy: Oh well, lesson learned. Kan me ook echt wel voor m’n kop slaan dat ik niet ff om een foto heb gevraagd van de boeken, maar ja.

1 like

Ik snap dit soort dingen nooit zo goed (van de andere persoon dan he) ? Waarom zou je uitgebreid met een onbekend iemand (willen) contacten en dan niks meer laten horen ? Het is ook niet echt uitgebreid chatten ofzo want het gaat alleen over het item wat je koopt :woman_shrugging:

Haha, ja nou denk juist om geloofwaardig over te komen, want door haar manier van praten leek ze geen oplichter :joy: (heb dus wel betaald).

1 like

Lees het nu pas maar wat stom zeg!!
Om wat voor boeken gaat het?
Misschien kan iemand van het forum je er aan helpen?

1 like

Haha lief! Het is de Elemental serie van Brigid Kemmerer. Ik betwijfel of iemand ze hier heeft. Was een van m’n favorieten vroeger, dus is eigenlijk meer een hebbedingetje voor in de kast als jeugdsentiment :joy: Ik zit op Facebook wel in een boekengroep dus misschien dat ik het daar nog probeer!

1 like

Heb een tijdje geleden ook zoiets meegemaakt. Ging om een boek, had betaald, nooit binnen gekregen.

Nog berichtje gedaan, ze zei dat ze opgestuurd had. Dat waarschijnlijk in de post was verdwenen. Ze wou nieuwe sturen met trackcode moest wel dubbele betalen. Heb ik uiteindelijk niet gedaan. Daarna niks meer van gehoord.

Net voor je gekeken, op amazon verkopen ze ze! Wel de engelse versie. €10 per boek.
Weet niet of dat is wat je zoekt en/of het een okay prijs is. Ik ken de boeken verder niet maar ik hoop dat je ze snel vindt :blush:

2 likes