Marktplaats/Vinted

Dat is minder handig. Gaat om iemand uit Frankrijk dus een tikkie zal lastig worden denk ik. Dankjewel voor je antwoord!

Misschien dat ze een ā€˜nepā€™ product van jou zou kunnen kopen via vinted voor die prijs en dan als verzendoptie aanklikken dat je het persoonlijk aan elkaar geeft (zodat ze geen loze verzendkosten betaalt). Dan is ze alleen wel die koperbeschermingskosten kwijt maar dat is het. Ja of gewoon via PayPal oid.

4 likes

Je kunt voortaan ook een soort tikkies sturen met PayPal. Heb ik eens met een verkoper vanuit Spanje gedaan.

1 like

Dat is ook een goed idee! Ga het voorstellen. Dankjewel!

Jokeā€™s on me, pakket is kwijt :clown_face: en DHL doet geen moeite om hem te vinden. Adresgegevens zijn niet gekoppeld dus zeer kleine kans dat ie nog boven water komt. Echt janken dit.

2 likes

Ik heb net weer iets verkocht en wil het gewoon nu meteen verzenden zodat ik ervan af ben maar het pakketpunt is natuurlijk pas dinsdag weer open door Pasen. Echt een stomme kleine ergenis van me haha, ik zet wel een herinnering in mā€™n telefoon voor dinsdag.

ik heb een jurkje ontvangen waar een kat op heeft gepist :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: ben 99% zeker want het stinkt natuurlijk en mijn kat ging er helemaal leip op en rook het van meters afstand :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

verkoopster zal het wel weer niet geroken hebben en er niets van weten, ze kan wat mij betreft kiezen voor mn retourkosten vergoeden of een 1 ster review ontvangen. geen geduld meer met mensen hoor

edit: oke wooow ze heeft me het geld direct teruggestort er bestaan nog goede vintedverkopers :pray:

14 likes

Ik ontving vandaag een doos met glazen zonder iets van bescherming. Ze had ze gewoon los in de doos geflikkerd. In honderd miljoen stukjes natuurlijk haha. Wel mijn geld teruggekregen via Vinted, maar de verkoopster vond het de schuld van Homer want ze gaan zo ruw met pakketten om. Ben blij dat ik mijn geld terug heb gekregen, maar vind het ook echt zo zonde.

7 likes

Haha wat denkt zoā€™n iemand? Dat dat wel heel aankomt? Zelfs al gingen ze er voorzichtig mee om, dan was het nogal een risico.

Ik wil iets ophalen via mp. Maar die persoon alleen maar op hele onhandige, specifieke tijden? Vandaag 17:10, volgende week 9:30 of die dag ervoor om 9:15? Heel bijzonder. Laat maar zitten dan :grimacing:

Stond er tenminste iets van een ā€œfragileā€ sticker oid op?

1 like

Nee haha maar dat had ook echt geen verschil gemaakt. De glazen lagen gewoon los in de doos dus schoven gewoon tegen elkaar aan.

2 likes

Nou, ik denk niet dat ze daarmee akkoord gaan :smile:

5 likes

Ik heb Vinted nog nooit gebruikt maar het is natuurlijk wel makkelijk praten vanuit hen om de verantwoordelijkheid bij jou en zoā€™n afhaalpunt/bezorgdienst te leggen.

3 likes

Je kan toch na afloop aangeven dat er iets niet goed is? Ik denk niet dat een pakketpunt het oke vindt dat jij daar een pakketje opentrekt om het vervolgens daar geopend achter te laten als het niet klopt? Dan maak je van jouw probleem, hun probleem.

2 likes

Heb nu toch weer iets. Had iets verstuurd via Dhl Home delivery, kreeg eergister melding in de Vintedapp dat het afgeleverd was. Krijg ik gisteravond opeens een melding dat de koper de transactie heeft opgeschort omdat ze het pakket niet heeft ontvangen? Dus ik in de app kijken en daar staat gewoon bezorgd op haar adres met de exacte tijd erbij. Dus ik dat zeggen zegt ze ja zag het ook al maar heb niks gehad, er gaan wel vaker dingen mis bij Dhl.
Haar reviews zijn alleen maar geannuleerde dingen dus eigenlijk geloof ik er geen hol van.

Heb Vinted gebericht en die gaan natuuurlijk weer een onderzoek starten, waarop Dhl natuurlijk gaat zeggen ja het is gewoon bezorgd. En dan? Echt een vaag verhaal weer ditšŸ˜…

1 like

To be fair: dhl zegt wel vaker dat ze dingen bezorgd hebben wat niet zo blijkt te zijn, maar alsnog irritant

Ik verkoop een vrij nieuwe iPhone op marktplaats en ik krijg echt aan de lopende band berichtjes in het Engels van mensen die zeggen vluchteling in NL te zijn en een klein budget te hebben en of ik ze kan helpen door de iPhone voor een belachelijk laag bedrag te verkopen.

Ik heb mijn iphone via swappie verkocht en ik kan dat echt aanraden! Je krijgt van te voren een geschat bedrag en nadat ze het hadden ontvangen had ik de volgende dag al mijn geld op mijn rekening. Mijn iphone was 2 jaar oud en ik heb er nog ā‚¬350 voor gekregen.

1 like

Had ik naar gekeken maar daar bieden ze ā‚¬25

Huh hoe dan? Dat is echt bizar!

1 like

Is je telefoon beschadigd? Want een onbeschadigde 6 jaar oude iPhone 7 zou mij 45 euro opleveren.

1 like