Marktplaats/Vinted

Hm oke ja is ook maar net hoe je het leest toch. Beetje zuur om daar een ster minder om te geven want ja eerlijk kost het je toch precies 0 extra energie.

10 likes

Ik vind het erg opdringerig en laat me even zelf bepalen hoeveel sterren ik je wil geven? Rustig doen hoor hahaha zou echt hetzelfde doen als @Nescio

19 likes

Eh nee dat zeg ik net :slightly_smiling_face:

4 likes

Ik heb iets gekocht via vinted maar de verkoopster kan het niet meer vinden. Moet ik dan annuleren of zij?

Zij. Als jij annuleert krijg je automatisch een 1 ster review.

Dankje!

2 likes

Zat net beetje tussen broeken van Zara te scrollen, zie ik opeens mezelf ertussen staan.

Heeft iemand aan wie ik die broek een paar weken geleden heb verkocht hem erop gezet(moet ze zelf weten) maar met al mijn foto’s, ook aanfoto’s en foto’s van het artikel alles gekopieerd :rofl:, heb het wel gerapporteerd want vind het echt een beetje raar en niet kunnen eigenlijk.

13 likes

Een pakket van Homerr is al een maand kwijt en de andere is afgegeven op een punt twintig minuten hier vandaan (en dat punt is alleen op ma, di, Wo open, mijn werkdagen :unamused:)
Was gelijk de laatste keer Homerr, wat een kut bezorgdienst.

2 likes

Hoe kiezen jullie het pakketformaat bij Vinted? Als ik middel kies mag het bij DHL max. 120 x 60 x 60cm zijn, en bij UPS maar L × B × H ≤ 5 000 cm³ (wat neerkomt op bijvoorbeeld 25 x 20 x 10 cm). Kies je dan altijd de grootste optie?

1 like

Ligt eraan, ik kijk inderdaad naar de kleinste optie. Maar dan heb je al gauw middel, aangezien klein bij post NL door de brievenbus moet kunnen, dus daar kunnen echt alleen korte topjes ofzo in. Vind het best gek dat er zo’n verschil in de verschillende aanbieders zit.


Mijn Mondial punt is een tankstation wat 24/7 open is, super chill. Maar ik kwam daar gister om 19:30 iets brengen, en blijkbaar kan dat maar tot 19:00. Super raar, had daar nog nooit van gehoord eigenlijk? Maar als ik het punt op zoek op de kaart staat er ook van 8-19. Snap het aan de ene kant wel, maar wel balen.

1 like

Ik heb ook Mondial Relay bij Esso inzitten en tankstation is idd 24 uur open maar pakketjes ook maar tot 19.00 kwam ik laatst achter.

2 likes

Ja inderdaad, de kleinste optie pak ik altijd voor topjes en shirtje. Broeken/truien heb ik altijd middel gekozen. Ik had speelgoed te koop staan en ik dacht dat dat ook wel middel zou zijn, maar bij UPS is middel dus veel kleiner dan bij de andere vervoerders dus ik heb die bestelling vanmorgen maar geannuleerd…

4 likes

Ja soms is het echt vervelend. Bij dat soort pakketjes kun je dan misschien de goedkoopste pakken en in de tekst zetten dat dit alleen geldt voor vervoerder x, y z? Maar volgens mij krijg je nu wel een negatieve review omdat jij hebt geannuleerd, dus misschien toch maar de grotere optie kiezen.

3 likes

Oh misschien hebben ze dat laatst veranderd dan? Maar vind het wel apart.

1 like

Dat is een goed idee inderdaad!

Ik zie bij vinted dat via homer verzenden zowel het kleine, middel als grote formaat max 40x25x15 mag zijn. Nu heb ik een schoenendoos die qua gewicht prima onder de grens blijft maar qua breedte net te groot is. Wordt dit gemeten?

Bij mij is nog nooit iets gemeten.
Alleen PostNL is kut omdat dat door de brievenbus moet passen. Zou het er dus gewoon op wagen.

Volgens mij is dat voor de veiligheid. Als je een pakketje geeft dan moet je als medewerker achter dat beveiligde gedeelte vandaan om het aan te pakken. Tankstations worden nog wel eens overvallen en door het pakketpunt eerder te sluiten, maak je die kans kleiner.

4 likes

Ik heb voor het eerst twee dingen verkocht via Vinted en ze hebben voor UPS gekozen. Dat betekent dat ik straks naar de creepy vervelende eigenaar van de tweedehands boekwinkel hier in de wijk moet om het te versturen. :see_no_evil:

Ik was ook echt verbaasd over hoeveel mensen er nog een lager bod doen op kleding die al goedkoop is geprijsd. Goed om te weten voor de volgende keer, dan net iets hoger erop zetten. Nu wacht ik gewoon of iemand het wel voor de aangeboden prijs koopt en anders binnenkort even opnieuw.

2 likes

Ik zal iets heel erg over het hoofd zien maar hoe kies je als koper je verzendmethode, of kan dat niet altijd?