Modetopic

@kika Ja, ik twijfel dus vooral omdat het open tenen heeft. Ik heb in de zomer altijd super warme voeten en zou het echt fijn vinden om open schoenen aan te kunnen, maar weet niet of dat gepast is. Ik ga vandaag eens goed kijken naar wat collega’s aan hebben haha.

Heb vandaag ook een blouse zonder mouwen aan, en voel me nu ook al wat bloot vergeleken collega’s. Maar we hebben hier geen airco en zit op de bovenste verdieping met plat dak dus ik neem het vandaag maar even voor lief.

1 like

Ik vind het ook lastig hoor! Ik heb nu suède loafers van Unisa, die kan ik je wel aanraden! Ze lopen lekker en het suède is best dun, dus ik krijg er geen warme voeten in (ik ken het probleem haha). En die vind ik wel netjes staan!

1 like

Hmm, ik heb even gegoogled maar dat lijken mij toch best wel zweetschoenen ofzo. Ik vind blote voeten in dichte schoenen niet fijn, dus moet daar dan ook nog sokjes in aan en dan wordt het al snel warm haha. Heb vandaag mijn Mipacha-gympjes aan, zijn van katoen en dat gaat nu nog. Misschien dat ik eens ga kijken naar een mooi paar Toms ofzo.

Misschien zijn loafers met een open achterkant, maar dichte voorkant een optie? Ik vind dat zelf prima kunnen voor naar werk (zijn de meningen vast ook wel over verdeeld misschien) en wel een verschil met een open voorkant!

1 like

ook @SpeedOfSound Loafers met een dichte voorkant draag ik idd ook naar het werk, en ik werk ook in het onderwijs. Nu heb ik ook wel voetproblemen, dus mocht iemand mij erop aanspreken, dan zeg ik gewoon dat het even niet anders kan. Maar ik draag dan bijvoorbeeld een lederen loafer met open achterkant, en daarin een semitransparant zwart pantykousje, en dan gewoon bijv. een zwarte broek. En als het warmer is, dan doe ik er wel blote voeten in, en zorg ik dat ik een wat nettere zomerjurk draag. Mijn collega’s zie ik soms gewoon met hardloopschoenen en hawaiioverhemden rondlopen dus die kunnen er niks van zeggen :’)

Bedoel je dan dit? https://www.shoemixx.nl/la-strada-mocassins-loafers-zwart-54628/?utm_campaign=product_feed&utm_content=27301250-10&utm_source=stylight&utm_medium=cpc&utm_term=

Of meer slingbacks? Die heb ik gehad namelijk, maar die bandjes zakten steeds af, super irritant. Maar ik kan misschien nog wel op zoek naar een nieuw paar zonder afzakbandjes, haha.

Ja zoiets! Je hebt ook varianten van zulke loafers met een klein blokhakje (o.a. veel op Zalando). Slingbacks zakken bij mij inderdaad ook altijd af, heel irritant.

Die bovenste heb ik, van het merk Aldo. Het voetbed is lekker zacht.


Open teen variant van hetzelfde merk

Van Clarks (heb ik zelf niet)

Massimo Dutti

2 likes

Oh, die laatste vind ik wel heel gaaf! Maar is dat niet te strand voor werk? Ik hoef niet per sé hele formele schoenen trouwens, draag nu ook gewoon sneakers.

Hm ja wellicht wel, maar het ligt wel een beetje aan de rest van de outfit en aan de temperatuur. Er zullen ook wel varianten bestaan die net iets netter zijn.

Bij onderstaande outfits zou ik loafers met een open achterkant niet afkeuren bij een docent die het warm heeft (maar daar zullen de meningen ook wel over verdeeld zijn).

misschien kun je hier iets mee



(met een netter afgewerkte spijkerbroek)

1 like

Ohja, zoals die middelste vind ik het inderdaad wel leuk! Bedankt voor je tips, ik ga eens het internet afstruinen naar geschikte schoenen!

1 like

Ik denk graag mee :blush: Succes met shoppen en ik hoop dat je slaagt!

1 like

Ik heb de 501 shorts, maar bij mij zit het best wel strak om m’n bovenbenen heen terwijl de taille juist los zit. Aan de achterkant heb ik zelfs zo’n stuk stof dat ‘tuit’, kan het even niet goed omschrijven. Maar rekken die broekspijpen nog een beetje als je het broekje draagt? Hij ligt nu al 2 jaar in m’n kast en heb 'm misschien 1 keer aan gehad, maar vind 'm wel heel mooi dus zou 'm wel vaker willen dragen!

1 like

Dit zie ik bij heel veel reviews over de short! Wel spijtig :sweat:

1 like

Deze tip van @Dazed heeft me bij zo’n zelfde probleem geholpen, het is echt heel simpel! Ik had een broek die al maanden in de kast lag (nadat ik te laat was om hem nog te retourneren), en nu is het mijn lievelingsbroek en draag ik hem gemiddeld denk ik 3 dagen per week. Ik heb het wel vastgenaaid ipv met veiligheidsspeld, duurde ietsje langer, maar nog steeds heel makkelijk en zo gebeurd.

7 likes

Ooooh goede tip, thanks! Die tuit vind ik nog niet eens het grootste probleem, maar de pijpen zitten zo strak als ik zit dat ik me er helemaal niet lekker in voel. Maakt ook geen fluit uit hoeveel ik weeg want zelfs vorig jaar toen ik door stress heel veel afgevallen was zat ie nog steeds strak…

Hm ja, daar heb ik helaas geen tips voor, sorry :smiley:

Ik kan echt nergens een leuke zomerjas vinden. :cry:

Ik vind de jassen van de Ma.ngo altijd mooi, hebben ze daar niet? Of &Other S.tories?

Vinden jullie dat deze jurk voor een bruiloft met botanisch thema kan?

10 likes

Qua print kan het wel maar hij is wel vrij licht, ik zou zelf denk ik zo ver mogelijk van een witte jurk wegblijven (tenzij je zeker weet dat dit de bruid niet uitmaakt)

3 likes